Ανησυχία των Φίλων του Σιδηροδρόμου για την αλλοίωση του ιστορικού τραίνου Πηλίου

Το τραινάκι του Πηλίου, οι γραμμές, οι σταθμοί, τα φυλάκια και ό,τι άλλο αποτελεί υλικό του, έχει κηρυχθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο νεότερο μνημείο της χώρας και το οποίο σήμερα δέχεται παρεμβάσεις από το Δήμο Βόλου. Παρεμβάσεις που ανησυχούν και τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου, μετά την εκφρασμένη αντίρρηση της 5ης Εφορίας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας.

Για το λόγο αυτό ο  Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου, προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:

“Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία και αντίθεσή μας για την εν λόγω ενέργεια, η οποία έγινε κατά παράβαση όχι μόνο της εν λόγω εν ισχύ Υπουργικής Απόφασης αλλά και του Νόμου 3891/2010 που σαφώς ορίζει ότι επί της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ και της δουλείας της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, όπως προσδιορίζεται στην Δήλωση Δικτύου που συντάσσει κατ’ έτος ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, αποκλειστικός διαχειριστής είναι ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑ-ΟΣΕ και καμμιά παρέμβαση ή αλλοίωση της χρήσης των εν λόγω ακινήτων και δουλειών δεν επιτρέπεται χωρίς την σύμφωνη γνώμη των δύο ανωτέρω Οργανισμών. Πέραν αυτών όμως που είναι η τυπική θεσμική πλευρά του θέματος, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την εν λόγω πράξη που επί της ουσίας, απαξιώνει και καταστρέφει μια κηρυγμένη ως διατηρητέα, ιστορική και μνημειακή υποδομή, ενός μέσου μεταφοράς που απετέλεσε αναπόσπαστο στοιχείο της αστικής ανάπτυξης και της ιστορίας της πόλης του Βόλου και της περιοχής του Πηλίου και στοιχείο τεχνικής και πολιτιστικής πρωτοπορίας για την εποχή του. Πιστεύουμε αντίθετα, ότι το συγκεκριμένο αστικό τμήμα της γραμμής που ξεκινάει από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου, διέρχεται από το Πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου και δια μέσω του Αναύρου οδεύει προς τα προάστια της Αγριάς και των Άνω Λεχωνίων, με πορεία δίπλα στη θάλασσα και ανάμεσα στα περιβόλια και τα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής σπίτια των χωριών της περιοχής, θα πρέπει να εξευρεθεί τρόπος για να επαναλειτουργήσει και αυτό, όπως με τόση επιτυχία έχει γίνει για το ορεινό τμήμα της γραμμής από Άνω Λεχώνια προς Μηλιές, αφού και το πρώτο αυτό τμήμα της διαδρομής, παρουσιάζει μια όμορφη ιδιαιτερότητα σε ότι αφορά την χάραξη και το τοπίο που διασχίζει, αναβιώνοντας τον ιστορικό ατμοκίνητο τροχιόδρομο (τραμ) του Βόλου. Ανάλογη προσπάθεια, είχε γίνει την 3ετια 2004-2006 στο τμήμα Άναυρος-Αγριά, αλλά δεν είχε συνοδευτεί με την κατάλληλη προβολή, παρά το γεγονός ότι πολλοί μαζικοί φορείς φίλων του σιδηροδρόμου και “Rail Tour Operators” του εξωτερικού, (συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μουσειακών και Τουριστικών Σιδηροδρόμων FEDECRAIL), είχαν επισημάνει τη σημασία της επαναλειτουργίας του συνόλου σχεδόν της ιστορικής αυτής γραμμής με αφετηρία την πόλη του Βόλου (έργο του Εβαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του παγκοσμίου φήμης Ιταλού σουρεαλιστή ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, , και Αρχιμηχανικού των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας). Ελπίζουμε ο ΟΣΕ, αλλά και ο δήμαρχος Βόλου, να αντιληφθούν έστω και τώρα την μεγάλη τουριστική και πολιτιστική σημασία που θα έχει για την πόλη του Βόλου μια προσπάθεια για μια τέτοια αξιοποίηση του εν λόγω πολιτιστικού πόρου για την περιοχή, που μπορεί κάλλιστα να αναδειχθεί σε μια μοναδική τουριστική ατραξιόν, επαναλειτουργώντας είτε σε συγκεκριμένες περιόδους αιχμής της τουριστικής και εκδρομικής κίνησης προς την περιοχή Βόλου και Πηλίου, είτε και κατά την διάρκεια πολιτιστικών εκδηλώσεων (πχ τοπικό καρναβάλι, όπου και παλαιότερα το τραινάκι συμμετείχε μασκαρεμένο σε “Τίγρη” ή σε “Δράκο” κοκ), αναβιώνοντας τις παραδόσεις και τη λαογραφία της περιοχής.. Ζητούμε λοιπόν την άμεση παρέμβασή σας για να διακοπεί η κάλυψη των γραμμών και να αποκαλυφθούν εκ νέου, ώστε να αποσοβηθεί η προσβολή της ιστορικής μνήμης της πόλης του Βόλου και του Πηλίου. Η ιστορία του τόπου, δεν διαγράφεται…”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος