«Διανύουμε τον τρίτο μήνα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και oι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, τα ακάλυπτα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, η σκόπιμη αύξηση των τμημάτων με 25-27 μαθητές, η ελλιπής χρηματοδότηση και τα κτηριακά προβλήματα, καθορίζουν καταλυτικά το προφίλ του δημόσιου σχολείου». Αυτό αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, Αθανάσιος Κωτούλας, τονίζοντας πως ιδιαίτερα το Νηπιαγωγείο που αποτελεί το πρώτο σχολείο, είναι η πιο εκτεθειμένη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην πολιτική αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας.
Ο κ. Κωτούλας αναφέρεται σε διαχρονικά τα προβλήματα στα Νηπιαγωγεία, όπως:
Η ύπαρξη πολυάριθμων τμημάτων λόγω του υψηλού ορίου μαθητών που απαιτείται για τον διαχωρισμό τους, που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολικού προγράμματος.
Η ανάγκη για ύπαρξη αναπληρωτών σε περιπτώσεις αδειών, ώστε να μην συγχωνεύονται τα τμήματα.
Η μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών, σε συνάρτηση με τα έτη υπηρεσίας τους.
Τα κτηριακά προβλήματα με Νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα, σε κοντέινερ ή να φιλοξενούνται σε αίθουσες Δημοτικών Σχολείων, κυρίως στην πόλη της Κοζάνης. Τμήματα, που πολύ συχνά έχουν 25 παιδιά. Νήπια με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που παραμένουν αστήριχτα. Η επιφόρτιση των προϊσταμένων με επιπλέον διοικητικά καθήκοντα, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να δουλεύουν ώρες μετά την ολοκλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.
«Στα χιλιοειπωμένα αιτήματα, η απάντηση είναι αδιαφορία και υποτίμηση, αφού μεταβιβάζουν την ευθύνη και την επίλυση των προβλημάτων στους εκπαιδευτικούς». Το Νηπιαγωγείο, σημειώνει χαρακτηριστικά, «το Πρώτο Σχολείο, η αρχή και η βάση της μαθησιακής πορείας των μαθητών εκπέμπει SOS… για ακόμη μια χρονιά!!!».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος