Πλήρη στελέχωση στα αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου ζητούν βουλευτές του ΚΚΕ

Να στελεχωθούν πλήρως τα περιφερειακά αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών ζητούν τέσσερις βουλευτές του ΚΚΕ με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Οι βουλευτές Μαρία Κομνηνάκα, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης αναφέρουν πως “τεράστιες είναι οι ελλείψεις προσωπικού και εξοπλισμού στα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια” και υποστηρίζουν ότι ‘’το προσωπικό που στελεχώνει τους Πύργους Ελέγχου στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες, “με αποτέλεσμα εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια να υπάρχουν και περιπτώσεις με αεροδρόμια που κλείνουν εξαιτίας ασθένειας του μοναδικού υπάλληλου που υπάρχει”.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ σημειώνουν ότι σε αρκετά αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας AFISO  (τηλεπικοινωνιακός  υπάλληλος ) που ασκεί καθήκοντα στον πύργο ελέγχου και η υπηρεσία εξυπηρετείται με μετακίνηση από αλλά αεροδρόμια.

Στους περισσοτέρους υπάλληλους, σύμφωνα με τους τέσσερις βουλευτές, δεν χορηγούνται ρεπό, ενώ δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα “παραβιάζοντας ακόμα και τα προβλεπόμενα ωράρια”.

Ειδικότερα για τους Πύργους ελέγχου το προσωπικό που υπηρετεί, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ερώτησή τους, έχει ως εξής:

Στην Πάρο υπηρετεί ένας υπάλληλος μόνιμος και γίνονται μετακινήσεις. Απαιτούνται, ωστόσο, τρεις υπάλληλοι για τους χειμερινούς μήνες και πέντε τουλάχιστον για το καλοκαίρι.

Στην Σύρο υπηρετεί ένας υπάλληλος ενώ απαιτούνται τουλάχιστον τέσσερεις μόνιμοι υπάλληλοι για όλο το έτος. Επιπρόσθετα η Σύρος έχει το ελικόπτερο ΕΚΑΒ και έχει πολλές αεροδιακομιδές ασθενών από τα νησιά.

Στην Νάξο υπηρετούν δύο υπάλληλοι, ενώ θα έπρεπε να υπηρετούν τρεις τους χειμερινούς μήνες και πέντε το εξάμηνο από Απρίλιο έως και Οκτώβρη.

Στα Κύθηρα υπηρετούν δύο ενώ απαιτούνται τέσσερεις για το καλοκαίρι.

Στο Καστελόριζο δεν υπάρχει κανένας υπάλληλος και η υπηρεσία λειτουργεί μόνο με μετακίνηση ενός εργαζομένου.

Στην Μήλο υπηρετούν δυο υπάλληλοι το καλοκαίρι ενώ απαιτούνται τέσσερεις

Στην Ικαρία υπηρετεί ένας υπάλληλος και αυτός είναι υπό μετάταξη (δηλαδή θα φύγει). Απαιτούνται δυο τον χειμώνα και τέσσερεις του καλοκαιρινούς μήνες.

Προβληματική  και η πυρασφάλεια

Όσο αφορά στην πυρασφάλεια οι ερωτώντες βουλευτές μιλούν για ”κατάσταση προβληματική αφού παραβιάζονται καθημερινά όλοι οι βασικοί κανόνες, που προβλέπονται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία σχετικά με την στελέχωση του προσωπικού και τα μέσα πυρασφάλειας.’’

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν:

Στην Κάρπαθο αυτή την περίοδο υπηρετούν δυο πυροσβέστες με κατηγορία 6, που απαιτεί τουλάχιστον πέντε πυροσβέστες στη κάθε βάρδια.

Στην Μήλο, στην Αστυπάλαια, στην Λέρο, στη Νάξο και στο Καστελόριζο υπηρετεί ένας πυροσβέστης με κατηγορία 4, παρόλο που χρειάζονται δυο πυροσβέστες σε κάθε βάρδια.

Στην Κάλυμνο υπηρετούν δυο με κατηγορία 5 και απαιτούνται 3 στην κάθε βάρδια.

 Στην Πάρο υπηρετεί 1 με κατηγορία 5, ενώ απαιτούνται 3 σε κάθε βάρδια.

Οι βουλευτές σημειώνουν, ακόμη, ότι προβλέπεται οι βάρδιες να καλύπτονται σε όλα τα αεροδρόμια τουλάχιστον με δυο πυροσβέστες καθημερινά και να υπάρχει μια βάρδια σε ετοιμότητα για έκτακτα,.

”Σε κάποια αεροδρόμια”υπογραμμίζουν οι βουλευτές ”οι εταιρείες άρχισαν να δρομολογούν μεγαλύτερα αεροσκάφη από τα μέχρι τώρα (π.χ. αντί ATR42 το ATR72) χωρίς να έχουν αλλάξει όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροδρομίων, π.χ. το μήκος του διαδρόμου” αναφέρουν στην ερώτησή τους και καταλήγουν: “Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η έκδοση διεθνούς αγγελίας προς τα πληρώματα αεροσκαφών ότι σε κάποια αεροδρόμια μπορεί να υπάρχουν ζώα (αμνοερίφια) στον διάδρομο αφού δεν υπάρχει περίφραξη. Αυτή την περίοδο είναι σε ισχύ διεθνής αγγελία στην Ικαρία.’’

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος