Ρόδος: Ημερίδα για τον τουρισμό και τις νέες προκλήσεις παρουσία του Βασ. Κικίλια

Η στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό και το σχέδιο δράσης για τον τουρισμό στα Δωδεκάνησα ως το 2030, ήταν το αντικείμενο εκδήλωσης που διοργάνωσαν σήμερα στη Ρόδο ο ΣΕΤΕ, ο ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece, παρουσία του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.

«Διαγνώσαμε τα προβλήματα του τουρισμού πριν από την πανδημία. Η Ελλάδα είναι ένα πολύ ισχυρό brand, αλλά πρέπει να γίνει καλή διαχείριση των προορισμών της μέσα από την βελτίωση των υποδομών και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με νέα προϊόντα, ώστε να παραμείνει ο τουρισμός κορυφαία δραστηριότητα της χώρας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, για να προσθέσει ότι η Ελλάδα μπόρεσε να κεφαλαιοποιήσει τη διαχείριση της πανδημίας και να βρίσκεται στην κορυφή της προτίμησης των επισκεπτών. «Οφείλουμε να είμαστε καλύτεροι από ποτέ, μέσα σε δύσκολες συνθήκες με την ακρίβεια και την έλλειψη προσωπικού, γιατί όσο δύσκολο είναι να χτίσεις τη φήμη του προορισμού, τόσο εύκολο είναι να την καταστρέψεις με μια ή δύο κακές χρονιές», τόνισε.
Αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού που εξελίσσεται σε σοβαρό θέμα για τον τουρισμό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είπε ότι είναι ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα που χρειάζεται, τόσο άμεσες όσο και μακροπρόθεσμες πολιτικές, προέβλεψε όμως ότι θα συνεχίσει να απασχολεί τους επιχειρηματίες του τουρισμού τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα έθεσε ως στρατηγικό στόχο την προσπάθεια μετάβασης από την επιδοματική πολιτική που ισχύει σήμερα στη χάραξη πολιτικών επιδότησης της εργασίας. Σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση, για την οποία ο κ. Ρέτσος ανέφερε ότι αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος, και παγκόσμια τάση, επεσήμανε ότι, αφενός, ο τουριστικός τομέας δεν μπορεί να απορρίψει, αφετέρου όμως δημιουργεί την ανάγκη μέτρων, ρυθμιστικού πλαισίου και ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση φαινομένων στρέβλωσης του ανταγωνισμού, μη εφαρμογής κλαδικών συμβάσεων, καθώς και μεγάλης απώλειας κρατικών εσόδων από διαφυγόντες φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Ο Υπουργός Τουρισμού

Στην κεντρική τοποθέτησή του, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Σε αυτά τα χρόνια των πολλαπλών κρίσεων -με κορωνίδα την παγκόσμια υγειονομική κρίση- τα πράγματα δεν ήταν εύκολα. Με τις πρωτοβουλίες όμως που αναλάβαμε και την πολιτική τόλμη -πρώτα από όλα- του ίδιου του Πρωθυπουργού, οργανωθήκαμε με τα κατάλληλα υγειονομικά πρωτόκολλα, τα οποία ζήλεψαν πολύ μεγάλες χώρες παγκοσμίως -κολοσσοί στην ασφάλεια- και επιτύχαμε το rebranding της χώρας μας ως ασφαλή προορισμό. Κάτι που αποτελεί και σήμερα το βασικό προαπαιτούμενο προκειμένου κάποιος να ταξιδέψει με την οικογένειά του σε μία άλλη χώρα. Σε αυτήν την προσπάθεια είναι γεγονός ότι συνέβαλε -και συμβάλλει- τα μέγιστα ο ιδιωτικός τομέας. Γιατί, είναι η ομαδική προσπάθεια αυτή η οποία φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να προασπίζουμε το προϊόν μας, με βασικό γνώμονα να στηρίξουμε την οικογενειακή τουριστική επιχείρηση και να δώσουμε ελπίδα και χαρά στους Έλληνες».

Στις παρεμβάσεις που γίνονται από την Περιφέρεια για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, που τόνισε ότι «Στο Νότιο Αιγαίο θα βρείτε έναν παίκτη, ο οποίος εύκολα θα περπατήσει τη στρατηγική που παρουσίασε σήμερα ο ΣΕΤΕ, αφού μόνο με τα στοιχεία του 2021, βρισκόμαστε κατά 33% πάνω από τον στόχο που θέτει η στρατηγική για τον τουρισμό του 2030. Για εμάς όμως, το μεγαλύτερο, το “άπιαστο” ρεκόρ ήταν αυτό του 2020. Αυτό έθεσε τις βάσεις γι’ αυτό που σήμερα απολαμβάνουμε στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Αν είχαμε αποτύχει το 2020 και το 2021, δεν θα είχαμε αυτές τις επιδόσεις σήμερα».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το μέλλον δεν το προβλέπεις. Το μέλλον το διαμορφώνεις. Κι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε όλοι μας, ξεκινώντας σήμερα να δημιουργούμε το αύριο που αξίζουμε».
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στα Δωδεκάνησα από τους Ηλία Κικίλια, γενικό διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, επιστημονικό διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Σύμφωνα με τη μελέτη, στις σημαντικότερες προκλήσεις για τον τουρισμό των Δωδεκανήσων συγκαταλέγονται η μονοδιάστατη εστίαση στο προϊόν «Ήλιος & Θάλασσα» και η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη με στόχο τη διατήρηση του μοναδικού τοπίου, των φυσικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών πόρων, καθώς και της αυθεντικότητας των νησιών.
Η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, αφού παρουσίασε τις επικοινωνιακές δράσεις, πρωτοβουλίες και συμπράξεις στα Δωδεκάνησα υπογράμμισε ότι «η δυναμική των Δωδεκανήσων σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που αναδύονται την επόμενη μέρα της πανδημίας μπορούν να δώσουν μια πραγματική ώθηση στον ελληνικό τουρισμό. Επιλέγοντας στρατηγικά την επικοινωνία μας και επανατοποθετώντας ουσιαστικά το προϊόν μας έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες όπου θα ευημερήσει ο τουρισμός που οραματιζόμαστε».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ