Νέα αυστηρή επιστολή Τοψίδη για τα διόδια σε Έβρο-Ροδόπη: «Θεσμικό ολίσθημα η κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης»

Με μία νέα επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία και ιδιαίτερα αυστηρό ύφος επανέρχεται το Επιμελητήριο Έβρου, σχετικά με το αίτημα κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης οχημάτων επιχειρήσεων της (Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Έβρου από τα διόδια της Εγνατίας Οδού στις Π.Ε. Έβρου και Ροδόπης, σχεδόν δυόμιση μήνες μετά από την πρώτη επιστολή.

Στο περιεχόμενο της επιστολής, που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου, Χριστόδουλος Τοψίδης, τονίζεται πως η συνέχιση αυτής της αιφνιδιαστικής αλλαγής στάσης της εταιρείας στην οποία έχει παραχωρηθεί η Εγνατία οδός, «επιβαρύνει άμεσα και δυσανάλογα μια ακριτική περιοχή της χώρας, πλήττει την επιχειρηματικότητα, εντείνει το αίσθημα αδικίας στους πολίτες και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με κάθε διακηρυγμένη πρόθεση της Πολιτείας για στήριξη της παραμεθορίου.»

«Είναι αδιανόητο, σε μια περίοδο κατά την οποία ο Έβρος εξακολουθεί να δοκιμάζεται από σωρευτικές κρίσεις, δημογραφική πίεση, γεωπολιτικές ιδιαιτερότητες και έντονα προβλήματα ανταγωνιστικότητας, να επιβάλλονται πρόσθετα βάρη στις επιχειρήσεις της περιοχής για μετακινήσεις που πραγματοποιούνται εντός των ορίων των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης, δηλαδή σε περιοχές όπου μέχρι πρότινος ίσχυε καθεστώς απαλλαγής. Η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ουδέτερη ούτε ανώδυνη. Αντιθέτως, αποτελεί μέτρο με πραγματικές και άμεσες συνέπειες στο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων και, κατ’ επέκταση, στη βιωσιμότητα της τοπικής οικονομίας» υπογραμμίζει ο κ. Τοψίδης, ο οποίος δεν κρύβει την έντονη δυσαρέσκεια και αγανάκτηση του για το ζήτημα.

«Υπενθυμίζουμε ότι το καθεστώς αυτό δεν είχε θεσπιστεί ως προνομιακή μεταχείριση, αλλά ως απολύτως εύλογο και δίκαιο αντιστάθμισμα υπέρ κατοίκων και επιχειρήσεων μιας παραμεθόριας και πληττόμενης περιοχής» σημειώνει και χαρακτηρίζει σοβαρό θεσμικό και πολιτικό ολίσθημα την απόφαση χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, χωρίς τεκμηριωμένη αιτιολόγηση, χωρίς μεταβατική πρόβλεψη και χωρίς καμία απολύτως μέριμνα για τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.

«Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να επικαλείται τη σημασία της περιφερειακής ανάπτυξης, της εδαφικής συνοχής και της στήριξης των παραμεθόριων περιοχών και, την ίδια στιγμή, να ανέχεται ή να επιτρέπει πρακτικές που επιφέρουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Η επιχειρηματική κοινότητα του Έβρου δεν ζητεί ευνοϊκή μεταχείριση. Ζητεί το αυτονόητο: συνέπεια, δικαιοσύνη, θεσμική σοβαρότητα και σεβασμό στις ιδιαίτερες συνθήκες υπό τις οποίες καλείται να επιβιώσει και να αναπτυχθεί».

Τέλος, ζητά την άμεση αποκατάσταση του καθεστώτος ελεύθερης διέλευσης οχημάτων για τις επιχειρήσεις του Έβρου και παράλληλα τη δεσμευτική συμμόρφωση της παραχωρησιούχου εταιρείας, αλλά και έγγραφη και πλήρως αιτιολογημένη ενημέρωση για τους λόγους κατάργησης της ατέλειας.

«Οι επιχειρήσεις του Έβρου στηρίζουν την περιοχή υπό αντίξοες συνθήκες και δεν αντέχουν άλλα άδικα βάρη από αποφάσεις χωρίς πολιτική πρόνοια», τονίζει στην επιστολή του ο Χριστόδουλος Τοψίδης. Ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η διόρθωση της αδικίας αποτελεί άμεση πολιτική ευθύνη, προειδοποιώντας με νέες θεσμικές παρεμβάσεις για την προστασία της τοπικής κοινωνίας.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος