Γ. Ανδρέου στο Πρώτο: Η τραπ μουσική σε αντίθεση με το #MeToo- Οπισθοδρομική η λαϊκή νεανική κουλτούρα (audio)

Για τις εξελίξεις στην εγχώρια και διεθνή μουσική σκηνή αλλά και την σύνδεσή της με τις κοινωνικο-πολιτικές συνθήκες σήμερα, μίλησε ο μουσικοσυνθέτης, διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Γιώργος Ανδρέου καλεσμένος στο στούντιο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθρέφτης» με τον Χρήστο Μιχαηλίδη.

Τα πάμε καλά με τον στίχο αλλά η μουσική έχει υποχωρήσει, διαπιστώνει ο κ. Ανδρέου. «Εγώ έχω υπερασπιστεί σε όλη μου την δουλειά πάρα πολύ την μουσική, τον ήχο, την ποικιλομορφία της μουσικής. Η μεγάλη δυσκολία της 10ετούς οικονομικής κρίσης, τα παιδιά είδαν τους γονείς τους να καταθλίβονται, να φτωχαίνουν, τους δημιούργησε ένα αίσθημα έντασης απέναντι σε αυτό που ονομάζουμε καθεστωτικό στοιχείο στην χώρα, η καθεστωτική χώρα, και αντιδρούν με όλα αυτά τα trap πράγματα, τα οποία είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μια τρομακτική οπισθοδρόμηση και ιδεολογική και κοινωνική γιατί τα πιο πολλά από αυτά έχουν ρατσιστικούς, αντιφεμινιστικούς στίχους, έχουν ροπές προς εγκληματικές συμπεριφορές. Έχουμε φορτώσει τόσο τα παιδιά με ένα σύστημα μαθησιακό για να μπουν στα πανεπιστήμια που τα μαθήματα τέχνης υποχωρούν. Ευτυχώς υπάρχουν τα μουσικά σχολεία, που είναι μια μεγάλη όαση πολιτισμού» ανέφερε ο  κ. Ανδρέου.

«Από την μια μεριά μιλάμε για το κοριτσάκι το οποίο βιάστηκε και για το κίνημα #MeToo, την ανάγκη να βρουν οι γυναίκες την θέση τους στον κόσμο σε μια ισοτιμία και έναν σεβασμό στο κοινωνικό σύνολο και από την άλλη τα παιδιά του τραπ στα λόγια τους έχουν την γυναίκα σαν ένα αντικείμενο σεξουαλικής ευχαρίστησης με όλα αυτά τα φρικώδη κλισέ. Είναι σαν να πυροβολούμε τα πόδια μας. Από την μια θέλουμε να στηρίξουμε στην κοινωνία της εξίσωση των γυναικών και έχουμε και το τεράστιο πρόβλημα της διείσδυσης των μουσουλμανικών πληθυσμών στην Ευρώπη. Έχουν την συμπάθειά μου όταν είναι πρόσφυγες και έρχονται από πολέμους, παρ’ όλα αυτά η αντίληψή τους για την γυναίκα είναι τόσο οπισθοδρομική που δημιουργεί ένα αντεπιχείρημα ως προς την ισότητα των γυναικών διαρκές, το οποίο είναι συνεχώς μέσα στον δυτικό κόσμο και δημιουργεί εντάσεις και προβλήματα. Οπότε δεν μπορούμε να επιτρέπουμε στα νέα παιδιά να υποστηρίζουν τέτοια πράγματα, χρειαζόμαστε ισχυρό αντίλογο και δεν τον βλέπω πουθενά» συμπλήρωσε ο κ. Ανδρέου.

Σύμφωνα με κοινωνιολόγους, σημείωσε ο κ. Ανδρέου, σε αντίθεση με προηγούμενες δεκαετίες, όπως του 60’ που η λαϊκή νεανική κουλτούρα ήταν προοδευτική και ρηξικέλευθη, σήμερα αυτό έχει αντιστραφεί και η λαϊκή κουλτούρα έχει γίνει οπισθοδρομική. «Αυτό το βλέπουμε σε κάποιες χώρες πολύ έντονα, στην Τσεχία, στην Πολωνία, στην Βραζιλία, οι ηγέτες τους είναι στο όριο του αυταρχισμού, στο όριο της κατάργησης της δημοκρατίας. Μέσα από όλα αυτά εν τέλει η δημοκρατία κινδυνεύει» κατέληξε ο κ. Ανδρέου.

Σε κάθε περίπτωση και παρότι ο ίδιος είναι μουσικός, ανέφερε πως δεν συμφωνεί με την επικυριαρχία του τραγουδιού σε όλες τις άλλες τέχνες στην χώρα μας, αν και εξηγείται ιστορικά, είπε, καθώς η Ελλάδα είναι μια χώρα που η μουσική της παιδεία σχετίζεται με το τραγούδι, την σύνδεση λόγου και μουσικής. «Εμείς δεν γράψαμε συμφωνίες, δεν περάσαμε από αναγέννηση, από διαφωτισμό και έχουμε κάνει και  αριστουργήματα πάνω σε αυτό αναμφισβήτητα. Αλλά παραείμαστε παθιασμένοι μόνο με το τραγούδι. Υπάρχει η καθαρή μουσική η οποία υπάρχει για ένα μικρό κομμάτι της κοινωνίας αλλά δεν μπαίνει βαθύτερα η συμφωνική μουσική ή άλλες εναλλακτικές μορφές της. Πολύ περισσότερο δεν μπαίνουν άλλες τέχνες, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, ο χορός. Χρειάζεται να κάνουμε μισό βηματάκι πίσω ως προς την επικυριαρχία του τραγουδιού» ανέφερε τέλος ο γνωστός συνθέτης .

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος