Αγγ. Πετρόγιαννη: Τα ΑμεΑ έχουν σεξουαλικότητα από την στιγμή που γεννιούνται

Το ιδιαίτερο και ξεχωριστό θέμα της σεξουαλικής ανάπτυξης των ατόμων με αναπηρία  συζητήθηκε κατά την εκπομπή της ΕΡΑ Πύργου 102,5 «Οι νικητές της ζωής», την οποία συντόνισε η διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Πύργο,  Αγγελική Πετρόγιαννη και η υποδιευθύντρια του σχολείου, Παναγιώτα Τάγαρη. Το συγκεκριμένο θέμα, που ουσιαστικά συζητήθηκε σε δεύτερο κύκλο (είχε προηγηθεί άλλη μια εκπομπή) κλήθηκε να αναπτύξει με τις γνώσεις της η ψυχολόγος Ειρήνη Μεσσήνη, η οποία είναι ειδικευμένη στα θέματα των ΑμεΑ.

Όσον αφορά το κύριο θέμα της εκπομπής, η σεξουαλικότητα αποτελούσε και αποτελεί θέμα ταμπού, ωστόσο είναι άμεση η ανάγκη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής των ανθρώπων, που πρέπει να ξεκινήσει από τους γονείς και από το σχολείο, κυρίως με βιωματικό τρόπο, ενώ και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εκπαιδευτούν πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Κάνοντας αρχικά μια εισαγωγή στο θέμα η κα Μεσσήνη ανέφερε ότι η σεξουαλικότητα του ατόμου από την στιγμή, που γεννιέται μέχρι και την στιγμή, που φεύγει από την ζωή είναι μια διαδικασία, η οποία υφίστανται ωριμάζει, μεγαλώνει, αλλάζει και καθορίζει αυτό που λέμε την ταυτότητά του συνολικά. «Όπως μιλάμε για την προσωπική ανάπτυξη, έτσι μιλάμε και για την σεξουαλική ανάπτυξη. Από την βρεφική ηλικία το μωρό έχει μια α σεξουαλικότητα με τους γονείς του, στην νηπιακή ηλικία σιγά σιγά αντιλαμβάνεται το φύλο του, μετά στα πρώτα χρόνια του σχολείου ανακαλύπτει και τους άλλους, βλέποντας τις διαφορές στα σώματα των γυναικών και τω ανδρών» δήλωσε στην ΕΡΑ Πύργου η ψυχολόγος τονίζοντας πως το άτομο στα πρώτα χρόνια της ώριμης εφηβείας του καλό είναι να έχει καταλήξει στην ταυτότητα του εαυτού του, δηλαδή να έχει μια εμπεριστατωμένη άποψη όπου είναι και ένας δείκτης προσωπικής ωρίμανσης. Θέλοντας να δώσει μια γενικότερη διάσταση στην σεξουαλικότητα, η κα Μεσσήνη επεσήμανε ότι πρόκειται για κάτι το οποίο συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την όποια αναπηρία. Είναι μύθος να θεωρούμε, ότι τα άτομα με αναπηρία δεν έχουν σεξουαλικότητα, δεν έχουν το δικαίωμα στην σεξουαλική έκφραση.

Όσον αφορά την σεξουαλική ζωή των ατόμων με αναπηρία, η έμπειρη ψυχολόγος στάθηκε στο γεγονός ότι είναι αντιμέτωπη με κάποιες βασικές δυσκολίες. «Το πιο βασικό είναι το στερεότυπο του αιώνιου παιδιού, επειδή έχουμε συνδέσει την σεξουαλικότητα με την ενήλικη ζωή. Για όλες τις δυσκολίες υπάρχει αντίδοτο που βρίσκεται στους ειδικούς. Άρα όταν ένα παιδί, αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα αναπηρίας οι γονείς και το σχολείο οφείλουν να είναι περισσότερο υποστηρικτικοί για να λάβει υποστήριξη γνώσεις και να καταλάβει αυτό που το συμβαίνει. Η εργοθεραπεία είναι μια επιστήμη που μπορεί να βοηθήσει, ειδικά τα μικρά παιδιά, να αναπτύξουν μια υγιή σεξουαλικότητα».

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Οι νικητές της ζωής» τονίστηκε ιδιαίτερη η ανάγκη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, καθώς και η εκπαίδευση των γονέων, αλλά και των εκπαιδευτικών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο, σύμφωνα τόσο με την κα Πετρόγιαννη όσο και με την κα Μεσσήνη, η ύπαρξη ειδικών της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία είναι πολιτικό.  «Θα πρέπει στα σχολεία, κυρίως της περιφέρειας, να υπάρχουν ειδικοί σε αυτά τα θέματα. Η πρόληψη σε όλα τα επίπεδα σώζει» είπε χαρακτηριστικά η κα Μεσσήνη. Από την πλευρά της η κα Πετρόγιαννη δήλωσε ότι «στην περιοχή μας δεν υπάρχουν ειδικοί για να κατευθύνουν τους ειδικούς, πρέπει να κατευθυνθούμε ε στα μεγάλα αστικά κέντρα, άρα η πολιτεία πρέπει να κινηθεί άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση, την στιγμή που το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξάνονται διαρκώς τα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος