Eurocontrol: Εφικτή η μείωση των εκπομπών από τις αερομεταφορές κατά 55% έως το 2030

Εφικτή θεωρείται η μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 από τις αερομεταφορές έως το 2030 αλλά η επιτυχία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από Μέτρα Βασισμένα στην Αγορά, κυρίως μέσω του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ το οποίο θα συμβάλει κατά 83% στην καθαρή μείωση τονίζει σε σημερινή του έκθεση το Eurocontrol αναλύοντας όλα τα σενάρια κυκλοφορίας.

Ανταπόκριση – Στρασβούργο: Κώστας Δαβάνης

Εκτιμά ότι το σωρευτικό πρόσθετο κόστος για τον κλάδο των αερομεταφορών κατά την περίοδο 2022-2030 αυτών των μέτρων απαλλαγής από τις εκπομπές θα ανέλθει σε 62 δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει 29 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιπλέον φορολογικό κόστος για την κηροζίνη (ισχύει για πτήσεις εντός του ΕΟΧ), 23 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιπλέον κόστος ETS (ισχύει για ΕΕ + ΗΒ + Ελβετία) και 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιπλέον κόστος μείγματος καυσίμου (ισχύει για όλα τα κράτη-ECAC με βάση ένα μείγμα 5% SAF / 95% κηροζίνη).

Το επιπλέον κόστος για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών μόνο το 2030 υπολογίζεται σε 14 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, το Eurocontrol διαπιστώνει ότι τα μέτρα που καθοδηγούνται από τη βιομηχανία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της απαιτούμενης καθαρής εξοικονόμησης εκπομπών και στην αντιστάθμιση του επιπλέον κόστους της απαλλαγής από τον άνθρακα.

Ο θετικός αντίκτυπος μέτρων όπως η εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, άλλες λειτουργικές βελτιώσεις και η ταχεία ανανέωση του στόλου θα μπορούσαν να μειώσουν δραστικά το επιπλέον κόστος κατά 33 δισεκατομμύρια ευρώ την ίδια περίοδο, μειώνοντας το σωρευτικό κόστος για τον κλάδο στα 29 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος