Η Tesla συγκρότησε μυστική ομάδα για να καταπνίγει τα παράπονα πελατών για την αυτοδυναμία των οχημάτων

Τον Μάρτιο, ο Alexandre Ponsin ξεκίνησε ένα οικογενειακό οδικό ταξίδι από το Κολοράντο στην Καλιφόρνια με το Tesla που αγόρασε πρόσφατα, ένα μεταχειρισμένο μοντέλο 3 του 2021. Περίμενε ότι μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία θα αρκούσε για να διανύσει 568 χιλιόμετρα.

Σύντομα συνειδητοποίησε ότι η αυτοδυναμία μειωνόταν τόσο πολύ, ιδιαίτερα σε κρύο καιρό, που ήταν πεπεισμένος ότι το αυτοκίνητο είχε σοβαρό ελάττωμα. Έτσι επικοινώνησε με την Tesla και έκλεισε ένα ραντεβού για επισκευή στην Καλιφόρνια. Αργότερα έλαβε δύο γραπτά μηνύματα, που τον διαβεβαίωναν ότι η απομακρυσμένη διάγνωση είχε αποφανθεί ότι η μπαταρία ήταν καλή και ότι του ακύρωναν την επίσκεψη.

Αυτό που δεν ήξερε ο Πόνσιν ήταν ότι το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία δημιούργησε μια μυστική «ομάδα εκτροπής» στο Λας Βέγκας με σκοπό να αποτρέπει τους πελάτες που παραπονούνταν για μειωμένη αυτονομία από το να φέρνουν τα οχήματά τους για επισκευή.

Με τα κέντρα εξυπηρέτησης να κατακλύζονται από κλήσεις ιδιοκτητών που περίμεναν καλύτερες επιδόσεις με βάση τις διαφημιζόμενες εκτιμήσεις της εταιρείας και τις προβολές που εμφανίζονται από τους μετρητές αυτονομίας των ίδιων των αυτοκινήτων, οι υπάλληλοι στο γραφείο της Νεβάδα πανηγύριζαν την ακύρωση των ραντεβού χτυπώντας ένα μεταλλικό ξυλόφωνο και ξεσπώντας σε χειροκροτήματα.

Το προσωπικό εκπαιδεύτηκε για να λέει στους πελάτες ότι οι εκτιμήσεις εμβέλειας ήταν απλώς μια πρόβλεψη, όχι μια πραγματική μέτρηση και ότι οι μπαταρίες υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου και στη συνέχεια προσέφερε συμβουλές οδήγησης για την επέκταση της αυτονομίας.

Η ομάδα έκλεινε συχνά εκατοντάδες υποθέσεις την εβδομάδα, εξοικονομώντας περίπου 1.000 δολάρια για κάθε ακυρωμένο ραντεβού και αποσυμφορώντας τα κέντρα επισκευής, ορισμένα από τα οποία είχαν μεγάλη αναμονή για ραντεβού, ως και ένα μήνα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα των παραπονουμένων πελατών πιθανότατα δεν χρειάζονταν επισκευή, σύμφωνα με ειδικούς. Αυτό που οδήγησε στις καταγγελίες ήταν το γεγονός ότι η Tesla διαφημίζοντας τη γκάμα των φουτουριστικών ηλεκτρικών οχημάτων της, αύξησε τις προσδοκίες των καταναλωτών πέρα από αυτό που μπορούν να προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Τα Tesla συχνά αποτυγχάνουν να επιτύχουν τις διαφημιζόμενες εκτιμήσεις της αυτονομίας και τις προβλέψεις που παρέχονται από τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τρεις ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν δοκιμάσει ή μελετήσει τα οχήματα της εταιρείας. Ωστόσο ούτε η Tesla ούτε ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ απάντησαν σε λεπτομερείς ερωτήσεις του Reuters για αυτήν την ιστορία.

Η εταιρεία άρχισε πριν από μία δεκαετία, για λόγους μάρκετινγκ, να διογκώνει τις προβολές των μετρητών εμβέλειας των οχημάτων, παρεμβαίνοντας στο λογισμικό εκτίμησης. Στη συνέχεια, όταν η μπαταρία έπεφτε κάτω από το 50% της μέγιστης φόρτισής της, ο αλγόριθμος θα έδειχνε στους οδηγούς πιο ρεαλιστικές προβολές για την εναπομένουσα αυτονομία οδήγησης. Για να αποφευχθεί ο εγκλωβισμός των οδηγών καθώς η προβλεπόμενη αυτονομία άρχισε να μειώνεται πιο γρήγορα, τα Tesla σχεδιάστηκαν με ένα «περιθώριο ασφαλείας», επιτρέποντας περίπου 24 χλμ. επιπλέον εμβέλειας ακόμη και όταν η ένδειξη ταμπλό έδειχνε άδεια μπαταρία.

Η οδηγία για την παρουσίαση των αισιόδοξων εκτιμήσεων προήλθε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, Έλον Μασκ. «Ο Έλον ήθελε να δείχνει καλούς αριθμούς αυτονομίας όταν το όχημα είναι πλήρως φορτισμένο», είπε η πηγή, προσθέτοντας: «Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με αυτονομία 350 – 400 μιλίων, σε κάνει να νιώθεις καλά». Άλλωστε, η αυτονομία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην απόφαση των καταναλωτών για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας – ο φόβος ότι θα μείνει από ρεύμα πριν φτάσει στον φορτιστή – ήταν το κύριο εμπόδιο για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην Tesla επιβλήθηκε πρόστιμο 2.1 εκατομμυρίων δολαρίων νωρίτερα φέτος από τις ρυθμιστικές αρχές της Νότιας Κορέας, οι οποίες βρήκαν ότι τα αυτοκίνητα απέδιδαν μόλις το ήμισυ της διαφημιζόμενης εμβέλειάς τους σε κρύο καιρό. Οι κορεατικές ρυθμιστικές αρχές ζήτησαν από την Tesla να παραδεχτεί δημόσια ότι είχε παραπλανήσει τους καταναλωτές. Ο Μασκ και δύο τοπικά στελέχη το έκαναν σε μια δήλωση της 19ης Ιουνίου, αναγνωρίζοντας «ψευδή/υπερβολική διαφήμιση».

Μια άλλη πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η πραγματική εμβέλεια τριών μοντέλων Tesla ήταν κατά μέσο όρο 26% κάτω από τη διαφημιζόμενη εμβέλειά τους.

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν το 2022 και το 2023 από περισσότερα από 8.000 οχήματα Tesla από την εταιρεία Recurrent, έδειξαν ότι οι εκτιμητές εμβέλειας του ταμπλό των αυτοκινήτων αγνοούν πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν, όπως τις εξωτερικές θερμοκρασίες, την κλίση του έδαφος, την κατεύθυνση των ανέμων, το πόδι του οδηγού και τη λειτουργία θέρμανσης ή κλιματισμού μέσα στην καμπίνα. Η Tesla αναλύει τη γενική επίδραση τέτοιων συνθηκών σε μια ενότητα «Συμβουλές εύρους» του ιστότοπού της, με προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η εμβέλεια.

Τα οχήματα Tesla παρέχουν δύο εκτιμήσεις αυτονομίας: μία μέσω ενός μετρητή τρέχουσας εμβέλειας στον πίνακα οργάνων που είναι πάντα ενεργοποιημένος και μια δεύτερη προβολή μέσω του συστήματος πλοήγησης, το οποίο λειτουργεί όταν ένας οδηγός εισάγει έναν συγκεκριμένο προορισμό. Η εκτίμηση του συστήματος πλοήγησης, λαμβάνει υπόψη ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της θερμοκρασίας. Αν και αυτές οι εκτιμήσεις είναι «πιο ρεαλιστικές», εξακολουθούν να τείνουν να υπερεκτιμούν την απόσταση που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο πριν χρειαστεί να επαναφορτιστεί.

Τα στοιχεία του Reuters έδειξαν ότι οι έλεγχοι κατέληξαν στην υποχρέωση της Tesla να μειώσει όλες τις εκτιμώμενες σειρές των αυτοκινήτων κατά μέσο όρο κατά 3%, ενώ η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών προειδοποίησε ότι η πραγματική εμπειρία των ατόμων με την απόδοση του οχήματος ενδέχεται να διαφέρει από τις εκτιμήσεις που εγκρίνει ο οργανισμός.

Ο ειδικός Gregory Pannone που μελέτησε 21 διαφορετικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκάλεσε την Tesla «τον πιο επιθετικό» κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων όσον αφορά τους υπολογισμούς της αυτονομίας. «Δεν λέω ότι εξαπατούν», είπε για την εταιρεία. «Αυτό που κάνουν είναι να εκμεταλλεύονται το βιβλίο κανόνων καλύτερα από άλλους κατασκευαστές και να χρησιμοποιούν ορισμένα σημεία για να λειτουργήσουν υπέρ τους».

Πηγή: Reuters / Μετάφραση-Επιμέλεια: Εμμανουέλα Μαθιουδάκη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος