Φεστιβάλ πειραματικής μουσικής “nO Ordinary” για πρώτη φορά στο #PRESS_taratsa

Το φεστιβάλ πειραματικής μουσικής “nO Ordinary”, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, ανοίγει τον φθινοπωρινό κύκλο εκδηλώσεων #RPESS_taratsa από το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ, που θα διαρκέσει από τις 5 έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2022.

Από τις 5   έως   9   Σεπτεμβρίου,   στην Ταράτσα   της   Στρατηγού   Καλλάρη   5, δέκα καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες με βάση τη Θεσσαλονίκη, που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της πειραματικής μουσικής, συγκροτούν πέντε acts, ένα για κάθε μέρα.

Η   διοργάνωση   του   “nO    Ordinary”    πραγματοποιείται    από    τον    αγωγό τέχνης transcendance, ενώ την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Δήμος Βρύζας.

Το πρόγραμμα:

5/9 : Τotsouko & Ιlly feat. James Wylie

6/9 : Orange blue for green (Goudaroulis/Karantzis) 7/9 : Thana.sys – Duru Duru

8/9 : Savvas Metaxas

9/9 : Circa 19

[Στον χώρο θα λειτουργεί μπαρ από τις 20:00 μέχρι τις 23:00. Οι συναυλίες θα αρχίζουν στις 21.30. Η είσοδος είναι ελεύθερη και, αντί εισιτηρίου, το πρώτο ποτό κοστίζει 8 ευρώ, για την αμοιβή των καλλιτεχνών].

Τα σχήματα:

 Totsouko & Illy feat. James Wylie

 Ένα ημιαυτοσχεδιαστικό σχήμα που δημιουργεί ambient ηχοτοπία. Χρησιμοποιώντας samplers και synthesizers ακροβατεί ανάμεσα στη σύνθεση και στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό δημιουργώντας μία ελεγειακή ακαταστασία. Προερχόμενος από τον χώρο της free jazz και παραδοσιακής μουσικής, ο σαξοφωνίστας James Wylie, έρχεται να συνυπάρξει και να προσθέσει τα δικά του στοιχεία.

Totsouko: ηλεκτρονικά , synthesizers Illy: Ηλεκτρονικά, synthesizers James Wylie: Σαξόφωνο

Orange blue for green (Goudaroulis / Karantzis)

Αυτοσχεδιαζόμενη μουσική δωματίου στη μνήμη του Χρήστου Γερμένογλου.

Συναντηθήκαμε οι τρεις μας για πρώτη φορά τρεις μέρες πριν τελειώσει το 2017. Από τις πρώτες νότες αυτής της συνάντησης καταλάβαμε πως μιλούσαμε την ίδια γλώσσα και ψάχναμε την ίδια ελευθερία στη μουσική, πως ακούγαμε και συμπληρώναμε ο ένας τον άλλον με ιδιαίτερο και πλήρη τρόπο. Από τότε, για τέσσερα χρόνια, οι συναντήσεις του τρίο ήταν συνεχείς και πυκνές και τηρούνταν με θρησκευτική ευλάβεια, όλες στη μέγιστη δυνατή μουσική εγρήγορση.

Σε παραπάνω από εκατό τέτοιες συναντήσεις δεν κάναμε ποτέ την παραμικρή νύξη για το τί θα συμβεί στη μουσική, ποτέ δεν είπαμε μεταξύ μας κάτι που θα μπορούσε να προετοιμάσει αυτό που θα παίξουμε. Από τη σιωπή γεννιόταν ο πρώτος ήχος, και μαζί του μια γλώσσα ελεύθερη και ρευστή – η μουσική που δημιουργείται εκείνη τη στιγμή και μας οδηγεί ενώ την πηγαίνουμε σε τόπους άγνωστους με ορίζοντες ανοιχτούς. Τα πάντα – θέματα, ηχοχρώματα, αρμονίες, αναπτύξεις, αφήγηση, φόρμα

– αποκαλύπτονταν κι ανακαλύπτονταν από την αρχή, σε μία διαδικασία τόσο εσωτερική όσο και συναρπαστική. Αυτή η συνεχής διεργασία και έρευνα, η συμβιωτική και συστηματική καλλιέργεια ενός ήχου ιδιαίτερου και μιας γλώσσας προσωπικής κι αυθεντικής, μιας αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής δωματίου, γέννησαν λεπτό συντονισμό και βαθιά επικοινωνία, ώσμωση, φιλία κι αδελφότητα.

Τον Ιούλιο του 2021 ηχογραφήσαμε τον δεύτερο μας δίσκο “Skra’s confession” και στο τέλος της χρονιάς όλα ήταν έτοιμα – είχαμε διαλέξει μαζί ακόμα και τον πίνακα του. Χρήστου για το εξώφυλλο. Μερικές εβδομάδες μετά, στις 22 Ιανουαρίου του 2022, η τραγωδία μας χτύπησε με τον πιο αναπάντεχο και αμείλικτο τρόπο. Ο Χρήστος έφυγε. Είμαστε συντετριμμένοι…νιώθουμε όμως βαθιά ευγνωμοσύνη για τις στιγμές απίστευτης μαγείας, αληθινής φιλίας κι αδελφότητας, για όλη τη μουσική, τις συζητήσεις, τα γέλια, την αγάπη που μοιραστήκαμε αυτά τα χρόνια.

Ο Χρήστος Γερμένογλου δεν ήταν μόνο ένας καταπληκτικός μουσικός, ντράμερ, κρουστός, αυτοσχεδιαστής, ζωγράφος. Ήταν ένα ηφαίστειο δημιουργικότητας, μουσικής, ιδεών, πάθους, μια συνεχής ροή ζωτικής ενέργειας και μια όμορφη ψυχή.

Αυτή η συναυλία είναι αφιερωμένη στη μνήμη του.

Δήμος Γκουνταρούλης: Τσέλο

Νεκτάριος Καραντζής: Κοντραμπάσο

Thana.sys – Duru Duru

Ένα ντουέτο. Αυτός γεννημένος μέσα σε ένα παλιό τηλεφωνικό κέντρο, καταδικασμένος να αγκαλιάζει σύρματα για το υπόλοιπο της ζωής του. Αυτή γεννημένη μέσα σε ένα ροζ σύννεφο, καταδικασμένη να πιστεύει ότι θα γίνει μπαλαρίνα και τραγουδίστρια. Θα συναντηθούν γιατί τους αρέσει να κολυμπάνε σε κοσμικά και μαγνητικά κύματα, να ταξιδεύουν στον ωκεανό του ήχου. Αυτός θα κουβαλήσει μία ντουζίνα σκεύη, περίπου είκοσι τέσσερα καλώδια και τριανταεφτά φωτάκια. Αυτή θα κουβαλήσει τον στατικό της χορό και την μουγκή της υψίφωνο.

Θανάσης Αποστολίδης : Πολλά συνθεσάιζερ Εύα Ντούρου : Theremin – Λίγα συνθεσάιζερ

Savvas Metaxas

Το ενδιαφέρον του Σάββα Μεταξά επικεντρώνεται στους τομείς της πειραματικής μουσικής, των ηχογραφήσεων πεδίου, αλλά και στις τεχνικές modular synthesis. Συμμετέχει στην Granny Records που έχει σα στόχο την έκδοση έργων από καλλιτέχνες της σύγχρονης πειραματικής μουσικής, κινούμενοι από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και το θόρυβο, στην ηλεκτροακουστική σύνθεση και τη μοντέρνα ηλεκτρονική μουσική και προσφάτως συν-δημιούργησε Dasa Tapes. Έχει κυκλοφορήσει τη μουσική του σε διάφορα label σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Σάββας Μεταξάς : Ηλεκτρονικά

Circa19

Οι Θάνος Καζαντζής και Δήμος Βρύζας αποφάσισαν να δημιουργήσουν στις αρχές του 2019 το σχήμα “Circa 19”, ένα ντουέτο με βάση τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Για αυτούς η πειραματική μουσική, και ειδικότερα ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, είναι μία προσπάθεια επικοινωνίας. Συνδυάζοντας τα κρουστά όργανα/αντικείμενα μαζί με τον ήχο του ακουστικού βιολιού και κάποιων εφέ, οι δύο αυτοσχεδιαστές δημιουργούν έναν ενοποιημένο ήχο παίρνοντας καθαρές αποφάσεις τη στιγμή της δημιουργίας. Τίποτα δεν είναι προαποφασισμένο, υπάρχει μόνο η αρχική επιθυμία για κάθε μορφή έκφρασης μέσω της μουσικής.

Θάνος Καζαντζής : Ντραμς, αντικείμενα Δήμος Βρύζας : Βιολί, Fx’s

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος