Κατασκεύασαν αναπηρικό αμαξίδιο 4Χ4 που “σηκώνει” όρθιο τον χρήστη (video)

Η ιδέα της δημιουργίας ενός αναπηρικού αμαξιδίου που ο χρήστης του δεν θα είναι καθηλωμένος στην καρέκλα, αλλά θα το χρησιμοποιεί σε όρθια στάση, προέκυψε εντελώς συμπτωματικά στο πλαίσιο διαμόρφωσης ενός σπιτιού, όπου το ένα μέλος της οικογένειας αντιμετώπιζε κινητικά προβλήματα.

laddroler1Το ζήτημα αυτό κλήθηκε πριν 3 χρόνια περίπου, να το διαχειριστεί ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Πετρωτός με τον αδερφό του Μάριο – Ερμή Πετρωτό, ο οποίος είναι πτυχιούχος πληροφορικής.

Η τελική κατάληξή του ήταν η αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού σε μια επί ίσοις όροις φιλοσοφία διαχείρισης, η οποία αντιμετώπιζε το άτομο με τα κινητικά προβλήματα όχι καθηλωμένο σε ένα αναπηρικό αμαξίδιο, αλλά κινούμενο στο ίδιο ύψος με τα άτομα που δεν αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε και η ιδέα για το αναπηρικό αμαξίδιο, του οποίου ο χρήστης θα μπορεί να κινείται και όρθιος και όχι μόνο καθιστός.

laddroler
Οι αδελφοί Πετρωτού, συμβουλεύτηκαν παράλληλα και ορθοπεδικούς και νευρολόγους, οι οποίοι τους ενημέρωσαν ότι είναι σε γενικές γραμμές πολλαπλά τα οφέλη για ένα άτομο με κινητικά προβλήματα να βρίσκεται και σε όρθια θέση και όχι μονίμως καθηλωμένο και έτσι μέσα σε 1,5 χρόνο κατάφεραν να σχεδιάσουν και να εξελίξουν ένα τετρακίνητο αναπηρικό αμαξίδιο, το οποίο μπορεί να ανέβει μέχρι 3 σκαλοπάτια με τον χρήστη του να επιλέγει αν θα κινείται καθιστός ή σε όρθια θέση. Το πρώτο αναπηρικό αμαξίδιο ήταν ξύλινο και σε μικρότερη κλίμακα, όπως ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο Μάριος – Ερμής Πετρωτός.

Ο Μάριος Πετρωτός στο στούντιο της ΕΡΤ Λάρισας με τους Β. Μητρούσια και Γ. Γιάτσιο
Ο Μάριος Πετρωτός στο στούντιο της ΕΡΤ Λάρισας με τους Β. Μητρούσια και Γ. Γιάτσιο

Ακολούθησε ένα δεύτερο αμαξίδιο και συνολικά τα δύο αδέρφια κατασκεύασαν 12 πρωτότυπα μέχρι να καταλήξουν στο τελικό μοντέλο, το οποίο αναγνωρίστηκε και κατοχυρώθηκε, τόσο εντός επικράτειας, αλλά και διεθνώς, λαμβάνοντας τις σχετικές εγκρίσεις για την πατέντα. Το laddroller, χρησιμοποιεί δύο τροχούς 28 ιντσών μπροστά και δύο τροχούς 12 ιντσών πίσω και μπορεί να υπερβεί εμπόδια και κράσπεδα μέχρι και 30 εκατοστών, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί εντός ενός αυτοκινήτου.
laddroler2
Το συγκεκριμένο αμαξίδιο παρουσιάστηκε μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Πετρωτός και στο ΜΙΤ και κατατάχθηκε μεταξύ των 10 φιναλίστ. Το επόμενο βήμα είναι η συμμετοχή του αμαξιδίου στον αγώνα ταχύτητας και υπέρβασης εμποδίων που θα γίνει στις 8 Οκτωβρίου στην Ελβετία από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης.
laddroler3
Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετέχουν 11 ομάδες, μαζί με την ελληνική συμμετοχή, στην οποία οδηγός του αμαξιδίου θα είναι η Κέλλυ Λουφάκη, αθλήτρια ξιφασκίας, η οποία έλαβε μέρος και στους πρόσφατους Παραολυμπιακούς Αγώνες στη Βραζιλία.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ