“Στα Τρίκαλα, στα δυο στενά” λειτουργεί επισήμως πλέον ένα από τα πιο σημαντικά για την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά μουσείο. 



Ανεβαίνοντας, στην πρώτη αίθουσα θα υπάρχει ουσιαστικά πλήρης βιογραφική αναφορά στον Βασίλη Τσιτσάνη. Με timeline (χρονικό πίνακα σημαντικότερων γεγονότων), φωτογραφίες, υλικό προσωπικό. Μπαίνοντας σε αυτή την αίθουσα σε «υποδέχεται» προς το παρόν φωογραφικά, στο μέλλον όμως με ψηφιακή αναπαράσταση ο Τσιτσάνης. Μία μεγάλη φωτογραφία του Τσιτσάνη με την ορχήστρα του και την Μαρίκα Νίνου και μπροστά ακριβώς δύο καρέκλες, με ένα μπουζούκι.
Στη δεύτερη αίθουσα, υπάρχει υλικό της έκθεσης του Κ. Χατζηδουλή που περιήλθε πλέον στην ιδιοκτησία του μουσείου. Ντοκουμέντα εξαιρετικά σπάνια και σημαντικά… Αλλά και οι γνήσιες, αυθεντικές εκτελέσεις των τραγουδιών, με χρήση της τεχνολογίας. Η ακουστική του χώρου εξαιρετικά απίστευτη!
Στην τρίτη αίθουσα, ο χώρος εκδηλώσεων. Ένας χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει από θεατρικές και μουσικές παραστάσεις μέχρι εκθέσεις, ημερίδες και κάθε είδους μορφών τέχνης.
Στην τετάρτη αίθουσα, μικρή γεύση από την ιστορία της πόλης: Ακριβώς πάνω από τμήμα των οθωμανικών λουτρών, φωτογραφίες σπάνιες για τα λουτρά και τις φυλακές από τον 19ο αιώνα, ο Κώστας Βίρβος που έγκλειστος εμπνεύστηκε τον «γιο της Γερακίνας», ο Σακαφλιάς… Δύο τηλέφωνα με βασανιστικό τζάμι από τότε που το κτίριο ήταν φυλακές. Σηκώνοντας το πρώτο ακούς τον Σακαφλιά, «στα Τρίκαλα στα δυο στενά, σκοτώσανε τον Σακαφλιά». «Πίσω» από το τζάμι ακούς τον Τσιτσάνη, «μα, εγώ δεν ζω γονατιστός, είμαι της Γερακίνας γιος». Ένας Τρικαλινός, γνώστης εμφανώς του έργου του Τσιτσάνη είπε ότι η εκτέλεση αυτού του τραγουδιού από τον Τσιτσάνη είναι απείρως καλύτερη από εκείνη του τρισμέγιστου Στέλιου Καζαντζίδη…
Στην ίδια αίθουσα φωτογραφίες των Καλδάρα, Σαμολαδά, Βίρβου, Κολοκοτρώνη. Οι Τρικαλινοί δημιουργοί θα βρουν σύντομα το σπίτι τους. Το ερώτημα όμως, πώς έγινε και τα Τρίκαλα έβγαλαν τόσο μεγάλους δημιουργούς λαϊκής μουσικής την ίδια περίπου περίοδο εξακολουθεί να παραμένει εκκρεμές ως προς τις απαντήσεις του, οι οποίες προφανώς δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατες.
Κατεβαίνοντας και τραγουδώντας ενστικτωδώς το «μπορεί να το ‘χουν πλανέψει», δίπλα από το κεντρικό κτίριο του μουσείου, το διοικητήριο των παλαιών φυλακών. Εκεί όπου θα στεγαστούν τα γραφεία του μουσείου, στο ίδιο κτίριο όπου υπάρχει στούντιο ηχογραφήσεων, πλήρως εξοπλισμένο χάριν της έρευνας. Διότι δεν μιλάμε για ένα στατικό μουσείο, αλλά για Κέντρο Έρευνας και Καλλιτεχνικής Δημιουργίας – Μουσείο Τσιτσάνη.
Άνοιξε τις πύλες του πριν λίγες ημέρες… και το ενδιαφέρον Τρικαλινών και μη είναι τεράστιο. Ενδιαφέρον για την ευκαιρία να νιώσει κάποιος την κληρονομιά του Τσιτσάνη. Να δει τρεις διαφορετικές περιόδους του χθες με τα μάτια του σήμερα.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος


