Υπέρ της διατήρησης και επαναλειτουργίας του μετρικού σιδηροδρόμου το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου

Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου, μετά από μία εξαντλητική συζήτηση, αποφάσισε να παρέμβει προς τους αρμοδίους, γύρω απ’ την υπόθεση των διαγωνιστικών διαδικασιών για την πιθανή μετατροπή της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου (Μέγαρα – Καλαμάτα), σε ποδηλατοδρόμο.

Κατά πλειοψηφία, πέρασε η πρόταση της Περιφερειακής Αρχής, η οποία αναφέρει τα εξής για το σοβαρό αυτό θέμα :

  1. Το Συμβούλιο, κρίνει, ότι, είναι απαραίτητη η διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και να εξεταστεί η άμεση επαναλειτουργία του τρένου.
  2. Το Περιφερειακό Συμβούλιο, απαιτεί την κατάργηση των διαγωνισμών του ΤΕΕ και οποιουδήποτε άλλου διαγωνισμού που θα έχει ως αντικείμενο την διαφορετική χρήση της μετρικής γραμμής.
  3. Το Συμβούλιο, επιθυμεί, ότι, όποια χρηματοδότηση υπάρξει για την ιστορική μετρική γραμμή, να είναι στην κατεύθυνση της επαναλειτουργίας του δικτύου στην υπάρχουσα θέση του, ως πράξη μετακίνησης, φιλική προς το περιβάλλον.

Στην ψηφοφορία, προωθήθηκαν και άλλες δύο προτάσεις, αυτές της παράταξης του Πέτρου Τατούλη και της Λαικής Συσπείρωσης. Η τελευταία δεν προκρίθηκε στην τελική ψηφοφορία.

Μιλώντας για το ζήτημα αυτό, ο περιφερειάρχης Δημήτρης Πτωχός, τόνισε, μεταξύ άλλων τα εξής : ” Όλο αυτό που έγινε με τους Ελβετούς, το ακούσαμε και συμμετείχαμε. Υπήρχε μία τεχνική προσέγγιση κάποιων τμημάτων της γραμμής και μ;;όνο. Δεν υπήρχε μελέτη, ούτε κόστος. Υπήρξε αδιέξοδο. Μία προκαταρκτική μελέτη στο Κόρινθος – Ναύπλιο, έφτανε στις 300.000 ευρώ. Και εγώ, ενώνω τη φωνή μου για τον μετρικό σιδηρόδρομο. Και εγώ, επί της αρχής, θα ήθελα να λειτουργήσει η γραμμή. Να λειτουργήσει ως διαδημοτική ; Nα λειτουργήσει ως περιφερειακή ενότητα ; Τα 15 εκατ. ευρώ, που λέτε, ότι υπήρχαν, εγώ δεν τα είδα πουθενά σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο. Μπορεί και να ήταν μία πρόθεση, δεν ξέρω. Ότι είναι ρεαλιστικό να γίνει. Ας μείνουμε εδώ. Απ΄ όλους αυτούς που αγαπούν το μετρικό σιδηρόδρομο, κανένας δεν βάζει χρήματα.”

Οι περισσότεροι σύμβουλοι των αντιπολιτευτικών παρατάξεων, ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να αποτυπωθεί, ξεκάθαρα στην απόφαση, το αίτημα να καταργηθεί η μελέτη του ΤΕΕ και τα όποια χρήματα είναι για αυτή, να προωθηθούν απ’ το αρμόδιο Υπουργείο, στις ενέργειες για να διασωθεί η υποδομή και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να επαναλειτουργήσει το δίκτυο. Στάθηκαν στο αίτημα να μην υπάρξει οποιαδήποτε μετατροπή της γραμμής και να διαφυλαχθούν όλες οι προϋποθέσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει το τρένο.

Στη συζήτηση, παρέμβαση έκανε και ο πρόεδρος των φίλων του σιδηρόδρομου Μεσσηνίας Ντέβης: ” Η επιδίωξη αυτής της πρόθεσης για ποδηλατοδρόμο είναι εκτός πραγματικότητας. Τεχνικά δεν γίνεται. Το ΤΕΕ δεν αποσύρει τη μελέτη. Με τροποποιήσεις αυτής, δεν μας πείθει, δεν μας καλύπτει. Δεν θέλουμε ποδηλατοδρόμο. Ας προτείνει το Περιφερειακό Συμβούλιο κάποια άλλη πρόταση αξιοποίησης του σιδηροδρόμου. Με ελάχιστο κόστος, μπορεί να γίνει λειτουργική η γραμμή, κατά τμήματα να λειτουργήσει δηλαδή. Τα υπόλοιπα τμήματα, ίσως να πάνε στο τουριστικό κομμάτι, κατόπιν μελέτης, όπως έγινε με τον Οδοντωτό στα Καλάβρυτα.

Ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων του ΟΣΕ Φ. Κωνσταντόπουλος, τόνισε τα εξής: ” Οι κυβερνήσεις δεν θέλουν το τρένο. Έχουν άλλες προτεραιότητες. Εμείς θέλουμε νέα χάραξη γραμμής. Μόνο τότε θα υπάρξει το τρένο“.

Ο Νίκος Κουτουμάνος της Λαϊκής Συσπείρωσης, ανέφερε τα εξής: ” Το ζήτημα είναι βαθιά πολιτικό. Δείχνει το πώς αντιμετωπίζεται σήμερα η δημόσια υποδομή και η δημόσια μεταφορά στη χώρα. Η πολιτική εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου είναι γεγονός. Η μετακίνηση πρέπει να είναι δικαίωμα στην υπηρεσία του λαού και όχι στην υπηρεσία της αγοράς “.

Ο Πέτρος Τατούλης (αξιωματική αντιπολίτευση), μεταξύ άλλων, είπε τα εξής: ” Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη. Είμαστε απόλυτα αρνητικοί εμείς στους διαγωνισμούς των μελετών αυτών. Το ΤΕΕ γιατί παίρνει έργα ;

O Μανώλης Μάκαρης της παράταξης ” Πρώτα η Πελοπόννησος ”, δήλωσε, ότι, ¨ το τρένο είναι το μέλλον της βιώσιμης ανάπτυξης και της πράσινης μετάβασης, ότι η μετρική γραμμή πρέπει να διασωθεί και να αξιοποιηθεί, ότι το εν λόγω δίκτυο έχει ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά και ότι μπορεί να αναδειχθεί και τουριστικά. Επίσης, είπε, ότι, υπάρχουν πολλές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις “.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος