Φιλόδοξα σχέδια για τη συνέχιση του προγράμματος εφαρμόζοντας μελλοντικά τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην καθημερινότητα των πολιτών, ανέδειξαν τα σημερινά επίσημα εγκαίνια του καινοτόμου εγχειρήματος “CityΜobil2”, ευρύτερα γνωστού ως “Λεωφορείο χωρίς οδηγό”, που υλοποιήθηκε με ευθύνη της εταιρείας e-trikala του Δήμου Τρικκαίων σε συνεργασία και με την υποστήριξη εταίρων – φορέων του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα.
Τέσσερα, από τα έξι συνολικά, αυτοματοποιημένα οχήματα του “CityΜobil2” δέχθηκαν επίσημα τους πρώτους επιβάτες και μπήκαν σε καθημερινά δρομολόγια από σήμερα το απόγευμα, αν και για πρώτη ημέρα υπήρξε η παρουσία… οδηγού για τυχόν απρόοπτα στην διαδρομή του λεωφορειόδρομου 2,7 χιλιομέτρων εντός του αστικού ιστού της πόλης. Οι στόχοι αλλά και τα στοιχεία του πιλοτικού προγράμματος παρουσιάστηκαν τόσο σε συνέντευξη Τύπου των εταίρων όσο και σε σχετική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας e-trikala να αναλύει τα δεδομένα, τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τις δυσκολίες του εγχειρήματος, προαναγγέλλοντας μάλιστα την υλοποίηση του “CityΜobil3”, μετά από σχετική πρόταση προς την e-trikala.
Ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου έκανε λόγο για “μία μοναδική ευκαιρία να αλλάξουμε τον τρόπο μετακίνησης συνδυάζοντας την καινοτομία”, θέτοντας ως δύο απόλυτα θετικά στοιχεία την παγκόσμια προβολή της πόλης αλλά και τη συνέχιση καινοτόμων ενεργειών, με δεδομένο ότι για πρώτη φορά στον κόσμο κυκλοφορούν αυτοματοποιημένα οχήματα σε αστικό περιβάλλον. Κληθείς, δε, να απαντήσει στις ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις αντιδράσεις πολιτών και τα προβλήματα που προκάλεσαν τα έργα του πιλοτικού προγράμματος σε επαγγελματίες και στη γενικότερη λειτουργία της πόλης, ο δήμαρχος Τρικκαίων σημείωσε πως “σε οτιδήποτε νέο δεν μπορούν να προβλεφθούν οι δυσλειτουργίες” θεωρώντας όμως ως μόνιμο όφελος “το δίκτυο ποδηλατοδρόμου μετά τη λήξη του προγράμματος, την αλλαγή του τρόπου μετακίνησης στην πόλη και ενδεχομένως την μελλοντική ένταξη αυτοματοποιημένων οχημάτων στο δίκτυο των συγκοινωνιών”. Ως “παγκόσμιο παράδειγμα στην καινοτομία και sτις νέες τεχνολογίες” ανέφερε την Ελλάδα ο Διευθυντής Έρευνας του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του ΕΜΠ Δρ. Άγγελος Αμδίτης, προσθέτοντας πως “δεν είναι τυχαίο ότι το CityΜobil2 εφαρμόζεται στα Τρίκαλα, την πρώτη ψηφιακή πόλη…”. Ο Carlos Holguin, εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου της Ρώμης, ως συντονιστής εταίρος, μίλησε για “ένα ευνοϊκό περιβάλλον, όπως η Ελλάδα, στο οποίο μπορούν να κυκλοφορήσουν τα αυτοματοποιημένα οχήματα”, ανατρέχοντας στην προσπάθεια που ξεκίνησε το 2011 και η οποία “ανήκε τότε στην σφαίρα της φαντασίας…”.
Για μία δημιουργική Ελλάδα που χρειάζεται συνέργεια φορέων μίλησε η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Θεοπίστη Πέρκα, λέγοντας με έμφαση πως “η υλοποίηση του σχεδίου ήταν πρόκληση”, κάτι που επισημάνθηκε και από άλλα στελέχη του Υπουργείου το οποίο νομοθέτησε για να βρει εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα. Θέματα που σχετίζονται με την ασφάλιση οχημάτων και την καινοτομία στην αυτοκίνηση, αλλά και της προσέγγισης στη βιώσιμη κινητικότητα, αναπτύχθηκαν στην ημερίδα από τους κ.κ. Πάνο Κούβαλη και Αντώνη Αδάναλη, στελέχη του ασφαλιστικού Ομίλου Interamerican και της Αυτοκινητοβιομηχανίας ΒΜW αντίστοιχα, που στήριξαν το εγχείρημα, όπως και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”, η πρόεδρος της οποίας Βασιλική Δαννέλη-Μυλωνά, μίλησε για θέματα οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η έξοδος των λεωφορείων χωρίς οδηγό στην πόλη έγινε νωρίς το απόγευμα από την αφετηρία που βρίσκεται στο χώρου του Κουρσούμ Τζαμί, όπου και βρίσκεται το Κέντρο Ελέγχου των αυτοματοποιημένων οχημάτων, ενώ εντός του μουσουλμανικού τεμένους λειτουργεί η πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο “Από την Αρχαία Ελλάδα στην Ηλεκτροκίνηση” του Κώστα Κοτσανά.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος