Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου Βόλου

Ποσό ύψους 678.500 ευρώ προγραμματίζει να διαθέσει ο δήμος Βόλου για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, με σκοπό κυρίως να συμβάλλει στην αναχαίτιση της οικονομικής καταστροφής που υπέστησαν οι επιχειρήσεις από τον κορονοϊό,  με αύξηση της επισκεψιμότητας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα ετοιμάζονται και νέες δράσεις πέραν των γνωστών με στόχο να ανταποκριθεί μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών.

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε το  τμήμα τουριστικής προβολής του δήμου Βόλου, η  υστέρηση στις μηνιαίες πληρότητες κατά την περίοδο του lockdown ήταν καταστροφική, καθώς η λειτουργία των καταλυμάτων της περιοχής είναι συνεχής και όχι εποχιακή και άρα οι μήνες μηδενικής πληρότητας δεν μπορούν να ισοσταθμιστούν μόνο με την θερινή περίοδο.
-Κατά την περίοδο άρσης του lockdown οι πληρότητες του 2021 ήταν σαφώς υψηλότερες του 20.
-Η εκκίνηση του τουρισμού δεν ήρθε στις 15 Μαΐου αλλά έναν μήνα μετά, όπως αναμένονταν.
-Στα κλασικού τύπου καταλύματα η περίοδος Σεπ 20-Σεπ 21 χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά χαμηλές, σχεδόν μηδενικές πληρότητες για περίοδο 6,5 μηνών και από άμεση επαναφορά στις προ covid συνθήκες με την λήξη των περιορισμών.
– Τα παραδοσιακά καταλύματα επέλεξαν να είναι κλειστά κατά την περίοδο lockdown. Συνεπώς στα παραδοσιακού τύπου καταλύματα η περίοδος Σεπτ. 20 – Σεπτ. 21 χαρακτηρίζεται από απολύτως μηδενικές πληρότητες για περίοδο 6 μηνών και από επαναφορά στις προ covid συνθήκες με την λήξη των περιορισμών με υψηλότερα ποσοστά πληρότητας.
– Στα αστικά και ορεινά καταλύματα τα ποσοστά επανήλθαν άμεσα σε προ covid τιμές. Στα
παραθαλάσσια υπάρχει μικρή υστέρηση.
– Στο μείγμα των επισκεπτών το 78% είναι Έλληνες. Υπήρχε μεγαλύτερος εμπλουτισμός με αλλοδαπούς σε σχέση με το μείγμα του 2020 αλλά τα ποσοστά συμμετοχής των αλλοδαπών παραμένουν χαμηλότερα από την προ covid 5ετία.

Οι αγορές 
– Βασικές αγορές παραμένουν το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία και η Γερμανία. Η Γαλλία εδραιώνεται σταδιακά.
– Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες καθώς αποτελούν το 82% των πελατών των καταλυμάτων.
– Η τιμή δωματίου αυξήθηκε ως μέση τιμή. Η κυρίαρχη τάση αφορούσε την διατήρηση της σταθερής τιμής για τα περισσότερα καταλύματα και την αύξηση σε κάποια από αυτά. Η απόφαση αυτή για διατήρηση ή και αύξηση ήταν σωστή καθώς οι μέσες πληρότητες ήταν αυξημένες και δεν επηρεάστηκαν.
-Ουδέτερη προσδοκία με μικρή θετική τάση διατυπώνεται από τα καταλύματα για το μέλλον του κλάδου, η οποία διαμορφώνεται κυρίως από τα κλασικού τύπου καταλύματα.
– Η νέα αεροπορική σύνδεση φαίνεται να έχει ως κύρια δεξαμενή πελατών το Ηράκλειο και τη Μαγνησία.
– Κύριος επίσης προορισμός είναι ο Βόλος και το Πήλιο.
– Βασικός λόγος δηλώθηκε η αναψυχή.
– Η πρόθεση επανάληψης ταξιδιού είναι πολύ υψηλή και παραμένει για όλες τις περιόδους του έτους. Το καλοκαίρι επιλέγεται συγκριτικά υψηλότερα από τους κατοίκους Μαγνησίας ενώ το Φθινόπωρο και ο Χειμώνας συγκριτικά υψηλότερα για τους κατοίκους της Κρήτης.

Τι πρέπει να γίνει 

1. Η ψηφιακή προβολή με τα μέσα Κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να διατηρηθεί ως σημαντικό στοιχείο του μείγματος προβολής.
2. Η αξιοποίηση virtual δράσεων σε αντικατάσταση δια ζώσης [εκθέσεις, εργαστήρια κλπ] θα
πρέπει να αντιμετωπιστούν με φειδώ και να αξιολογούνται ad hoc καθώς δεν απέδωσαν τα
αναμενόμενα.
3. Η άμεση επαναφορά της αγοράς σε προ covid κινήσεις απαιτεί την υλοποίηση δράσεων
προβολής με την ένταση που χαρακτήριζε την προ covid περίοδο και όχι τη σταδιακή
προσαρμογή.
4. Η επιμήκυνση της περιόδου είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία συνθήκη για ανάκαμψη και οι συμπληρωματικές υπηρεσίες, πέρα από το πακέτο Ήλιος – Θάλασσα, υποχρεωτική επιλογή. Η προώθηση του PelionRoutes και μαζί με αυτό, όλων των υπαίθριων και θαλάσσιων δραστηριοτήτων είναι βασική επιλογή.
5. Βασικές αγορές παραμένουν η Ελλάδα, το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία και η Γερμανία. Η Γαλλία εδραιώνεται σταδιακά. Ενισχυτικά οι Γαλλόφωνες – Γερμανόφωνες αγορές.
6. Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες και συνεπώς στη στρατηγική προβολής θα κυριαρχεί η γενική επικοινωνία – awareness κοινού και η στοχευμένη ενημέρωση σε specialists.

Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου Βόλου

Στόχοι
Στόχος 1. Αναγωρισμιμότητα του τόπου ως προορισμός ταξιδιών
Προβολή και ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Στόχος 2. Αύξηση επισκεπτών ιδίως τους μήνες εκτός υψηλής
τουριστικής περιόδου προσεγγίζοντας τόσο το ταξιδιωτικό κοινό όσο
και τουρίστες ειδικών κατηγοριών.
Καμπάνια
Ενισχυτικά του VolosPelion, προωθείται το Pelion Routes ως νέο
προϊόν των τριών Δήμων του συνολικού προορισμού.

Σύνδεση πεζοπορίας και πολιτιστικών στοιχείων διαδρομής 
Στα χωριά που βρίσκονται στο μήκος της πεζοπορικής διαδρομής: Μακρινίτσα, Σταγιάτες, Πορταριά, Δράκεια, Άγιος Βλάσιος, Άγιος Λαυρέντιος, Άνω Λεχώνια προτείνεται να αναπτυχθεί ενιαία σήμανση πολιτιστικών πόρων και αξιοθέατων κάθε τόπου. Ως αποτέλεσμα σε κάθε χωριό θα αναπτυχθεί μια ενοποιημένης ταυτότητας εμπλουτισμένη σήμανση πόρων που θα μπορεί να λειτουργεί για κάθε χωριό μεμονωμένα, αλλά επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της σύνδεσης των χωριών αυτών με την υπάρχουσα διαδρομή πεζοπορίας θα προκύψει μια ενιαία διαδρομή-ξενάγηση εμπλουτίζοντας την πεζοπορική εμπειρία και αναδεικνύοντας το πολιτιστικό απόθεμα σε ένα μονοπάτι – καλντερίμι 30χλμ.
Το έργο θα αφορά σε πρώτη φάση μελέτη σήμανσης που θα περιλαμβάνει ενδεικτικά:
Επιλογή των σημείων/ μνημείων/ αξιοθέατων που θα περιλαμβάνονται:
Μελέτη του συστήματος οδοσήμανσης – πληροφόρησης καθοδήγησης επισκεπτών
Μελέτη των υλικών με σκοπό την εναρμόνιση με τον τόπο.
Νέα δράση – bike friendly destination 
Διερεύνηση της ανάπτυξης ποδηλατικής ταυτότητας ως μέρος της υποστήριξης εμπλουτισμένης ταξιδιωτικής εμπειρίας στον προορισμό. Η ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού συμβάλλει στην προσέλκυση επισκεπτών από την ομάδα στόχου δηλαδή Ταξιδιωτών έναντι των τουριστών, ενισχύοντας το προφίλ του προορισμού με
προφανή οφέλη στην τοπική αγορά.
Το δίκτυο «Bike Friendly», είναι ένα δίκτυο που αναπτύσσεται στο παραπάνω πλαίσιο αποτελώντας ενδεχόμενα μα καλή ευκαιρία ταύτισης του προορισμού με την παραπάνω κατεύθυνση. Εκτός από Δήμους-προορισμούς περιλαμβάνει ξενοδοχεία, καθώς κι ένα μεγάλο αριθμό συνεργαζομένων επιχειρήσεων, που αφορούν το ποδήλατο, όπως υπηρεσίες ενοικίασης και επισκευής ποδηλάτων, καθώς επίσης οργάνωσης εκδηλώσεων και εκδρομών με ποδήλατο.
Η ΝΑΤΤΟΥΡ και η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης δημιούργησαν το σήμα «Bike Friendly». Το σήμα πιστοποιεί ότι ένας Δήμος-προορισμός πληροί μια σειρά πανευρωπαϊκά αποδεκτών κριτηρίων, που δημιουργούν «ποδηλατική ταυτότητα» στον προορισμό, και διευκολύνουν τον επισκέπτη να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο στη διάρκεια των διακοπών του. Ο προγραμματισμός από τον Δ. Βόλου δράσεων που αφορούν το ποδήλατο, αναμένεται να λειτουργήσει θετικά και στην διάσταση του τουρισμού και το παραπάνω πλαίσιο μπορεί να εδραιώσει μια τέτοια ταυτότητα.
Αυτή ενδεχόμενα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ενίσχυση της πεζοπορικής ταυτότητας του προορισμού αλλά και την προσπάθεια ενδυνάμωσης της παρουσίας των outdoor activities στο καλάθι τουριστικών εμπειριών του προορισμού.
Προγραμματίζεται συνεπώς η περαιτέρω αναζήτηση των υποχρεώσεων, που θα δημιουργηθούν για τον Δήμο από την ενδεχόμενη πιστοποίηση του ως «Bike Friendly» με σκοπό τα οφέλη της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ώστε να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.

Ολόκληρο το πρόγραμμα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος