Black Friday και Εορταστική περίοδος: Εκπρόσωποι του Εμπορικού κόσμου μιλούν για τις προσδοκίες τους στο ΕΡΤnews Radio 105,8

Σύνοψη
  • Οι έρευνες δείχνουν ότι ο καταναλωτής κυρίως ψωνίζει είτε λόγω ανάγκης, είτε λόγω επιλογής και κινητοποιείται μόνο όταν βλέπει κάποιες πραγματικές εκπτώσεις
  • Η ακρίβεια ξεκίνησε τουλάχιστον στο σούπερ μάρκετ, τον Σεπτέμβριο του 2020
  • Οι αγορές δεν στηρίζονται μόνο στον τουρισμό

Η Black Friday πλησιάζει και οι ανοιχτές Κυριακές φέρνουν ευκαιρίες για αγορές μέχρι την Πρωτοχρονιά…Το τι γίνεται λοιπόν, με τα καταστήματα και την αγοραστική κίνηση, μιας και βρισκόμαστε σε περίοδο εκπτώσεων και εορταστικού ωραρίου, κλήθηκαν να σχολιάσουν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο της ΕΡΤ, τόσο ο Θεόδωρος Καπράλος, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, όσο και ο Παντελής Φιλιππίδης, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Καπράλος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με τους Κατερίνα Σερέτη και Διονύση Χατζημιχάλη, είπε αρχικά, “Είναι πραγματικά μια περίοδος παρατεταμένη (…). Μια μέρα που θα έπρεπε να είναι θεωρητικά μόνο η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, έχει γίνει ουσιαστικά ένας Black Month δηλαδή, ολόκληρος ο μήνας του Νοεμβρίου είναι ένας εκπτωτικός μήνας, καθώς πραγματικά οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις έχουν προβεί σε εκτεταμένες προσφορές και προωθητικές ενέργειες προκειμένου να ερεθίσουν λίγο την καταναλωτική διάθεση των συμπολιτών μας, προκειμένου να κινητοποιήσουν την κατανάλωση και το λιανεμπόριο”.

Και συμπλήρωσε “Η πραγματικότητα είναι ότι ο κόσμος ψάχνει τις προσφορές και οι έρευνες δείχνουν ότι 2 στους 3 καταναλωτές έχουν στοχεύσει αυτή την περίοδο ή αυτή τη μέρα, προκειμένου να κάνουν κάποια αγορά. Σίγουρα κάποιες από τις αγορές τις οποίες είχε στο μυαλό του ο κόσμος να κάνει στην εορταστική περίοδο, θα τις κάνει αυτή την περίοδο του Black Friday (…). Εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει να βλέπουμε τον τζίρο του λιανεμπορίου για να βλέπουμε το πως πηγαίνει η αγορά ανά τρίμηνο (…) διότι γίνονται ουσιαστικά μετακινήσεις τζίρου από την εορταστική περίοδο μέσα στην περίοδο του Νοεμβρίου. Άρα, θα δούμε λοιπόν συνολικά πώς θα πάει το τρίμηνο αυτό (…). Όλες οι έρευνες δείχνουν πάντως ότι ο καταναλωτής κυρίως ψωνίζει (για την συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας), είτε λόγω ανάγκης, είτε λόγω επιλογής, κυρίως λόγω ανάγκης, ψωνίζει με βάση την τιμή. Άρα, λοιπόν αυτό τι δείχνει; Ότι κινητοποιείται μόνο όταν βλέπει κάποιες πραγματικές εκπτώσεις“.

Μεταξύ άλλων, τόνισε “Δεν υπάρχουν τα 60%-70%. Για μένα καλό είναι να μην υπάρχουν, έτσι είναι πιο σαφές το πλαίσιο και ο κόσμος βλέπει την πραγματικότητα. Και να πω και κάτι άλλο: Τελικά δεν πρέπει να μας εντυπωσιάζουν τα ποσοστά. Πρέπει να μας εντυπωσιάζει η αξία του προϊόντος, αν πραγματικά το παίρνουμε σε μια καλή τιμή (…). Αυτή τη στιγμή γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από όλο τον εμπορικό κόσμο και από τις ελληνικές επιχειρήσεις όχι μόνο να ανταγωνιστούν, αλλά για να μπορέσουν να μείνουν όρθιες διότι βλέπετε τι ακριβώς γίνεται και έχουν εξαιρετικά μεγάλη σημασία για όλους μας και σαν χώρα αλλά και σαν πόλεις να μείνουν όρθιες οι επιχειρήσεις οι οποίες δίνουν φως και ζωή στις πόλεις μας“.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Από την πλευρά του τώρα, ο κ. Φιλιππίδης, συνομιλώντας με τον Γιώργο Κακούση και τον Δημήτρη Πετρόπουλο, στην εκπομπή «Σεμνά και Ταπεινά», είπε χαρακτηριστικά “Οι δουλειές πάνε χάλια, υπό την έννοια ότι δυστυχώς, δεν έχει δουλειά και δεν είναι σημερινό το φαινόμενο. Το φαινόμενο έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό, αλλά δυστυχώς λύσεις δεν βλέπουμε και δυστυχώς τα προβλήματα λιμνάζουν όπως συμβαίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό“.

Και πρόσθεσε “Και η αλήθεια είναι ότι συμβαίνουν πολλά. Το ένα είναι ότι τα χρήματα δεν φτάνουν στην τσέπη του καταναλωτή, δεν του περισσεύουν λόγω της ακρίβειας. Και αυτό που φωνάζουμε εμείς εδώ και πάρα πολύ καιρό, (εγώ τουλάχιστον πάνω από δύο χρόνια), διότι η ακρίβεια δεν ξεκίνησε χθες, δεν είναι χθεσινό φαινόμενο που ξαφνικά το ανακαλύψαμε. Η ακρίβεια ξεκίνησε τουλάχιστον στο σούπερ μάρκετ, τον Σεπτέμβριο του 2020. Άρα, λοιπόν, καλό θα είναι να καταλαβαίνει αυτός που έχει το μαχαίρι και το πεπόνι για να πάρει μέτρα. Δεν λήφθηκαν μέτρα τότε. Πέρασαν πέντε χρόνια (…)”.

Ως προς την τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη, σε ποια επίπεδα βρίσκεται, ανέφερε “Δεν το συζητάμε. Έρχονται πάντα, αλλά δεν είναι όπως το καλοκαίρι που είχε μία μεγάλη δυναμική ο τουρισμός στην πόλη της Θεσσαλονίκης, από Βαλκάνιους συνήθως, οι οποίοι φυσικά φεύγανε στη Χαλκιδική αλλά κάνανε και μία βόλτα στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Και να σας πω κάτι: Οι αγορές δεν στηρίζονται μόνο στον τουρισμό. Φυσικά εμείς δεν είμαστε ούτε Μύκονος, ούτε Σαντορίνη. Η αγορά της Θεσσαλονίκης στηρίζεται στο γηγενή πληθυσμό, για αυτό αναπτύχθηκε κατά αυτόν τον τρόπο. Αν ήμασταν 100.000 κάτοικοι στη Θεσσαλονίκη, δεν θα είχαμε μια τέτοια τεράστια αγορά, η οποία ξεκινάει από τα δυτικά τείχη της πόλης και φτάνει μέχρι τη Χαριλάου και την Τούμπα. Άρα, λοιπόν έχουμε στημένη αγορά διότι περιμένουμε ένα καταναλωτικό κοινό που είναι κοντά στο 1,5 εκατομμύριο (…). Άρα, δεν μπορείς να βασιστείς στον τουρισμό και άλλωστε και οι τουρίστες έχουν και αυτοί αγορές στις περιοχές τους και παίρνουν κάτι το οποίο θα τους αρέσει ή θα είναι κάτι αναμνηστικό ή κάτι τέτοιο”.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος