Το θέμα της κυκλοφορία στην Αθήνα, το οποίο έχει φτάσει σε ακραία επίπεδα με τους οδηγούς να χάνουν καθημερινά πολλές ώρες μέσα στα αυτοκίνητα, κλήθηκε να σχολιάσει στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με τους Κατερίνα Σερέτη και Διονύση Χατζημιχάλη, όπου και βρέθηκε καλεσμένος, ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής ΕΜΠ, κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
Ο κ. Κεπαπτσόγλου είπε αρχικά, “Οι 110 ώρες σημαίνουν γύρω στα 1.000 ευρώ το χρόνο, μπορεί και λίγο παραπάνω (…). Κοιτάξτε, η πραγματικότητα είναι ότι μάλλον η λύση είναι να δίνουμε προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν τα σεβόμαστε όμως, και οι οδηγοί. Από την άλλη όμως, φαίνεται ότι οι πολίτες θέλουν άλλα πράγματα. Διότι, όταν διαβάζω σχόλια, όταν διαβάζω απόψεις πολιτών λένε εγώ θέλω το ΙΧ μου και φτιάξτε νέους δρόμους. Δυστυχώς, όμως, αυτό δεν είναι λύση. Από την άλλη όμως, όταν θέλει κάτι ο πολίτης θα το ακολουθήσει. Ό,τι και να του πούμε, πρέπει να τον πιέσουμε πάρα πολύ για να πάει στα μέσα μαζικής μεταφοράς (..)”.
Και συμπλήρωσε “Οι πολίτες δύσκολα φεύγουν από το Ι. Χ τους. Πρέπει είτε να πειστούν, είτε να πιεστούν. Τώρα να τους πείσεις είναι μια κουβέντα. Πρέπει να τους παρέχεις πολύ καλά μέσα. Στην Ελβετία, λόγου χάρη, υπάρχουν αυτά τα μέσα, αλλά είναι και λίγο θέμα κουλτούρας. Εμείς προτιμάμε το ίδιο το Ι.Χ μας για κάθε απόσταση. Εγώ θεωρώ ότι αργά ή γρήγορα, κακά τα ψέματα, θα φτάσουμε σε ένα όριο. Διότι, ούτε δημογραφικά η πόλη μας μεγαλώνει πολύ, ούτε αν θέλει και οικονομικά τρέχουμε όπως η Ασία, οπότε κάποια στιγμή θα φτάσουμε σε ένα όριο, το οποίο όριο θα σημαίνει όμως, συμφόρηση πάρα πολλές ώρες στο δρόμο. Δεν μπορώ να σας πω πότε και πώς, αλλά δεν είμαστε πολύ μακριά. Εγώ δεν νομίζω ότι θα πάμε πολύ χειρότερα. Δεν έχουμε τη δυναμική για να πάμε πολύ χειρότερα“.
“Αν η ώρα μας κοστίζει 10 ευρώ περίπου, γιατί αυτή είναι περίπου η εκτίμηση, 1.100 ευρώ περίπου, 1.000 ευρώ το χρόνο (…). Και υπάρχει και κάτι πολύ βασικό που ξεχνάμε: ότι δυστυχώς στην Αθήνα, σε όλο το λεκανοπέδιο και σε άλλες πόλεις βρίσκεις εύκολα στάθμευση παράνομη. Αν λοιπόν, χρεώσουμε ακριβά την στάθμευση στο κέντρο, εκεί θα έχουμε κάποια λύση. Αλλά κανείς δεν τολμάει να το κάνει αυτό. Κανείς δεν τολμάει να χτυπήσει στην παράνομη στάθμευση, η οποία είναι το βασικό μας πρόβλημα (…). Άρα, λοιπόν, αν περιορίσουμε όσο μπορούμε την παράνομη στάθμευση και ακριβύνουν τη νόμιμη, εκεί θα έχουμε μια λύση (…)”, επισήμανε στην πορεία της ραδιοφωνικής τους συνομιλίας.
Όλη η συνέντευξή του ακολουθεί παρακάτω:
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος