Καλεσμένη στην εκπομπή ΣΥΝΣΕΣΕΙΣ, του ΕΡΤnews, ήταν η Πρόεδρος Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλη Μυλωνά, η οποία έχει αφιερώσει τη ζωή της στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Η κ. Δανέλη Μυλωνά, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα σημείωσε ότι υπάρχει συνολικά στην κοινωνία πρόβλημα, εκφράζοντας ωστόσο την ελπίδα της ότι τα πράγματα μπορεί να αλλάξουνε. Ταυτόχρονα, η κ. Μυλωνα έδωσε στοιχεία έρευνας του ινστιτούτου με βάση τα οποία μόνο ένας στους δυο οδηγούς φορούν ζώνη και μόλις το 75% των οδηγών μηχανής φοράει κράνος.
Αναφερόμενη στο νέο Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας, η κ. Μυλωνά επισήμανε ότι έγινε μια καλή αρχή, αλλά το θέμα της εφαρμογής του νόμου και το θέμα της παιδείας παραμένουν ένα ζήτημα.
«Έχουμε ένα έλλειμμα παιδείας, άγνοια του κινδύνου και ειδικά οι οδηγοί μας όταν αισθάνονται ότι δεν ελέγχονται, αποθρασύνονται και νομίζουν ότι είναι αθάνατοι, νομίζουν ότι δεν θα συμβεί σε αυτούς και βλέπουμε καθημερινά αυτά τα θλιβερά συμβάντα που βιώνουμε και φέτος το καλοκαίρι», σημείωσε.
Αναφερόμενη στους νέους, που είναι τα πιο συχνά θύματα τροχαίων, η κ. Μυλωνά δήλωσε «Σε μια ανάλυση που κάναμε για το θέμα της νευροφυσιολογίας, φάνηκε ότι νεανικός εγκέφαλος πριν από τα 22 χρόνια δεν έχει ωριμάσει πλήρως και αυτό είναι ένα ζήτημα, για αυτό οι νέοι επίσης είναι παρορμητικοί. Θέλει ακόμα περισσότερη προσοχή με τους νέους ανθρώπους όταν πιάνουν το τιμόνι»
«Σε μια πρόσφατη συζήτηση που έγινε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για το θέμα της ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών, επειδή εδώ είχαμε επαγγελματία οδηγό, επειδή υπάρχει πρόβλημα και πιέζουν πολλές χώρες και χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και και από το από το Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε επαγγελματίες οδηγούς και θέλουν να μειώσουν το όριο. Μάλιστα το European Transport Safety Council είχε αντιρρήσεις και τεκμηριωμένες αντιρρήσεις για τη νεαρή ηλικία, γιατί είπαν ότι αυτοί οι οδηγοί οι νεαροί να συνοδεύονται από έμπειρους οδηγούς. Το πρώτο μεγάλο χρονικό διάστημα της εμπειρίας τους. Μα αφού υπάρχει στενότητα οδηγών, πώς θα γίνει αυτό; Άρα υπάρχει ένα ζήτημα με την ηλικία», τόνισε.
Το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η άγνοια του κινδύνου και η αίσθηση ότι είμαστε ανεξέλεγκτοι στο δρόμο, ανέφερε η κ. Μυλωνάκη, σημειώνοντας ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια στο θέμα της ενημέρωσης, της παιδείας, στην εκπαίδευση από την πρώτη παιδική ηλικία και προσοχή με τα γονεϊκά πρότυπα μέχρι και την τρίτη ηλικία, ακόμη και γι αυτούς που συνοδεύουν τα εγγόνια τους, τα παιδιά στον περίπατο στο σχολείο.
Επιπλέον, η Πρόεδρος Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ανέφερε ότι οι Σκανδιναβικές χώρες και η Νορβηγία δεν έχουν τροχαία ατυχήματα το τελευταίο διάστημα, σημειώνοντας ότι φέτος στο Όσλο δεν υπήρξε νεκρός. Τόνισε δε, ότι και στην Γερμανία τα παιδιά εκπαιδεύονται με διάφορους τρόπου από μικρή ηλικία.
«Όλοι χρειάζονται ενημέρωση, ακόμα και πεζοί», τόνισε η κ. Μυλωνάκη.
Μόνο ένας στους δυο οδηγούς φορούν ζώνη – Μόνο το 75% των οδηγών μηχανής φοράει κράνος
Η κ. Μυλωνάκη αναφέρθηκε σε έρευνα που έκανε το ινστιτούτο, με τη βοήθεια της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), σε τρεις κατηγορίες του οδικού δικτύου, σε αστικό περιβάλλον μέσα στη πόλη, σε επαρχιακό περιβάλλον και σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Τα αποτελέσματα της οποίας είναι τρομακτική. Συγκεκριμένα, με βάση την έρευνα μόνο το 75% των οδηγών μηχανής και το 46% των συνεπιβατών φοράει κράνος. Ενώ σε ότι έχει κάνει με τη χρήση ζώνης ασφαλείας, η έρευνα έδειξε ότι μόλις το 54% των οδηγών και το 21% των επιβατών στα πίσω καθίσματα φορούν ζώνη.
«Το θέμα της ζώνης πραγματικά στη χώρα μας, σε σχέση και με τα άλλα στοιχεία, είναι αποθαρρυντικό και είναι ένας καθρέφτης της επικρατούσας κατάστασης. Γιατί αυτή η έρευνα έγινε σε πραγματικές παρατηρήσεις, χωρίς να το ξέρουν οι οδηγοί. Δεν είχαμε δηλαδή έρευνα αυτοαναφοράς και καταγράψαμε 16.000 οδηγούς που είναι ένα πολύ μεγάλο δείγμα», τόνισε η κ. Μυλωνάκη.
«Ο άνθρωπος πρέπει να είναι ενημερωμένος, πρέπει να είναι γνώστης και πρέπει να έχει μια κουλτούρα οδικής παιδείας για την οποία προσπαθούμε πολλά χρόνια. Παίρνει χρόνο να χτίσουμε μια κουλτούρα οδικής ασφάλειας, αλλά το θέμα των ελέγχων το έχουμε δει ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και οι κάμερες. Ο αστυνομικός που προβάλλεται προηγουμένως που κινδύνεψε. Αν υπήρχε κάμερα δεν θα υπήρχε αυτός ο κίνδυνος», σημείωσε.
Η κ. Μυλωνάκη τόνισε ότι η χρήση της ζώνης και κράνους αντίστοιχα για του οδηγούς και τους επιβάτες μηχανής θα μειωθεί κατά 40%-50% το ποσοστό της τιμής των τροχαίων δυστυχημάτων.
Τέλος, σημείωσε ότι είμαστε η χώρα με τα περισσότερα θανατηφόρα με μοτοσυκλετιστές, διπλάσιο ποσοστό απ ότι στην Ευρώπη.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος