Βόλος – Θ. Καμμένου: Στον πελάτη μετακυλίεται το τέλος κρουαζιέρας – Χωρίς όφελος για τις τοπικές κοινωνίες

Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025, τίθεται σε ισχύ το νέο «τέλος βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης» για τους επιβάτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονται σε ελληνικά λιμάνια. Οι χρεώσεις φτάνουν έως και τα 20 ευρώ ανά άτομο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ σε άλλα λιμάνια διαμορφώνονται στα 5 ευρώ.

Η τουριστική πράκτορας κρουαζιέρας Θέκλα Καμμένου, που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Βόλου που είναι χαμηλότερης επισκεψιμότητας, δηλώνει πως πρόκειται για ένα ακόμα μέτρο που τελικά μετακυλίεται στον πελάτη:

«Εμείς είμαστε στη χαμηλή κατηγορία και δεν επιβαρύνεται τόσο ο πελάτης. Όμως είναι ακόμη ένα τέλος που παίρνουν από τον ταξιδιώτη. Όλα προστίθενται στο πακέτο».

Η κ. Καμμένου θεωρεί πως το μέτρο δεν θα αποφέρει τα αποτελέσματα που προσδοκά η κυβέρνηση, δηλαδή τη μείωση τουριστικής πίεσης σε Μύκονο και Σαντορίνη.

«Ήθελαν να τακτοποιήσουν τα θέματα αυτών των νησιών. Έβαλαν εκεί τα 20 ευρώ και πέντε στα υπόλοιπα, πιστεύοντας πως θα κατευθυνθεί η κρουαζιέρα αλλού. Αλλά όποιος θέλει να πάει Σαντορίνη ή Μύκονο, εκεί θα πάει. Δεν αλλάζει η επιλογή επειδή μπήκε τέλος».

Η ίδια υποστηρίζει πως «πρόκειται για προχειροδουλειά χωρίς ουσιαστικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες… Όπως και ο περιβαλλοντικός φόρος, λογικά θα αποδοθεί στους δήμους…»

Όπως εξηγεί, ένα ταξίδι που περιλαμβάνει πέντε ελληνικά λιμάνια, από τα οποία τα δύο είναι Μύκονος και Σαντορίνη, σημαίνει 55 ευρώ επιβάρυνση ανά επιβάτη. «Το τέλος χρεώνεται στον πελάτη, και τελικά επηρεάζει όλο το πακέτο. Για άλλη μια φορά ο τουρισμός πληρώνει».

Το τέλος αποδίδεται τριμηνιαία από τις εταιρείες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ εκτιμάται πως τα δημόσια έσοδα μπορεί να ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024 όπου κατεγράφησαν πάνω από 8 εκατ. επιβάτες.

Το προϊόν «αλλάζει» – αλλά οι ταξιδιώτες όχι

Η αντίδραση της κ. Καμένου είναι σαφής: η στόχευση των μέτρων προς συγκεκριμένους προορισμούς δεν αλλάζει τις προτιμήσεις του ταξιδιωτικού κοινού. «Εμείς προσφέρουμε άλλο προϊόν», σημειώνει. «Δεν είμαστε Μύκονος ή Σαντορίνη και δεν έχουμε αυτές τις τιμές, αλλά και πάλι, βλέπουμε ότι ο τελικός λογαριασμός ανεβαίνει συνεχώς. Κι αυτό επηρεάζει το ενδιαφέρον, ειδικά από τις πιο value-for-money αγορές».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος