Ολοκληρώνεται ο περιφερειακός δακτύλιος Καρδίτσας – Υπογραφή σύμβασης για το κομμάτι ΟΣΕ – Νοσοκομείο

Υπεγράφη σήμερα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, μεταξύ του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του αναδόχου, η σύμβαση της ολοκλήρωσης του περιφερειακού δακτυλίου στην Καρδίτσα, και συγκεκριμένα του δρόμου, που περνάει μπροστά από τον ΟΣΕ και καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο.

Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή τμήματος της Παράκαμψης Καρδίτσας από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη» προϋπολογισμού 7.000.000 €, το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει την πρόσβαση του σιδηροδρομικού σταθμού της Καρδίτσας, με τη διαμόρφωση κόμβου και χώρων προσωρινής στάθμευσης.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευή του έργου , η Καρδίτσα θα είναι η πρώτη Θεσσαλική πόλη που θα αποκτήσει ολοκληρωμένο δακτύλιο.

Αμέσως μετά την υπογραφή ο κ. Αγοραστός σε δηλώσεις του τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο το οποίο, μαζί με τις απαλλοτριώσεις και τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας φθάνει σε προϋπολογισμό τα 8.659.000 ευρώ και θα αναβαθμίσει την περιοχή. Εμείς κάναμε την μελέτη, δημιουργήσαμε χρηματοδοτικό εργαλείο στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, εντάξαμε και δημοπρατήσαμε το έργο και σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να υπογράψουμε την σύμβαση.
Ακολούθως ανέφερε ότι θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα για πρώτη φορά στην Καρδίτσα, που πέραν της αισθητικής αναβάθμισης θα μειώσουν τον θόρυβο και θα προφυλάξουν τους ανθρώπους από ατυχήματα.
Προσδιόρισε την έκταση της παρέμβασης στα 1.100 μέτρα και υπογράμμισε ότι ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο πάρκινγκ για τα ταξί και τους επιβάτες του ΟΣΕ, ότι θα δημιουργηθούν πεζοδρόμια αλλά και ταυτόχρονα θα δοθεί δυνατότητα όδευσης σε Άτομα με ειδικές ανάγκες.
Η Καρδίτσα  θα είναι η πρώτη πόλη στη Θεσσαλία που θα έχει ολοκληρωμένο περιφερειακό δρόμο και με το υπό κατασκευή έργο Καρδίτσα-Δέλτα, αλλάζουμε τα δεδομένα και φτιάχνουμε μία σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη. Την ίδια ώρα, τόνισε, δίνεται η δυνατότητα στον Δήμο να αναπλάσει εσωτερικά την πόλη δημιουργώντας επιπλέον χώρος για περίπατο αλλά και χρήση ποδηλάτου.
Στο σημείο αυτό ευχαρίστησε την ΓΑΙΟΣΕ και τον ΟΣΕ, όπως και την Τράπεζα Πειραιώς λέγοντας ότι θίγονται, διότι σε περιουσίες τους θα γίνουν εργασίες, αλλά δώσανε υπεύθυνες δηλώσεις και την δυνατότητα να μπούμε άμεσα και να κάνουμε το έργο.
Παράλληλα όμως ο κ. Αγοραστός έθιξε το γεγονός ότι στην είσοδο της Καρδίτσας στο δρόμο Καρδίτσας-Δέλτα, οι συμπεριφορές των θιγομένων είναι αντίθετες, παρότι θα αποζημιωθούν και θα αναβαθμιστούν οι περιουσίες τους.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Η περιοχή του έργου ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στο Νομό Καρδίτσας. Το οδικό έργο (Τμήμα Περιφερειακού Καρδίτσας), σύμφωνα με το Πρόγραμμα Καλλικράτης ανήκει στο Δήμο Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος από τον κόμβο Ταυρωπού (έξοδο προς Μητρόπολη), έως τον κόμβο Κουμουνδούρου (έξοδο προς Αγιοπηγή) αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου Παράκαμψης Καρδίτσας. Μεγάλο τμήμα της Παράκαμψης Καρδίτσας (Περιφερειακός Καρδίτσας) έχει ήδη κατασκευασθεί και με το εν λόγω τμήμα ολοκληρώνεται ο περιφερειακός δακτύλιος της Καρδίτσας.

Το αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει :

– Τη διαπλάτυνση- κατασκευή του κύριου οδικού τμήματος από την έξοδο προς Μητρόπολη έως έξοδο προς Αγιοπηγή. Στην κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7.0 μ, πεζοδρόμιο και διαχωρισμένη κυκλοφορία με κρασπεδωμένη κεντρική νησίδα πλάτους 2.0μ .
-Την κατασκευή ενός (1) Ισόπεδου Κόμβου στο εν λόγω οδικό τμήμα (Ι.Κ. Καραΐσκάκη) για τη σύνδεση της κύριας οδικής αρτηρίας με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ο κόμβος αυτός θα είναι σηματοδοτούμενος για την ασφαλή πρόσβαση στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού. Ο κόμβος επιτρέπει την δεξιά αλλά και την αριστερή στροφή προς την οδό Καραΐσκάκη καλύπτοντας όλες τις κινήσεις.
– Τη προσαρμογή του εν λόγω οδικού τμήματος στον ήδη κατασκευασμένο Κόμβο επί της οδού Κουμουνδούρου και στον κόμβο της οδού Ταυρωπού.
– Τη κατασκευή παράπλευρης οδού αστικού τύπου όπου οι τοπικές συνθήκες το επιτρέπουν.
– Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος του έργου, παραπλεύρως του ορίου απαλλοτρίωσης της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, ύψους 2,50m, συνολικού μήκους 1.100m περίπου. Η εν λόγω περίφραξη δύναται με διττό τρόπο να καλύψει την έλλειψη περίφραξης σε πολλά τμήματα εντός του κατοικημένου ιστού της πόλης ή την μη συντηρημένη επαρκώς (λόγω συχνών βανδαλισμών) περίφραξη αλλά και να μειώσει την όχληση της κατοικημένης περιοχής από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού.
– Τη διαμόρφωση δεξιά και αριστερά από το χώρο του Σταθμού, χώρων στάθμευσης σε θέσεις που να μην επηρεάζουν τον περιβάλλοντα χώρο. Καθώς επίσης προβλέπεται κατάλληλη εσοχή για στάθμευση λεωφορείων που θα εξυπηρετούν την πρόσβαση στο Σταθμό αλλά και την γύρω περιοχή καθώς και χώρων στάθμευσης ΤΑΧΙ.

Προσβασιμότητα πεζών και ΑΜΕΑ
Για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, θα γίνει κατάλληλη διαμόρφωση των κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών) των πεζοδρομίων, στις θέσεις των προβλεπόμενων διαβάσεων πεζών, ενώ θα κατασκευαστεί και οδηγός όδευσης τυφλών, για την εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα όρασης. Συγκεκριμένα, ο οδηγός όδευσης τυφλών θα γίνει στο πεζοδρόμιο που αναπτύσσεται μεταξύ του σταθμού και του κόμβου Κουμουνδούρου.
Επίσης έχει προβλεφθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, και η δυνατότητα στάθμευσης “ΑΜΕΑ” στους διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης .

ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ
Η συλλογή των ομβρίων του καταστρώματος υλοποιείται με κατάλληλα κιβώτια αποχέτευσης και υδροσυλλογής τα οποία διαθέτουν πλευρικά ανοίγματα σε κατάλληλες θέσεις και τοποθετούνται στην οριογραμμή της οδού και έξω από τις κύριες λωρίδες κυκλοφορίας.

ΣΗΜΑΝΣΗ -ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΔΟΥ
Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο., σύμφωνα με την εγκεκριμένη οριστική μελέτη οριζόντιας – κατακόρυφης σήμανσης και ασφάλισης
Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες εργασίες:
• Την τοποθέτηση μονόπλευρων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) τοποθετημένα με έμπηξη κατά μήκος της κύριας αρτηρίας επί της κεντρικής νησίδας.
• Την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στις θέσεις όπου θα κατασκευαστούν τοίχοι αντιστήριξης και στην άκρη του πεζοδρομίου της κύριας αρτηρίας με σκοπό την ασφάλεια των πεζών και καθοδήγησή τους στις προβλεπόμενες πεζοδιαβάσεις.
• Την τοποθέτηση περίφραξης σιδηροδρομικής γραμμής ( ηχοπετάσματα )

ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ
Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως:
ᅳ Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%
ᅳ Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους
ᅳ Μεγάλη διάρκεια ζωής – μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση
ᅳ Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φως.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ