Αυτισμός: Η αναπτυξιακή διαταραχή με τα πολλά πρόσωπα που διδάσκει την υπομονή

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139) στις 18 Δεκεμβρίου 2007 και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.

Ο όρος «αυτισμός» αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.

Τα κλινικά χαρακτηριστικά του αυτισμού, περιλαμβάνουν την ελλιπή κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, την εκδήλωση στερεοτυπικών επαναληπτικών συμπεριφορών, την ύπαρξη γλωσσικών διαταραχών ή απουσίας λόγου, σημαντικού ή όχι βαθμού νοητική υστέρηση ή άλλων ιατρικών καταστάσεων.
Η Θωμαή Στεφανοπούλου, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής και η ίδια μητέρα παιδιού με αυτισμό, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά, ακόμη και στο παιχνίδι, και γι’ αυτό χρειάζεται εκπαίδευση, ενώ πολλά από αυτά τα παιδιά δεν μιλάνε και έχουν εκρήξεις θυμού.

“Οι γονείς που έχουμε παιδιά με αυτισμό σπουδάζουμε την υπομονή, οι γονείς με παιδιά με αυτισμό είναι ταλαιπωρημένοι γονείς… έχουμε σοβαρό κτηριακό ζήτημα για τα παιδιά με αυτισμό…όταν φύγουμε από τη ζωή σκεφτόμαστε πού θα πάνε αυτά τα παιδιά…ζούμε ένα μαρτύριο καθημερινό…ξέρουμε ότι η ζωή μας θα αφιερωθεί σε αυτόν τον αγώνα”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Φώτη Παπαναστασίου, Ειδικό παιδαγωγό και συγγραφέα, αν το παιδί λάβει την πρώιμη παρέμβαση από την προσχολική ηλικία, βελτιώνεται η κατάστασή του, αυτό έχει να κάνει, ωστόσο, με το επίπεδο βαρύτητας, καθώς υπάρχουν παιδιά με συννοσηρότητες που δυσκολεύονται αρκετά. “Αν σε μία οικογένεια υπάρχει ένα παιδί με αυτισμό, υπάρχει η πιθανότητα να υπάρξει κι άλλο περιστατικό”, επισήμανε ο κ. Παπαναστασίου.

Όπως τόνισε ο κ. Δημήτρης Ζαφειρίου, Παιδίατρος και παιδονευρολόγος, στα παιδιά αυτά κανείς πρέπει να δίνει τον χώρο και τον χρόνο, καθώς λειτουργούν με εκρήξεις οργής. Χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί, καθώς αν τους αλλάξεις το πρόγραμμα αποσυντονίζονται… υπάρχουν ψήγματα νοημοσύνης σε αυτά τα παιδιά, μπορούν να αποστηθίσουν 150 επαφές κινητού και να τις γράψουν στο χαρτί με μία μόνο ανάγνωση, άλλα πάλι έχουν νοητική υστέρηση ως συννοσηρότητα, άλλα ζορίζονται πολύ στην καθημερινότητα, ενώ σε πολλά υπάρχει παράλληλα και υπερκινητικότητα. Η συχνότητα, ο επιπολασμός του αυτισμού, ανέρχεται στον έναν στους 44 και εμφανίζεται κυρίως σε αγόρια, τα οποία σε ποσοστό είναι δύο προς ένα σε σχέση με τα κορίτσια.

“Υπάρχουν φάρμακα τα οποία θα μπορούσαν να δοθούν, ενώ δοκιμάζονται θεραπείες, οι οποίες στοχεύουν στο να οργανώσουν καλύτερα το παιδί, ώστε να μην λειτουργεί με στερεοτυπικές κινήσεις”, κατέληξε ο κ. Ζαφειρίου, προσθέτοντας ότι υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι όλα τα άτομα με αυτισμό μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά με την κατάλληλη θεραπευτική και εκπαιδευτική αντιμετώπιση. Πολλά άτομα με αυτισμό δείχνουν τελικά μεγαλύτερη ανταπόκριση στους άλλους, καθώς μαθαίνουν να κατανοούν τον κόσμο γύρω τους.

Τα προγράμματα παρέμβασης πρέπει να οργανώνονται από ειδικώς εκπαιδευμένους δασκάλους, σε προγράμματα αυστηρά δομημένης διάρθρωσης που δίνουν έμφαση στην ατομική καθοδήγηση. Τα άτομα με αυτισμό μπορούν να μάθουν να λειτουργούν στο σπίτι και στην κοινότητα. Κάποια μπορούν να μάθουν να ζουν μία σχεδόν φυσιολογική ζωή.

 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος