Λάρισα: Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους

Σε δοκιμαστική λειτουργία τίθεται από την Κυριακή 25 Ιουλίου το ηλεκτρονικό σύστημα έξυπνης διαχείρισης και ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους στον κεντρικό τομέα της πόλης.

Λάρισα: Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους

Σε πρώτη φάση, η δοκιμαστική λειτουργία θα αφορά την βόρεια ζώνη του πεζοδρομημένου κέντρου και ειδικότερα την ευρύτερη περιοχή του Φρουρίου, που περικλείεται από τις οδούς Μανωλάκη, Γεωργιάδου, Δήμητρας, Βύρωνος, Ολύμπου και Κύπρου, με το ωράριο λειτουργίας του συστήματος να διαμορφώνεται από τις 10 το πρωί, μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα, για επτά ημέρες την εβδομάδα.
Η λειτουργία του συστήματος στη νότια ζώνη (η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Παπαναστασίου, Κύπρου, Παναγούλη και Μανδηλαρά) θα ακολουθήσει σε μεταγενέστερο χρόνο.

Λάρισα: Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους
Πρόκειται για την λειτουργία ενός μεγάλου, σύνθετου και μοναδικού για την Ελλάδα συστήματος “έξυπνης πόλης” το οποίο:
– Απαγορεύει τη γενική και ανεξέλεγκτη κυκλοφορία
– Δίνει δικαίωμα ελεγχόμενης πρόσβασης σε οχήματα πολιτών που είναι άμεσα εμπλεκόμενοι ως χρήστες στην περιοχή αυτή
– Επιτρέπει την άμεση και κυρίως, απρόσκοπτη πρόσβαση των οχημάτων Κοινής Ωφέλειας και των μέσων μαζικής μεταφοράς
– Επιτρέπει την ελεγχόμενη και με ωράριο τροφοδοσία των καταστημάτων
– Αλλάζει τη νοοτροπία σε προβληματικές καταστάσεις λειτουργιών στην πεζοδρομημένη περιοχή του κέντρου της πόλης
– Αποδίδει το δημόσιο ελεύθερο χώρο στους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης με ασφάλεια και ποιότητα.

Για την λειτουργία του έργου έχουν τοποθετηθεί σε 43 σημεία πρόσβασης στις εισόδους των πεζοδρόμων βυθιζόμενες και σταθερές μπάρες που επιτρέπουν ή αποτρέπουν την πρόσβαση, ενώ για την σύνταξη του νέου Κανονισμού Λειτουργίας Κοινόχρηστων χώρων Δήμου Λαρισαίων, στον οποίο εντάχθηκε και η λειτουργία του εν λόγω συστήματος, προηγήθηκε ευρύτατη και διαρκή διαβούλευση με κάθε πρόσφορο τρόπο, δεδομένων και των ειδικών συνθηκών, με φορείς και πολίτες από το Νοέμβριο του 2020 όταν και δημόσια ανακοινώθηκε.

Λάρισα: Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους
Πως δουλεύει το σύστημα
1. Στους πεζοδρόμους έχουν δημιουργηθεί σημεία πρόσβασης. Πρόκειται για τα σεσημασμένα σημεία εισόδου/εξόδου στη Ζώνη Ελέγχου Πεζοδρόμων. Περιλαμβάνει Κάμερες Αναγνώρισης ΜΟΝΟ των Πινακίδων του οχήματος εισόδου και εξόδου, τις Βυθιζόμενες και σταθερές Μπάρες και ηλεκτρονικό πίνακα αυτοματισμού με την απαιτούμενη σήμανση – διαγράμμιση.
2. Ο έλεγχος για είσοδο και έξοδο γίνεται τοπικά από την Κάμερα Αναγνώρισης Πινακίδων και κεντρικά από το Κέντρο Ελέγχου (ΚΕΛ).
3. Η Κάμερα Αναγνώρισης Πινακίδων είναι τοποθετημένη σε κάθε Σημείο Πρόσβασης
4. Το Κέντρο Ελέγχου (ΚΕΛ) είναι μία Αίθουσα υπολογιστών στο Δημαρχείο που λειτουργεί και με την παρουσία προσωπικού αδιαλείπτως κατά το ωράριο λειτουργίας του συστήματος. Διαχειρίζεται τις Κάμερες Αναγνώρισης Πινακίδων, τις Βυθιζόμενες Μπάρες και τη Διαδικτυακή Εφαρμογή Αιτήσεων Πρόσβασης.

Η διαδικασία της εγγραφής των ενδιαφερόμενων στο σύστημα καθώς και όλες οι σχετικές πληροφορίες για την λειτουργία του βρίσκονται συγκεντρωμένες στην ειδική πλατφόρμα https://platform.cityzenapp.gr/cityzen/larisa.
Από τη Δευτέρα 12/07/2021 οι πολίτες θα μπορούν να μπουν στο Portal να ενημερωθούν αλλά και να υποβάλλουν την αίτησή τους για άδεια ετήσιας διάρκειας εισόδου – εξόδου.

Λάρισα: Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης οχημάτων στους πεζοδρόμους

Ειδικά για την βόρεια περιοχή σημειώνεται πως με το νέο Κανονισμό και τη λειτουργία του νέου συστήματος δεν θα ισχύει ως χώρος στάθμευσης (είτε για μόνιμους κατοίκους είτε για επισκέπτες) που λειτουργούσε “κατά παρέκκλιση” στο χώρο της πλατείας Λαμπρούλη.

Σημειώνεται ότι το έργο συνολικά κόστισε 1,1 εκατ. ευρώ περίπου και χρηματοδοτήθηκε από ιδίους πόρους του Δήμου με 680.000 ευρώ και από το ΕΣΠΑ – ΠΕΠ Θεσσαλίας με το ποσό των 450.000 ευρω.
Σε δήλωσή του για την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος ο Δήμαρχος Λαρισαίων Απ. Καλογιάννης σημειώνει τα εξής:
“Η λειτουργία του συστήματος είναι και το πρώτο αλλά ιδιαίτερα σημαντικό βήμα της Λάρισας στην κατεύθυνση της “έξυπνης πόλης”. Είναι πρωτοποριακό για την χώρα, κυρίως σε ό,τι αφορά στην έκταση εφαρμογής του. Θεωρήθηκε επιβεβλημένη η εγκατάστασή του, αφού ήταν δεδομένη η επι σειρά ετών παραβίαση λειτουργίας των πεζοδρόμων. Ζητάμε την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία όλων για να διαπιστώσουμε στην πράξη τα οφέλη αλλά πιθανές αδυναμίες και παραλείψεις, ενώ είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας.”

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος