Ζάκυνθος – Αποκλειστικό: Εγκατάλειψη του οδικού δικτύου δείχνει έκθεση της Πυροσβεστικής – Ζητά άμεση παρέμβαση για 14 σημεία

Την τραγική κατάσταση που βρίσκονται κοινοτικοί, αγροτικοί και δασικοί δρόμοι στο οδικό δίκτυο της Ζακύνθου, καταγράφει η έκθεση της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ιονίων Νήσων, με τίτλο «Έλεγχος και συντήρηση οδικού δικτύου για τη διευκόλυνση του έργου της καταστολής αντιπυρικής περιόδου 2023».

Σύμφωνα με τις αυτοψίες και τους ελέγχους που έγιναν από κλιμάκια της υπηρεσίας και τους κατά τόπους σταθμούς, η κατάσταση στην Ζάκυνθο, σε αντίθεση με όλα τα άλλα νησιά και περιοχές, είναι άκρως επικίνδυνη καθώς η εγκατάλειψη του οδικού δικτύου, ορεινού και όχι μόνο, δυσχεραίνει στο μέγιστο βαθμό την επέμβαση των πυροσβεστικών οχημάτων και μηχανημάτων.

Συγκεκριμένα στην έκθεση ως δρόμοι SOS που χρίζουν άμεσης επιδιόρθωσης και παρέμβασης, χαρακτηρίζονται:

– Ο Δρόμος Σκοπού, Μιχαηλίδη-Νταμάρι, Γκούσκου χρήζει συντήρησης (Από το ύψος του Γκούσκου προς το Νταμάρι έχει έντονα νεροφαγώματα και δεν υπάρχει πρόσβαση σε πυροσβεστικό όχημα)

-Ο δρόμος από τη ταβέρνα Θεοδωρίτση προς Σκοπό(και αριστερά στα σπίτια του Μισσίδι) έχει έντονα νεροφαγώματα χρήζει συντήρησης και διάνοιξη από μπουλντόζα

-Ο Δρόμος Τσιβούλι-στρουθοκάμηλοι έως σκοπευτήριο Τσίπου χρήζει συντήρησης και απαιτείται κόψιμο κλαδιών (στο ενδιάμεσο υπάρχει βύθισμα του δρόμου και η διέλευση Πυροσβεστικών οχημάτων είναι αδύνατη).

-Ο Δρόμος Πέντε ελιές-Παλιό Χωριό, χρήζει συντήρησης (από την μέση προς Άγιο Λέοντα είναι απροσπέλαστος από κλαδιά).

-Ο δρόμος από Κορακονήσι προς Άγιο Λέοντα, στην περιοχή Κάτω χόρτο χρήζει συντήρησης και επισκευή από μπουλντόζα (νεροφαγώματα).

-Ο Δρόμος Στάβλο Σκάρπα-Λαγοπόδο μέσω Παλιόκαστρου έχει πολλά νεροφαγώματα χρήζει συντήρηση από μπουλντόζα.

-Ο Δρόμος Μισοντράγα-Γήπεδο Άγιο Λέοντα έχει νεροφαγώματα και χρήζει συντήρησης και κόψιμο κλαδιών

-Ο Δρόμος Αγ. Μαρίνας-Γαλάρο έχει έντονα νεροφαγώματα χρήζει συντήρηση από μπουλντόζα

-Ο δρόμος Αγ. Μαρίνας-Νταμάρι Στραβό λιθάρι έχει έντονα νεροφαγώματα.

-Ο Δρόμος από Πρόδρομο-Βραχίωνα έχει έντονα νεροφαγώματα και χρήζει συντήρησης από μπουλντόζα

-Σε όλα τα χωριά από Καταστάρι έως και Παντοκράτορα οι ενδιάμεσοι-κάθετοι δρόμοι είναι κλεισμένοι από κλαδιά ελιών και δεν περνάνε υδροφόρα πυροσβεστικά οχήματα.

-Ο Δρόμος Σπάρτο-Καφίρου, Φάρος Κοριθίου, έχει νεροφαγώματα

-Ο Δρόμος Στενίτη έχει νεροφαγώματα

-Ο Δρόμος Ορθονιές-Νταμάρι Κούλα-Παλαιόκατρο, έχει κλείσει από κλαδιά και έχει νεροφαγώματα

Το πόρισμα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και καλεί, κυρίως, τον Δήμο Ζακύνθου και το Δασαρχείο να προχωρήσουν άμεσα στην αποκατάσταση σε συνολικά 81 δρόμους σε Μπόχαλη, Λιθακιά, Κερί, Αγαλά, Λούχα, Άγιο Λέοντα, Γύρι, Αναφωνήτρια, Καταστάρι, Παντοκράτορα, Βολίμες, Έξω Χώρα και Ορθονιές. Δηλαδή στο σύνολο, σχεδόν, των κοινοτήτων του νησιού.

Χαρακτηριστικό της κρισιμότητας του ζητήματος, αλλά και της αδιαφορίας των εμπλεκομένων αρχών, στην προκειμένη περίπτωση του Δήμου Ζακύνθου και του Δασαρχείου, είναι ότι η Ζάκυνθος είναι η μόνη περιοχή στην ευθύνη της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ιονίων Νήσων, που έχει χαρακτηρισμένα σημεία ως SOS και μάλιστα 14!

Μια άλλη διαπίστωση του πορίσματος που προκαλεί ανησυχία και που επιβάλλει την άμεση αποκατάσταση του οδικού δικτύου, είναι η επισήμανση “Σε περίπτωση πυρκαγιάς θα κινδυνέψει το χωριό” σε κάποιες από τις κοινότητες του νησιού.

Η έκθεση καταλήγει ως εξής:

“Ύστερα από τα παραπάνω κρίνεται επιβεβλημένο να πραγματοποιηθεί άμεσα συντήρηση του οδικού δικτύου, δίνοντας βαρύνουσα σημασία σε οδούς που έχουν γίνει απροσπέλαστοι εξαιτίας φαινομένων που έπληξαν τις περιοχές την περασμένη χειμερινή περίοδο (βροχοπτώσεις, κατολισθήσεις κ.α.) καθώς επίσης στην διαπλάτυνση και καθαρισμό των οδών από την βλάστηση.”

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος