Λάρισα – Υποναύαρχος Γρυπάρης για «Ασπίδες»: Αποστολή, η ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας – Καμία εμπλοκή στη διαμάχη Ιράν – Ισραήλ

O διοικητής της επιχείρησης "Ασπίδες" χαρακτήρισε αποκλειστικά αμυντική την αποστολή με στόχο την προστασία των εμπορικών πλοίων

«Καμία απολύτως εμπλοκή στα πρόσφατα πολεμικά συμβάντα μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ δεν είχε η επιχείρηση “Ασπίδες”», όπως ανέφερε στο πλαίσιο σχετικής συνέντευξης τύπου στην έδρα του Ευρωπαϊκού Στρατηγείου στη Λάρισα, ο διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασ. Γρυπάρης. Ο κ. Γρυπάρης ξεκαθάρισε ότι «η επιχείρηση “Ασπίδες” έχει διαφορετικό πεδίο εμπλοκής και αποστολή της είναι η εμπέδωση ενός κλίματος ασφάλειας στην διεθνή ναυσιπλοΐα στον κόλπο του Άντεν, την Ερυθρά θάλασσα και την Αραβική θάλασσα».

O διοικητής της επιχείρησης “Ασπίδες” χαρακτήρισε «αποκλειστικά αμυντική την αποστολή με στόχο την προστασία των εμπορικών πλοίων», ξεκαθάρισε ότι έχει σταθεροποιηθεί ο αριθμός των διελεύσεων πλοίων και ότι μεταξύ των στόχων είναι και η συγκέντρωση πληροφοριών για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και τους κινδύνους στο πεδίο.

Λάρισα – Υποναύαρχος Γρυπάρης για «Ασπίδες»: Αποστολή, η ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας – Καμία εμπλοκή στη διαμάχη Ιράν – Ισραήλ
Ο διοικητής της επιχείρησης “Ασπίδες” υποναύαρχος Β. Γρυπάρης

Οπως ανέφερε ο Υποναύαρχος Β. Γρυπάρης “από τον περασμένο Οκτώβριο, η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχει επιδεινωθεί σημαντικά, καθώς οι Χούτι εξαπέλυσαν αυξανόμενο αριθμό βίαιων επιθέσεων κατά της ναυτιλίας. Αυτές οι επιθέσεις παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο και την ελευθερία της ναυσιπλοΐας, απειλούν τη θαλάσσια ασφάλεια και το διεθνές εμπόριο και θέτουν σε κίνδυνο την περιφερειακή ειρήνη και ασφάλεια. Οι επιθέσεις των Χούτι, ανάγκασαν την εμπορική ναυτιλία να ανακατευθύνεται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας 10 έως 14 ημέρες ανά ταξίδι. Αυτό αύξησε σημαντικά την τιμή των προϊόντων και αγαθών που μεταφέρονται. Η παρεμπόδιση του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, διατάραξε την κύρια γραμμή εφοδιασμού της ΕΕ. Κάθε χρόνο, πριν από αυτές τις επιθέσεις, το 13% του παγκόσμιου εμπορίου καθώς και αγαθά αξίας 87 δισεκατομμυρίων ευρώ διακινούνταν μεταξύ του Κόλπου και της Ευρώπης και διέρχονταν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Σήμερα, μόνο τα μισά από τα 70 πλοία που διέρχονταν καθημερινά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ”.

Οσον αφορά τους στόχους της επιχείρησης “Ασπίδες” ο διοικητής της ξεκαθάρισε ότι “η αποστολή μας είναι απόλυτα αμυντική και στοχεύει στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας, στη θαλάσσια ασφάλεια και στην αποκλιμάκωση των εντάσεων, ειδικότερα προστατεύοντας την εμπορική ναυτιλιακή κίνηση που διέρχεται από την Περιοχή των Επιχειρήσεων. Το έργο της προστασίας εμπορικών πλοίων διατηρεί τον απολύτως αμυντικό χαρακτήρα καθώς οποιαδήποτε απάντηση θα έρχεται πάντα ως συνέπεια μιας επίθεσης και θα είναι απαραίτητη, αναλογική και περιορισμένη στον διεθνή θαλάσσιο ή εναέριο χώρο. Η Περιοχή Επιχειρήσεων, περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν, την Αραβική Θάλασσα, τη Θάλασσα του Ομάν, τον Περσικό Κόλπο και τον ΒΔ Ινδικό Ωκεανό. Η περιοχή είναι εξαιρετικά μεγάλη, είναι διπλάσια από τη χερσαία έκταση των 27 κρατών μελών μας. Για καλύτερη κατανόηση, μόνο μία διέλευση ενός από τα πλοία μας μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αποστάσεων στην περιοχή μπορεί να διαρκέσει περισσότερες από 10 ημέρες, ενώ η απλή διέλευση των περιοχών υψηλού κινδύνου διαρκεί σχεδόν 2 ημέρες. Λαμβάνοντας υπόψη τα διατιθέμενα μέσα, το μέγεθος της περιοχής και την εντολή για την παροχή άμεσων αποτελεσμάτων, η προτεραιότητά μας εστιάζεται στην περιοχή υψηλού κινδύνου, όπου έλαβε χώρα η πλειονότητα των παράνομων επιθέσεων”.

Λάρισα – Υποναύαρχος Γρυπάρης για «Ασπίδες»: Αποστολή, η ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας – Καμία εμπλοκή στη διαμάχη Ιράν – Ισραήλ

Όσον αφορά τα αποτελέσματα των δύο μηνών της επιχείρησης “Ασπίδες”, ο κ. Γρυπάρης εξήγησε ότι “παράλληλα με την
παρουσία μας στο επιχειρησιακό περιβάλλον, δημιουργήσαμε τα απαραίτητα δίκτυα διοίκησης και ελέγχου, ενώ χτίζουμε μια στιβαρή αρχιτεκτονική υλικοτεχνικής υποστήριξης, μια αξιόπιστη διαδικασία προσέγγισης και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της ναυτιλιακής κοινότητας. Οποιαδήποτε απάντηση από την Aspides, θα έρχεται πάντα και μόνο ως συνέπεια επίθεσης, ακολουθώντας τις αρχές της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας ενώ η Επιχείρησή μας δεν θα πραγματοποιήσει κανένα πλήγμα στη στεριά. Κατά τη διάρκεια των σχεδόν 8 εβδομάδων της Επιχείρησης, η επιχείρηση Aspides πέτυχε την προστασία 79 εμπορικών πλοίων, συμβάλλοντας στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της ναυτιλιακής κοινότητας για επιστροφή στις εμπορικές γραμμές της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.
Η επιχείρηση ASPIDES είναι περήφανη γιατί έχει συνοδεύσει επιτυχώς όλα τα προστατευθέντα πλοία, καθώς και γιατί ανταποκρίθηκε σε όλα τα αιτήματα για προστασία, παρέχοντας συνοδεία. Τα πλοία μας έχουν καταρρίψει 9 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) ενώ κατέστρεψαν 1 μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (USV), καθώς και 4 βαλλιστικούς πυραύλους, προστατεύοντας τις ζωές των ναυτικών, τα φορτία και γενικά την ελεύθερη ναυσιπλοΐα. Φυσικά για όλα αυτά, πρέπει να δώσουμε τα κατάλληλα εύσημα στα πληρώματα των πλοίων μας που παρέχουν την προστασία”
.

Είμαι βέβαιος, κατέληξε ο Έλληνας διοικητής, ότι “η επιχείρηση Aspides συμβάλλει σημαντικά στη θαλάσσια ασφάλεια
στην περιοχή καθώς υποστηρίζει τις προσπάθειες της ΕΕ για την προστασία των παγκόσμιων κοινών αγαθών, την προάσπιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας ενώ συντελεί στην περιφερειακή ειρήνη και ασφάλεια”
.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος