Χίος: Ανδρέας Μιχαηλίδης για μειωμένο ΦΠΑ και μεταφορικό ισοδύναμο

«Εξετάζοντας τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του ζητήματος, συμπεραίνει κανείς ότι είτε δεν δίνεται η δέουσα σημασία είτε σκοπίμως υποβαθμίζεται η πρόβλεψη για την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου σε όλα τα νησιά του Αιγαίου από τον Ιούλιο του 2018. Η παράταση του μειωμένου ΦΠΑ στη Χίο και τα άλλα τέσσερα νησιά, καθώς και το έκτακτο επίδομα στα 27 νησιά, αποτελούν θετικά μεν αλλά μεταβατικά μέτρα με εξάμηνη ισχύ», σημειώνει με γραπτή παρέμβασή του ο βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Μιχαηλίδης.
«Αναφορικά με τις – κατανοητές σε μεγάλο βαθμό – ανησυχίες και αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν μετά την πρόσφατη ανακοίνωση των σχετικών με το νησιωτικό ΦΠΑ μέτρων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Μιχαηλίδης, τονίζει πως «το μεταφορικό ισοδύναμο αναφέρεται στην επιδότηση του κόστους μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων από, προς και μεταξύ των νησιών. Άρα το μέτρο αυτό, θα στοχεύει στη ρίζα του προβλήματος που έκανε ακριβώς αναγκαία την εφαρμογή του μειωμένου ΦΠΑ».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αναφορικά με τις – κατανοητές σε μεγάλο βαθμό – ανησυχίες και αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν μετά την πρόσφατη ανακοίνωση των σχετικών με το νησιωτικό ΦΠΑ μέτρων, θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις και διευκρινήσεις.
1) Εξετάζοντας τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του ζητήματος, συμπεραίνει κανείς ότι είτε δεν δίνεται η δέουσα σημασία είτε σκοπίμως υποβαθμίζεται η πρόβλεψη για την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου σε όλα τα νησιά του Αιγαίου από τον Ιούλιο του 2018. Η παράταση του μειωμένου ΦΠΑ στη Χίο και τα άλλα τέσσερα νησιά, καθώς και το έκτακτο επίδομα στα 27 νησιά, αποτελούν θετικά μεν αλλά μεταβατικά μέτρα με εξάμηνη ισχύ.
2) Το μεταφορικό ισοδύναμο αναφέρεται στην επιδότηση του κόστους μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων από, προς και μεταξύ των νησιών. Άρα το μέτρο αυτό, θα στοχεύει στη ρίζα του προβλήματος που έκανε ακριβώς αναγκαία την εφαρμογή του μειωμένου ΦΠΑ, ήτοι το υψηλό κόστος μεταφοράς που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές κοινωνίες. Το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή, αποτελεί εναλλακτικό του μειωμένου ΦΠΑ – και υπό προϋποθέσεις πιο δίκαιο και ουσιαστικό – τρόπο αντιμετώπισης των αυξημένων τιμών προϊόντων στα νησιά.
3) Η εφαρμογή του μέτρου θα είναι προφανώς μόνιμη, θα συνοδεύεται από τη λειτουργία ενός Παρατηρητηρίου Τιμών για τα νησιά, θα χρηματοδοτείται από κρατικούς πόρους (μέσω ΠΔΕ) και πιθανόν και ευρωπαϊκούς, ενώ το ύψος της δαπάνης κάθε έτος εκτιμάται περί τα 100 εκατ.
4) Τα τελευταίααντιπροσωπεύουν τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης με βάση τα δεδομένα της συγκυρίας και δεν αποτελούν οριστική και αμετακίνητη θέση. Είναι, λοιπόν, και στο χέρι των τοπικών κοινωνιών, των επαγγελματικών, αυτοδιοικητικών, πολιτικών και ακαδημαϊκών φορέων, να συμβάλλουν κατά το προσεχές εξάμηνο με αναλύσεις και προτάσεις στην τελική διαμόρφωση του περιεχομένου και του τρόπου εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου.
5) Τέλος, δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη η υποκριτική διεκτραγώδηση των μέτρων από τους τοπικούς εκπροσώπους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή των κομμάτων εκείνων που είχαν εξαντλήσει τη νησιωτική πολιτική τους στο μειωμένο ΦΠΑ και κυρίως που επέβλεψαν τη μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών κατά 1/3, τον τριπλασιασμό της ανεργίας, την αποσάθρωση των δομών υγείας και εκπαίδευσης στα νησιά, και τόσων άλλων. Έχει και η θρασύτητα τα όριά της».

Ρεπορτάζ: Θοδωρής Πυλιώτης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος