Έρχεται το αλκοολόμετρο στα νέα οχήματα- Τι λένε στο Πρώτο οι ειδικοί (audio)

Από τον ερχόμενο Ιούλιο τα νέα οχήματα, σύμφωνα και με τον κανονισμό (EE) 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, θα πρέπει να έχουν το σύστημα alcohol interlock, μια προεγκατεστημένη συσκευή μέτρησης αλκοόλ στον οργανισμό του οδηγού, την ώρα που το αλκοόλ ευθύνεται για έναν στους τέσσερις θανάτους σε τροχαία.

«Το 25%-30% των θανατηφόρων τροχαίων σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ. Η δυνατότητα αυτή με τo alcohol interlock, είναι κάτι που θα βοηθήσει πάρα πολύ γιατί θα υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης συστήματος που θα παρεμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, στην πράξη δηλαδή δεν θα παίρνει μπροστά η μηχανή» εξήγησε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”, Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά.

Αυτό ισχύει ήδη σε πολλές χώρες, ανέφερε, καταρχήν στην Σουηδία στα επαγγελματικά αυτοκίνητα και τώρα ξεκίνησε η Volvo να εφοδιάζει όλα τα καινούρια της φορτηγά με αυτή την συσκευή. Αυτό εφαρμόζεται και στα σχολικά λεωφορεία στην Γαλλία και στα επαγγελματικά οχήματα, αλλά και στην Αυστρία και το Βέλγιο, ακόμη και στην Ιταλία έχει αρχίσει να εφαρμόζεται το ίδιο σύστημα.

Ειδικά για τους επαγγελματίες το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό, σημείωσε η κ. Δανέλλη-Μυλωνά. «Αν δούμε και τα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020, είχαμε ακόμη και επαγγελματίες οδηγούς να έχουν καταναλώσει αλκοόλ, ενώ τα όρια για τους επαγγελματίες οδηγούς, τους δικυκλιστές και τους νέους οδηγούς είναι χαμηλότερα. Επιπλέον, στο ευρωβαρόμετρο που βλέπουμε συγκρίσεις μεταξύ των χωρών, διαπιστώνεται ότι παρότι οι έλληνες δεν είναι ένας λαός που πίνει πολύ σε σχέση με τους λαούς της βόρειας Ευρώπης, ωστόσο πίνουν και οδηγούν. Ένας Σουηδός, ένας Φινλανδός, όμως δεν πίνουν όταν πρόκειται να οδηγήσουν. Έχουν συνειδητοποιήσει ότι αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Αυτό το μήνυμα προσπαθούμε να περάσουμε».

Στο Βέλγιο και την Αυστρία, όταν πιάσουν έναν οδηγό να έχει πιει αλκοόλ πάνω από το όριο, τον υποχρεώνουν να εγκαταστήσει την συσκευή interlock με δικά του έξοδα ενώ το κόστος της κυμαίνεται από 2500 έως 4000 ευρώ. Όπως είπε η κ. Δανέλλη-Μυλωνά η εφαρμογή του μέτρου θα συμβάλει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ και οι συστηματικοί έλεγχοι της τροχαίας παίζουν καθοριστικό ρόλο. Με δεδομένο πάντως ότι στην Ελλάδα έχουμε έναν από τους γηραιότερους στόλους στην Ε.Ε. σε οχήματα και φορτηγά, μένει να δούμε ποια θα είναι η πρόβλεψη για την εκ των υστέρων εγκατάσταση του συστήματος.

«Δυστυχώς οι οδηγοί που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα ανήκουν στις ηλικίες από 20 έως 40 ετών και είναι κυρίως άντρες, οι οποίοι έχουν καταναλώσει αλκοόλ που προκαλούν αυτά τα ατυχήματα, τις περισσότερες φορές θανατηφόρα» επεσήμανε στην συνέχεια και στην ίδια εκπομπή, ο ιατροδικαστής Ιωάννης Δούζης. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μάστιγα για την χώρα μας αν σκεφτούμε ότι η Ελλάδα κατέχει σταθερά μια από τις πρώτες θέσεις σε θανάτους στην Ευρώπη από αυτή την αιτία, συνέχισε ο κ. Δούζης.

«Είναι αποδεδειγμένο ότι η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί επιβράδυνση στον χρόνο αντίδρασης, έχουμε περιορισμό στην όραση και υποτιμούμε τις αποστάσεις και τις ταχύτητες των άλλων οχημάτων, ενώ ακόμα παρατηρούμε και παράσυρση νεκρών. Επειδή το συναντάμε κυρίως σε νεανικές ηλικίες, για ορισμένους νέους είναι και «μαγκιά» να τρέχουν με τα οχήματά τους και με την κατανάλωση αλκοόλ έχουμε αυτά τα αποτελέσματα» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δούζης σημείωσε το κρίσιμο ζήτημα της έλλειψης παιδείας, αναφέροντας ότι στο παρελθόν με το Πανεπιστήμιο της Κρήτης είχαν γίνει κάποιες ομιλίες σε στοχευμένες περιοχές του νησιού όπου εμφανιζόταν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα με ανήλικους οδηγούς, κάτι πουωσυμβαίνει συχνά στην επαρχία, με τρακτέρ, με 4Χ4, με αγροτικά οχήματα. «Το κακό είναι ότι απέδιδαν τα ατυχήματα στην απουσία τροχαίας στις περιοχές τους και όχι στο ότι οι ίδιοι επέτρεπαν στους ανήλικους να οδηγούν» τόνισε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος