Έργα τέχνης με φιλοσοφικό υπόβαθρο στην Λάρισα

Επί της οδού λεωφόρου Καραμανλή, την παλιά εθνική οδό που διασχίζει την Λάρισα, ο Δήμος σχεδίασε έναν υπαίθριο εκθεσιακό χώρο, προσβάσιμο από κάθε επισκέπτη, αλλάζοντας το μουντό τοπίο.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος έχει μετατραπεί σε λεωφόρο της τέχνης, που προτρέπει τους επισκέπτες σε περαιτέρω αναζητήσεις. Βασισμένο στην ιδέα του στρατηγικού αναλυτή  Νίκου Λυγερού, ο πολυκυκλικός δεσμός, δεσπόζει στο τοπίο και κινητοποιεί την σκέψη.

Μέσω του έργου πραγματοποιείται μια φιλοσοφική προσέγγιση στον τετραδιάστατο χώρο, που δεν είναι αντιληπτός από τον άνθρωπο, εξηγεί ο γλύπτης Μιλτιάδης Τζότζος. Το γλυπτό αφορά την κυκλικότητα και δη του χρόνου, που μας επιτρέπει να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Όχι με φυσικό τρόπο, καθώς αυτό είναι αδύνατο βάση του 3ου νόμου της θερμοδυναμικής, αλλά νοητικά. Το βέλος του χρόνου κινείται προς τα εμπρός με την δυναμική που έχει από την ιστορία, την τέχνη, τα βιβλία, υλικό που θα κινητοποιήσει τις επόμενες γενεές για μεγαλύτερα επιτεύγματα.

Αναφερόμενος στο τεχνικό κομμάτι, ο κ. Τζότζος, τονίζει ότι το γλυπτό, που αποτελεί δωρεά ιδιωτών, έχει κατασκευαστεί από inox, δηλαδή ανοξείδωτο χάλυβα και υπήρξαν δυσκολίες στην τεχνική ανάλυση για να μπορεί ο εσωτερικός σκελετός να στηρίξει τα 800 κιλά βάρους του άνω γλυπτού και να στέκεται στην εξίσου βαριά μεταλλική αψίδα.

Οι διερχόμενοι από τον χώρο θα μάθουν ότι όλα ξεκίνησαν από την δουλειά του μαθηματικού Φέλιξ Κλάιν. Η γνωστή ως επιφάνεια Κλάιν, είναι μια κλειστή επιφάνεια που δεν μπορεί να ενσωματωθεί στον τρισδιάστατο Ευκλείδειο χώρο, αλλά στις τέσσερις διαστάσεις. Ένα είδος τοπολογικής πολλαπλότητας, χωρίς σημεία τομών.

Το γλυπτό μοιάζει περισσότερο με έναν ατρακτοειδή τόρο, ο οποίος όμως παραμένει σταθερός στην βάση του και δεν εκφυλίζεται σε σφαίρα, ή προσομοιάζει με έναν στερεό τόρο, ένα περιστρεφόμενο στερεό σώμα με καμπύλες δια μέσου.

Αρκετοί καλλιτέχνες έχουν συνεισφέρει στην προσπάθεια καλλωπισμού της πόλεως, όπως ο Λάζαρος Μαράβας και ο Χρήστος Παπανικολάου. Ο καλύτερος τρόπος αναδείξεως των γλυπτών στην λεωφόρο της τέχνης είναι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να γίνει επισκέψιμος, με την έννοια να μπορούν να σταθμεύουν κάπου οι επισκέπτες και να ενημερώνονται με ειδικές πινακίδες.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος