Την απόφασή του να παραχωρήσει την αποκομιδή των απορριμμάτων του νησιού σε ιδιώτη, με αμοιβή ύψους 9.642.181 ευρώ, φέρνει με εισήγησή του στην αυριανή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, ο Δήμος Ζακύνθου.
Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, στο πλαίσιο επανασχεδιασμού και εξορθολογισμού της υπηρεσίας της καθαριότητας, και δεδομένου ότι στον Δήμο Ζακύνθου υπάρχει έλλειψη προσωπικού και άρα παντελής αδυναμία εξυπηρέτησης των αναγκών καθαριότητας, κρίθηκε ως αναγκαία και επιβεβλημένη η ανάθεση σε ιδιώτη των εξής εργασιών:
– συλλογής – αποκομιδής – μεταφοράς Αστικών Στερεών Αποβλήτων,
– συλλογής – αποκομιδής – μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων – πλύση κάδων – λειτουργίας ΣΜΑ,
μεταφόρτωση και μεταφορά αστικών απορριμμάτων σε χώρο διάθεσης & – επεξεργασίας ογκωδών απορριμμάτων εντός ΣΜΑ, μεταφόρτωση και μεταφορά ογκωδών απορριμμάτων σε χώρο διάθεσης.
Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι, το προσωπικό του Δήμου θα συνεχίσει να διενεργεί όλες τις υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς ανακύκλωσης και τις υπηρεσίες πρασίνου.
Σύμφωνα με το σκεπτικό, η δημοτική αρχή διαπίστωσε ότι, παρά τις προσπάθειες που έγιναν μέχρι σήμερα και παρά το γεγονός ότι η εικόνα στην καθαριότητα του νησιού είχε βελτιωθεί κατά πολύ, παρέμεναν προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, τα οποία οφείλονται σε:
• Έλλειψη σε τακτικό προσωπικό για την εν γένει καθαριότητα του Δήμου (αποκομιδή απορριμμάτων, συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων, διαχείριση ογκωδών αντικειμένων, πράσινων υπολειμμάτων, πλύση κάδων απορριμμάτων), με αποτέλεσμα να μην διασφαλίζεται η αρτιότητα και η έγκαιρη εκτέλεση του εν λόγω έργου.
• Έλλειψη τόσο σε τακτικό όσο και σε εφεδρικό εξοπλισμό, δημιουργώντας παρεκκλίσεις και καθυστερήσεις στο καθημερινό πρόγραμμα.
• Παλαιότητα του υπάρχοντος εξοπλισμού με αποτέλεσμα είτε να τίθεται σε ακινησία είτε να δημιουργεί ένα υψηλό κόστος επισκευής/συντήρησης για το Δήμο.
• Οι βλάβες που υφίστανται τα απορριμματοφόρα είναι πολλές και σε καθημερινή σχεδόν βάση, με αποτέλεσμα την μεγάλη καθυστέρηση αποκατάστασης τους και συνεχών αναθέσεων σε εξωτερικά συνεργεία.
• Αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων με μεγαλύτερη συχνότητα τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον σε καθημερινή βάση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού.
• Αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών πλύσης κάδων με αποτέλεσμα την έντονη δυσοσμία κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και κίνδυνο δημιουργίας εστιών μόλυνσης.
• Απουσία εκτέλεσης των υπηρεσιών χωριστής συλλογής οργανικών απορριμμάτων • Αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών αποκομιδής ογκωδών αντικειμένων, λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού.
• Αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών αποκομιδής πράσινων υπολειμμάτων (χόρτα-κλαδέματα), λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού.
• Αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών οδοκαθαρισμού πλύσης και καθαρισμού κοινόχρηστων χώρων.
• Αδυναμία επίβλεψης όλων των παραπάνω υπηρεσιών και εφαρμογής του κανονισμού καθαριότητας.
Με βάση τα αναλυτικά στοιχεία που παραθέτει ο Δήμος Ζακύνθου για τα κόστη που απαιτούνται ανά χρονική περioδο (τουριστική σεζόν κλπ) και ανά υπηρεσία, το συνολικό κόστος της ανάθεσης για δύο χρόνια ανέρχεται στα 9.642.181, με τον ΦΠΑ.
Το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για “κεραυνό εν αιθρία”, καθώς σε συνεντεύξεις τους σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους, τόσο ο Δήμαρχος Ζακύνθου, Γ. Στασινόπουλος, όσο και τα υπόλοιπα στελέχη της δημοτικής αρχής, είχαν ουσιαστικά προαναγγείλει την παραχώρηση της αποκομιδής απορριμμάτων σε ιδιώτη.
Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης κατηγορούν την δημοτική αρχή, ότι προχώρησε σε συμφωνία εν κρυπτώ και κάνουν λόγο για μεθόδευση, ενώ έντονες αναμένονται και οι αντιδράσεις των εργαζομένων.
Ρεπορτάζ: Ανδρέας Παπαδημητρίου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος