Για το ναυτιλιακό τρίγωνο της Χίου, που σχηματίζεται από τις Οινούσσες, τον Βροντάδο και τα Καρδάμυλα, μια έκταση μόλις 142 τετραγωνικών χιλιόμετρων, που κατέχει 2.606 πλοία και το 12% της χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έκανε λόγο ο Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθηγητής Σεραφείμ Κάπρος, καλωσορίζοντας τους συνέδρους στο 2ο «Chios International Shipping Summit».
Λίγο νωρίτερα ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας χαιρετίζοντας στο συνέδριο αναφέρθηκε στις προκλήσεις του σήμερα και στις πολιτικές του υπουργείου αλλά και της ευρωπαϊκής ένωσης για θέματα που αφορούν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και την αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός κ. Γκίκας για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης είναι αναγκαία η συλλογική δέσμευση, η θεσμική συνέπεια και η χρηματοδοτική υποστήριξη. Όπως είπε τον περασμένο Μάρτιο παρουσίασε στο Λονδίνο το σχέδιο συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την κατασκευή νέων «πράσινων πλοίων», που θα εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές αλλά και τις ενδονησιωτικές συγκοινωνίες. Στόχος είναι οι συμβάσεις ΣΔΙΤ να έχουν 12ετη διάρκεια ώστε να υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Επίσης μέσα από χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης ολοκληρώνεται η μελέτη που θα παρουσιάζει το σχεδιασμό για την ανανέωση του γερασμένου, όπως είπε, επιβατηγού μας στόλου, δίνοντας και προτάσεις χρηματοδότησης.
Σε ότι αφορά τη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το υπουργείο Ναυτιλίας, πρότεινε να υπάρξει ξεχωριστός κλάδος για τις θαλάσσιες μεταφορές, όπου όπως είπε ο κ. Γκίκας έγινε αποδεκτό από τον Αρμόδιο Επίτροπο της ΕΕ, Απόστολο Τζιτζικώστα, στον οποίο και τόνισε την ανάγκη στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Το Σεπτέμβριο η διαβούλευση στο νομοσχέδιο για τη Ναυτική Εκπαίδευση
Προϋπόθεση για αυτή την μετάβαση είναι και η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένων στελεχών και η προσφορά υψηλής ποιότητας σπουδών μέσα από τις αναβαθμισμένες σχολές Εμπορικού Ναυτικού. Ο Στέφανος Γκίκας σημείωσε ότι έχουν εξευρεθεί πόροι άνω των 160 εκ. ΕΥΡΩ για το σκοπό αυτό, ενώ αρχές Φθινοπώρου αναμένεται να δοθεί προς διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την ναυτική εκπαίδευση.
Στο γεγονός ότι από τα 5.000 ελληνόκτητα πλοία, λιγότερα από 500 είναι στο ελληνικό νηολόγιο αναφέρθηκε ο βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, Υποναύαρχου (ε.α.) Λ.Σ., Σταύρος Μιχαηλίδης. Ζήτησε δε από τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να φέρει στη Βουλή την πρόταση για τα ΣΔΙΤ που συζήτησε στο Λονδίνο με το χώρο του εφοπλισμού. Ο κ. Μιχαηλίδης πρόσθεσε εξάλλου πως επιβάλλεται ένα μέρος από τα εξασφαλισμένα κονδύλια να πηγαίνουν στην έρευνα, στην παιδεία αλλά και στη φροντίδα των ναυτικών και των οικογενειών τους.
Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Καθηγητής Δημήτρης Παπαγεωργίου.
Το συνέδριο που στόχος είναι να γίνει θεσμός, έδωσε την ευκαιρία σε ένα εποικοδομητικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ακαδημαϊκής κοινότητας, εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς αλλά και τους πλοιοκτήτες και τα υψηλόβαθμα στελέχη της ναυτιλίας, που θα συνεχιστεί και αύριο Σάββατο, 21/6, στο νησί των Οινουσσών, όπου θα μεταβούν οι σύνεδροι.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος