Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη -για τη νέα σεζόν- 24ωρη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με πλήθος κόσμου να αξιοποιεί τη νέα αυτή δυνατότητα και να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ακόμα και αργά το βράδυ, για να μετακινηθεί και με αφορμή αυτό το γεγονός μίλησε στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στις “Πρωινές Διαδρομές” με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος.
“Μέχρι το πρωί έχουμε ξεπεράσει τους 60.000 επιβάτες (από 12 το βράδυ μέχρι 7 το πρωί) οι οποίοι κινήθηκαν. Και θέλω να συμπληρώσω ότι εκτός από αυτούς τους ανθρώπους που βγαίνουν και διασκεδάζουν, υπάρχουν και οι άνθρωποι που εργάζονται εκείνες τις ώρες και έχουν και αυτοί αυτή την ευχέρεια να μετακινούνται αντί να ταλαιπωρούνται με ποικίλους τρόπους για να πάνε στη δουλειά τους ή όταν σχολάσουν να μπορούν να φύγουν γρήγορα και να επιστρέψουν στα σπίτια τους“, υπογράμμισε αρχικά ο κ. Σπηλιόπουλος.
Και συμπλήρωσε “Αλλά πέραν από τους αριθμούς νομίζω ότι είδαμε πολύ μεγάλη προσέλευση, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αυτό σε συνεργασία με τους εργαζόμενους θα πρέπει να μας οδηγήσει στο να δούμε (ανάλογα βέβαια και με την εξέλιξη των επόμενων εβδομάδων, καθότι τώρα ήτανε και μία εβδομάδα με συναυλίες με εκδηλώσεις στο Ηρώδειο), μήπως χρειαστεί να ενισχύσουμε κάτι, να αλλάξουμε κάτι άλλο. Είχαμε πάντοτε τέσσερις λεωφορειακές γραμμές, τις είχαμε κάνει 10, τώρα τις είχαμε 21. Το μετρό ξεκίνησε δοκιμαστικά 5 Ιουλίου. Από αυτή την εβδομάδα ξεκινάει κανονικά, οπότε μαθαίνοντας, ακολουθούμε τις ανάγκες του πολίτη για να μπορέσουμε να τον βοηθήσουμε να πάει εκεί που χρειάζεται, την ώρα που χρειάζεται. Βέβαια το πολύ οικονομικό κόμιστρο που έχουμε είναι 1,2 για ένα ταξίδι ή 4,1 ημερήσια. Δηλαδή, κάποιος ο οποίος θα μπει μέσα στο τρένο και μάλιστα με την πιστωτική του κάρτα, 20% των επιβιβάσεων γίνανε με το νέο σύστημα που έχουμε που μπορείς να πληρώσεις με την πιστωτική σου κάρτα. Δε χρειάζεται ούτε στην ουρά να στηθείς για εισιτήριο, ούτε να ξέρεις πόσο είναι, με την έννοια ότι αν μπεις και κάνεις 4 – 5 διαδρομές, αυτό θα σου χρεώσει το μέγιστο που είναι 4,1 ανά ημέρα”.
Ως προς το αν σκέφτονται αυτό το μέτρο να επεκταθεί τόνισε “Ακούγεται αυτό το ενδιαφέρον. Πάντοτε όμως, πρέπει να πηγαίνει κανείς με προσεκτικά βήματα. Το μετρό είναι μια τεράστια βιομηχανία. Είναι σαν να έχεις πολλά εργοστάσια και να είσαι πολύ προσεκτικός στα βήματά σου για να εξασφαλίσεις τη συντήρηση, τον κόσμο που μπορεί να ακολουθήσει. Είναι ένα ζήτημα το οποίο ασφαλώς θα μελετηθεί, τώρα πλέον με γνώση, γιατί στο παρελθόν ήμασταν επιφυλακτικοί, έχει γίνει πάρα πολλή δουλειά και πριν τις 5 Ιουλίου, αλλά και μετά τις 5 Ιουλίου για να κινείται το μετρό, θα έλεγα καλύτερα από τις κανονικές μέρες, διότι υπήρχε πολύ μεγάλη προσοχή στο να μη γίνει κανένα λάθος και έτσι πήγε πολύ καλά. Ανάλογα λοιπόν, θα δούμε και με τους εργαζόμενους γιατί πρέπει να έχεις και περισσότερους, σχεδόν 500 εργαζόμενοι απασχολήθηκαν για να γίνει όλη αυτή η προσπάθεια που δεν είναι μικρός αριθμός, αν σκεφτείτε ότι όλοι είναι 7.500. Είναι κοντά στο 8% των εργαζομένων”.
Tο ίδιο επίσης, θέμα κλήθηκε να σχολιάσει στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή “Σεμνά και Ταπεινά” με τους Γιώργο Κακούση και Δημήτρη Πετρόπουλο, ο Σπύρος Ρεθύθης, Γενικός Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας ΜΕΤΡΟ Αθηνών.
Όπως και υπογράμμισε στους δημοσιογράφους “Θέλω να συγχαρώ τους συναδέλφους που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό γιατί μιλάμε για μία εταιρία που είμαστε μείον εξακόσια άτομα και στηρίζεται στις υπερωρίες και στα δεδουλευμένα ρεπό για να σταθεί. Διότι, τα προηγούμενα 15 χρόνια, δεν γινόντουσαν καθόλου προσλήψεις και το τελευταίο χρόνο έχουν ξεκινήσει και γίνονται κάποιες προσλήψεις. Αυτό πρέπει να είναι γνωστό σε όλους(…)”.
Και συμπλήρωσε “Ένα άλλο ζήτημα που θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή των υπευθύνων είναι η ασφάλεια. Έχουμε πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα με την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα και τα βράδια είναι πολλαπλάσιο, όπως καταλαβαίνετε σε μια νυχτερινή Αθήνα. Τα κακοποιά στοιχεία ενδεχομένως να είναι πολύ περισσότερα, οπότε ζητάμε αστυνόμευση μέσα στους συρμούς και τους σταθμούς και για την ασφάλεια των επιβατών και τη δική μας, για να μπορούμε να δουλεύουμε. Αστυνόμευση λοιπόν, και μέσα στα τρένα και στις αποβάθρες. Όπως επίσης, ένα άλλο θέμα που θέλουμε για να έχουμε μετρό και μετά από πέντε χρόνια τα βράδια και γενικά να έχουμε μετρό, είναι ο εξοπλισμός. Δηλαδή, αγορά νέων συρμών. Δεν έχουμε συρμούς. Οι τελευταίοι που αγοράστηκαν ήταν στην Ολυμπιάδα (…)”.
Μεταξύ άλλων, επισήμανε “Mισθολογικά, αυτό που πρέπει να δουν είναι ότι δεν πληρωνόμαστε τις βάρδιες. Μας έχουν ως ανειδίκευτους εργάτες. Τα ένσημά μας είναι ανειδίκευτων εργατών (…). Όπως λοιπόν, μπαίνει ο ανειδίκευτος εργάτης στον δημόσιο, έτσι συνεχίζει και πληρώνεται και ο πλέον εξειδικευμένος εργαζόμενος στο μετρό, στις σταθερές συγκοινωνίες. Εμείς λοιπόν, λέμε ασφάλεια στους επιβάτες. Μιλάμε για νέα τραίνα για να μη μείνουμε χωρίς τραίνα, γιατί θα μείνουμε χωρίς τρένα, όπως μιλάμε και για προσλήψεις γιατί δεν έχουμε κόσμο”.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος