Βασιλική Μυλωνά: Μια χώρα που πάσχει από υπογεννητικότητα χάνει και νέους ανθρώπους στο δρόμο καθημερινά

Μια ενθαρρυντική μείωση στα τροχαία της τάξης του 54% στους θανάτους και 63% στους σοβαρούς τραυματισμούς σημειώθηκε την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας, σύμφωνα με τη Βασιλική Μυλωνά, υπεύθυνη του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ.). Κύριοι παράγοντες αυτής της μείωσης, μεταξύ άλλων, η βελτίωση του οδικού δικτύου, η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς κ.α.

«Δυστυχώς μετά την άρση των μέτρων περιορισμού έχουμε μια πολύ ανησυχητική αύξηση των δυστυχημάτων και βλέπουμε ότι στη χώρα μας τους τελευταίους τρεις μήνες τα τροχαία αρχίζουν πάλι να «θερίζουν», κι αυτό είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί στο Ινστιτούτο», δήλωσε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες», η κα Βασιλική Μυλωνά. Παράλληλα, σημείωσε ότι από την άλλη υπάρχουν κάποια ελπιδοφόρα μηνύματα και αιτήματα για τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής από τα σχολεία που «κατακλύζουν» το Ινστιτούτο και από τη Θράκη και από την αν.Μ.Θ., πρόκειται για προτάσεις για επίσκεψη των Κινητών Μονάδων στα σχολεία, Δημοτικά και Γυμνάσια κ.α.

Ωστόσο, η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων που σημειώνεται το τελευταίο τρίμηνο είναι πολύ ανησυχητική. «Η πανδημία, το παρατεταμένο γεγονός του εγκλεισμού, έχει οδηγήσει σε οδηγικές συμπεριφορές, οι οποίες καταλήγουν σε τροχαία. Και αν δεν υπάρχει μια δημιουργική εκτόνωση αυτό θα παρατηρούμε δυστυχώς να κρατάει για πολύ καιρό. Κι αυτό που είναι σημαντικό είναι να δούμε τα όπλα, τα μέτρα που μπορούν να ενισχύσουν την οδηγική ασφάλεια, μέτρα, όπως είναι η ενημέρωση των πολιτών, οι εκπαιδευτικές δράσεις , η εγρήγορση και η μέριμνα για τις ευάλωτες ομάδες», σημείωσε και πρόσθεσε πως καταγράφονται επίσης «πάρα πολλές παρασύρσεις πεζών, κυρίως ηλικιωμένων και πάρα πολλοί θάνατοι νέων ανθρώπων, λόγω υπερβολικής ταχύτητας, κ.α. με τα νούμερα να είναι πραγματικά αποκαρδιωτικά».

Όπως σημείωσε η κα Μυλωνά είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος της αστυνόμευσης: «Δεν είναι δυνατόν να έχουμε πίσω από τον κάθε πολίτη έναν αστυνομικό» είπε, αλλά, όπως πρόσθεσε, «η διαρκής, συστηματική παρουσία στο δρόμο της Τροχαίας και οι έλεγχοι είναι κάτι που βοηθάει πάρα πολύ. Η εκπαίδευση και η διαμόρφωση συνειδήσεων είναι κάτι που αποδίδει μακρόχρονα, αλλά βραχυπρόθεσμα άμεσα αυτό που μπορεί να αποδώσει είναι η παρουσία της Τροχαίας, οι Τροχονομικοί Έλεγχοι. Στην Αγγλία όταν μείωσαν κατά 80% τη δύναμη της αστυνομίας αυξήθηκαν κατά 65% τα θανατηφόρα τροχαία. Τα τροχαία δεν είναι μόνο γνώρισμα των Ελλήνων αλλά και γενικότερα. Και για τους Έλληνες που αναπτύσσουν πιο συχνά παραβατικές συμπεριφορές είναι ακόμη ζητούμενο η μείωσή τους».

Σύμφωνα με την κα Μυλωνά από τις 150 παρασύρσεις πεζών που είχαμε πέρσι οι 148 κατέληξαν. Το 38% των θανατηφόρων τροχαίων αφορά δικυκλιστές. «Έχουμε τα περισσότερα τροχαία με μοτοσικλέτες στην Ευρώπη, είναι ένα ζήτημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και σε ερώτηση ποια εξήγηση δίνει; απάντησε πως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη ότι το Τροχαίο μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε, «μπορεί να συμβεί σε μας ανά πάσα στιγμή» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «θα πρέπει όταν πιάνουμε το τιμόνι να είμαστε συνειδητοποιημένοι οδηγοί, υπεύθυνοι άνθρωποι και αλληλέγγυοι πολίτες», για να προσθέσει λέγοντας: «Βλέπουμε δυστυχώς ότι αυτή η κρίση, αντί να μας φέρει πιο κοντά μας έχει απομακρύνει, κλεινόμαστε στον εαυτό μας, γινόμαστε πιο εγωιστές. Είναι κάτι που δεν θα πρέπει να συμβαίνει, όλοι έχουμε προβλήματα, εργασιακά, οικονομικά, αυτός ο τρόπος ζωής, οδηγούμε όπως ζούμε κι όλα αυτά, περνάνε στο τιμόνι».
Σε αυτό το σημείο προέτρεψε: «Να φροντίζουμε τον εαυτό μας» λέγοντας, «όταν πιάνουμε το τιμόνι να μην θυμόμαστε τα προβλήματα της οικογένειας, τα παιδιά να φροντίζουμε να είναι απασχολημένοι, να έχουμε κοιμηθεί, να μην είμαστε νυσταγμένοι και κλείνουν τα μάτια μας και βιαζόμαστε να φτάσουμε στον προορισμό μας, η ζώνη σώζει ζωές, το κινητό επίσης αποτελεί πολύ μεγάλο κίνδυνο, η απόσπαση της προσοχής, άρα θα πρέπει να είμαστε συνειδητοποιημένοι οδηγοί , υπεύθυνοι πολίτες, με σεβασμό στη ζωή τη δική μας και στη ζωή των άλλων για να μπορέσουμε να ζήσουμε σε ένα καλύτερο περιβάλλον που το αξίζουμε και το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη».

Καθοριστικός όπως είπε η κα Μυλωνά είναι ο ρόλος της ενημέρωσης για την πρόληψη και οι εκπαιδευτικές δράσεις επίσης είπε ότι έχουν μεγάλη σημασία. «Το θέμα της αστυνόμευσης που θα πρέπει να ενισχυθεί. Είναι κάτι που εμείς το επισημαίνουμε και στις παραστάσεις μας που κάνουμε στις Επιτροπές της Βουλής για την οδική Ασφάλεια και σε άλλες Επιτροπές. Μια χώρα που πάσχει από υπογεννητικότητα (να) χάνει και νέους ανθρώπους στο δρόμο καθημερινά. Ειδικά τις τελευταίες μέρες είναι απελπιστική η κατάσταση. Χάνονται ζωές σε όλη την Ελλάδα».

Σύμφωνα με την κα Μυλωνά θα πρέπει όλοι να δούμε κατάματα την προσωπική ευθύνη. «Είναι ένα θέμα προσωπικής ευθύνης το θέμα της Οδικής Ασφάλειας και ένα θέμα Πολιτικής Προτεραιότητας», είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα σημείωσε πως είναι πολύ σημαντικό που τα εργαστήρια δεξιοτήτων ξεκινούν από φέτος και συμπεριλαμβάνουν και την Κυκλοφοριακή Αγωγή. «Αυτή τη στιγμή έχουμε σε εξέλιξη το διαγωνισμό της ψηφιακής δημιουργίας και τον Οκτώβριο θα βραβεύσουμε στην Εθνική Βιβλιοθήκη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με τις Εργασίες όλων των παιδιών». Μάλιστα όπως είπε υπήρξε συμμετοχή και από τη Θράκη και από την αν.Μ. με έργα των παιδιών και αυτό είναι πολύ σημαντικό, «μας εμπνέει και μας δίνει δύναμη το ότι τα παιδιά δημιουργούν», για να σημειώσει: «Ας προσπαθήσουμε να έχουμε μια δημιουργική εκτόνωση μέσα από τα προβλήματα με την ενασχόληση, με τα δημιουργικά μέσα, είναι πολύ σημαντικό να προστατεύουμε τη ζωή στο δρόμο» για να καταλήξει λέγοντας: «Παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και τα γονεϊκά πρότυπα, οι γονείς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν οδηγούν και έχουν τα παιδιά τους μέσα στο αυτοκίνητο γιατί διαμορφώνουν συνειδήσεις και η ζωή των παιδιών τους και το μέλλον τους ως ένα βαθμό εξαρτάται και από τους ίδιους».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος