Αν. Καργόπουλος, αντιπρ. ΟΛΜΕ: Με τη διαδικασία της αξιολόγησης δημιουργούνται σχολεία «γκέτο»

«Αντιδρούμε στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης γιατί πρόκειται για μια διαδικασία που είναι πραγματικά αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική έως εξευτελιστική» δήλωσε στην ΕΡΤ ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Ανδρέας Καργόπουλος αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών που διαμαρτύρονται για την αξιολόγησή τους λέγοντας ότι θα δημιουργηθούν σχολεία «γκέτο».

Σύμφωνα με τον συνδικαλιστή «η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση τόσο των σχολείων όσο και των εκπαιδευτικών και αυτό θα έχει πολύ μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών».

Ο ίδιος μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» επισήμανε ότι η ΟΛΜΕ έχει θέσεις διατυπωμένες για την αξιολόγηση. «Είναι ψέμα και το ότι η ΟΛΜΕ δεν έχει θέσεις και ότι η υπουργός δεν τις γνωρίζει» τονίζοντας ότι είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με τις θέσεις του υπουργείου Παιδείας.

Η αξιολόγηση οδήγησε σε κατηγοριοποίηση των σχολείων

«Επειδή έχουμε πολύ πλούσια πείρα η αξιολόγηση έτσι όπως εφαρμόζεται, έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες και έχουμε μελετήσει τα αποτελέσματα που δίνουν τα ίδια τα υπουργεία Παιδείας. Η αξιολόγηση οδήγησε σε κατηγοριοποίηση των σχολείων με πρώτο παράδειγμα την Αγγλία και σε υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων» είπε. Σύμφωνα με τον κ. Καργόπουλο εαν ένα σχολείο αξιολογηθεί κακώς ο γονιός που έχει τη δυνατότητα δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αφήσει το παιδί του να συνεχίσει να φοιτά σε αυτό το σχολείο υποστηρίζοντας ότι με αυτή τη διαδικασία δημιουργούνται σχολεία «γκέτο» καλών και κακών, πλούσιων και φτωχών μαθητών.

Αναφορικά με το εάν οι εκπαιδευτικοί είναι κατά της αξιολόγησης τόνισε ότι πρόκειται για ένα μύθο καθώς όπως σημείωσε «αξιολογούνται διαρκώς μέσα από τους παιδαγωγικούς συλλόγους που γίνονται κάθε μήνα, από το σύλλογο διδασκόντων, από τη διεύθυνση του σχολείου, κ.λπ».

Οι εκπαιδευτικοί έχουν στοχοποιηθεί

Μιλώντας για ακραίες περιπτώσεις στοχοποίησης σε βάρος εκπαιδευτικών ο κ. Καργόπουλος υποστήριξε ότι έχει δημιουργηθεί ένα καθεστώς πολύ δύσκολο καθώς «τρέχουν δεκάδες διαδικασίες στην Α’ Αθήνας με Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις (ΕΔΕ) οι οποίες γίνονται για τελείως άσχετους λόγους. «Οι συνάδελφοι έχουν στοχοποιηθεί και γίνονται πάρα πολλές ΕΔΕ», πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Καργόπουλο, η ΟΛΜΕ έχει διατυπωμένες θέσεις και καλεί την κυβέρνηση με τις συζητήσει και να μην ισχύσει το μέτρο που επιθυμεί η υπουργός Παιδείας τονίζοντας ότι υπάρχουν μόλις 600 αξιολογητες σε όλη την Ελλάδα για 73.000 εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

«Αυτοί ούτε να συμβουλεύσουν μπορούν ούτε να βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό. Μπορούν απλά να παρακολουθήσουν ένα σόου, το οποίο θα το αποτυπώσουν», προσέθεσε ο κ. Καργόπουλος.

Και όπως τόνισε «το άλφα-βήτα της παιδαγωγικής διαδικασίας είναι ότι για να μπορέσεις να αξιολογήσεις το μαθησιακό αποτέλεσμα πρέπει να γνωρίζεις τη σύνθεση της τάξης, το επίπεδο των μαθητών από που ξεκίνησαν που σταμάτησαν. Όταν μπαίνει ένας άνθρωπος κάθε τέσσερα χρόνια σε μια τάξη που δεν ξέρει τίποτα από όλα αυτά, δεν ξέρει τον εκπαιδευτικό, αυτό δεν είναι η εκπαιδευτική διαδικασία».

Ο ίδιος επέμεινε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία, ένα πολυπαραγοντικό σύστημα το οποίο δεν μπορει να αποτυπωθεί ούτε μπορεί να ποσοτικοποιηθεί». Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που δέχονται να υποβληθούν σε αξιολόγηγη υποστήριξε ότι το κάνουν γιατί αναγκάζονται προκειμένου να έχουν πιθανότητες να προσληφθούν στο μέλλον.

Πηγή: Συνδέσεις | ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος