Μ. Βαντσιούρη: ”Να μην αντιμετωπίζουν σαν αριθμό τα παιδιά στα μικρά νησιά γιατί η ζωή ενός νησιού είναι το σχολείο”

‘’Όφειλε το κράτος να μη βλέπει σε αυτά τα μικρά νησιά, στους Λειψούς, στο Καστελόριζο, στη Κάσο, στη Σύμη απλά ένα αριθμό παιδιών, αλλά να υπάρχει μέριμνα, να προσφέρει προνόμια, να υπάρχει συνέχεια μετά το σχολείο, γιατί όλη ηζωή ενός νησιού είναι το σχολείοκαι το δημοτικό σχολείο είναι η πρώτη βάση κάθε παιδιού’’ τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου, η διευθύντρια του δημοτικού σχολείου των Λειψών Μαρία Βαντσιούρη.

Εκπαιδευτικοί και γονείς ζητούν να μην υποβαθμιστεί το μοναδικό δημοτικό σχολείο των Λειψών σε τριθέσιο αλλά να λειτουργήσει σαν 4θέσιο με ολοήμερο και ειδικότητες, με δεδομένο, μάλιστα, πως, όπως αναφέρουν, από την επόμενη σχολική χρονιά θα υπάρχει αύξηση 40% και θα εγγραφούν άλλα δέκα πρωτάκια που θα προστεθούν στα ήδη φοιτούντα τριάντα παιδιά.

‘’Η Β’ τάξη αποτελείται από εννέα μαθητές και μαθήτρις, ενώ υπάρχουν μεγάλα τμήματα στην Ε’  και ΣΤ’ τάξη οπότε δεν είναι θεμιτό μια συνεκπαίδευση σε μια αίθουσα που επιπλέον δεν υπάρχει, καθώς οι τάξεις είναι μικρές, το σχολείο μας είναι μικρό’’ εξήγησε η κ Βαντσιούρη, θεωρώντας ανέφικτο να γίνεται μάθημα Α και Β τάξης μαζί με συνολικά 19 μαθητές.

Δ. Γκαμπράνη: Θα υποχρεωνόνται να κάνουν μάθημα στην αυλή

‘’Αναρωτιόμαστε πως μπορεί η Πολιτεία να βλέπει μόνο αριθμούς και όχι ανάγκες και να στερεί από τα παιδιά μας την εκπαίδευση εκείνη που θα μπορούσε να τα βοηθήσει, ιδιαίτερα εδώ στα ακριτικά Δωδεκάνησα’’ ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Νικηφόρειου Νηπιαγωγείου Λειψών Δήμητρα Γκαμπράνη, επισημαίνοντας ταυτόχρονα και την απουσία αίθουσας διδασκαλίας .

‘’Θα αναγκαστούν‘’ συμπλήρωσε ’’να κάνουν τα παιδιά μάθημα στην αυλή καθώς δεν υπάρχει αίθουσα. Ζητάμε το αυτονόητο, να μη μας αντιμετωπίζει Πρωτοβάθμια και Κυβέρνηση σαν ένα νούμερο γιατί αν δεν εξασφαλιστούν τουλάχιστον τα ίδια δικαιώματα στα παιδιά  με αυτά της υπόλοιπης Ελλάδας δεν θα έχουμε άλλη επιλογή από την αποχώρηση των οικογενειών μας από το νησί.’’

Ζ. Μακρή: το Δημοτικό Σχολείο θα παραμείνει τριθέσιο

Να σημειωθεί ότι σχετική ερώτηση είχαν υποβάλλει στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, Γιάννης Δελής και Μανώλης Συντυχάκης, ενώ κάτοικοι των Λειψών παρέδωσαν το σχετικό αίτημα της μη υποβάθμισης του σχολείου και στον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανο Κασσελάκη στη πρόσφατη επίσκεψη του στο νησί.

Η επιστολή του Συλλόγου Γονέων, την οποία στηρίζουν και συνυπογράφουν και άλλοι σύλλογοι του νησιού καθώς και ο δήμαρχος Λειψών και το δημοτικό συμβούλιο, έχει σταλεί τον Απρίλιο στη Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρωθυπουργό, στον Περιφερειάρχη στους βουλευτές της κυβέρνησης και στην υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία σε απάντηση της στις 15 Μάη στην ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ αναφέρει ότι:

‘’το δημοτικό σχολείο των Λειψών θα παραμείνει τριθέσιο καθώς η οργανικότητα προσδιορίζεται από την αναλογία 15 μαθητών προς έναν δάσκαλο για τα μονοθέσια διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά 25 μαθητών προς ένα δάσκαλο. Το μαθητικό δυναμικό για το τρέχον σχολικό έτος είναι 28 μαθητές και έπρεπε να είναι διθέσιο λειτουργικά”.

Επιπροσθέτως, συμπληρώνει η κ. Μακρή, “για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν έχει προταθεί από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου καμία μεταβολή  για τις σχολικές μονάδες (Δημοτικά- Νηπιαγωγεία) της περιοχής ευθύνης της.”

Αξίζει να αναφερθεί ότι το σχολείο λειτουργούσε από το 1948 ως 4θέσιο, το 1999 αναβαθμίστηκε σε 6θέσιο και έκτοτε δεν έχει υποβαθμιστεί, ανεξαρτήτως του αριθμού των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Μάλιστα ,στο σχολείο αυτό λειτουργούσε για 13 χρόνια και νυχτερινό τμήμα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος