ertnews.gr

Το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής συνεργάζεται με σχολεία άλλων 5 ευρωπαϊκών χωρών

13/11 18:14
Το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής  συνεργάζεται με σχολεία άλλων 5 ευρωπαϊκών χωρών

Το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής  συνεργάζεται με σχολεία άλλων 5 ευρωπαϊκών χωρών«Around Cultural Heritage Investigate European Values with Erasmus + (ACHIEVE) = Διερευνώντας τις Ευρωπαϊκές Αξίες μέσα από την Πολιτιστική Κληρονομιά» είναι ο τίτλος του προγράμματος Erasmus + στο οποίο συμμετέχει το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής (2018-2020), μαζί με σχολεία άλλων 5 ευρωπαϊκών χωρών (Πορτογαλία, Τσεχία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία).

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή η 4η συνάντηση των εταίρων, από τη Δευτέρα 4 έως και την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019. Οι αντιπροσωπείες καθηγητών και μαθητών έγιναν δεκτές στο 4ο Γυμνάσιο το πρωί της Δευτέρας με μία μικρή γιορτή καλωσορίσματος και αλληλογνωριμίας. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν από τον Dr. Ι. Σιγούρο, υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων για την Α΄θμια Εκπαίδευση, στην πόλη μας. Επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Τείχος, το Ιμαρέτ, το Παλιό Τζαμί και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Το απόγευμα της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκαν δύο εργαστήρια στο 4ο Γυμνάσιο. Το ένα αφορούσε τη γαστρονομία της κάθε χώρας. Συγκεκριμένα οι μαθητές κάθε σχολείου παρουσίασαν συνταγές για ορεκτικά, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο, όλα αντιπροσωπευτικά της χώρας τους. Επίσης κάθε αντιπροσωπεία είχε φέρει μια, φτιαγμένη διά χειρών μαθητών, μικρογραφία ενός τοπικού πολιτιστικού μνημείου κι έτσι η δεύτερη παρουσίαση ήταν σχετική με το βασικό πέτρωμα από το οποίο είναι κατασκευασμένο κάθε μνημείο. Άλλωστε ο βασικός άξονας του προγράμματος είναι η ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ποικιλομορφία.
Την Τρίτη οι αντιπροσωπίες επισκέφτηκαν το μοναστήρι του Αγ. Νικολάου και της Παναγίας Παντάνασσας στο Πόρτο Λάγος και στη συνέχεια το Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης. Κατόπιν ξεναγήθηκαν στο σπίτι όπου γεννήθηκε ο Μ. Χατζιδάκις, καθώς και στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης από τον κ. Ν. Kοσμίδη, γραμματέα του CEMES.
Την Τετάρτη 6/11 περιηγήθηκαν στον Αγ. Χαράλαμπο και τη Μαρώνεια. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Περβανά, πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ιππαρχία», για τις διαφωτιστικές πληροφορίες κατά τη βόλτα αυτή, καθώς και τα αναμνηστικά δώρα. Ακολούθησε επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, όπου η αρχαιολόγος Ν. Δαλακούρα μας μύησε, με τον δικό της χαμογελαστό τρόπο, στον θαυμαστό κόσμο του αρχαίου θεάτρου, ελληνικού και ρωμαϊκού, και δη του θεάτρου της Μαρώνειας. Αμέσως μετά οι μαθητές μας δραματοποίησαν μία σύντομη σκηνή από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, και συγκεκριμένα την επίθεση των πουλιών στην Πάροδο. Τα … πουλιά υποδύθηκαν 10 μαθητές από τις συμμετέχουσες χώρες. Όλοι δήλωσαν ότι λάτρεψαν το θέατρο της Μαρώνειας. Ακολούθησε μια γαστρονομική δοκιμή τοπικού εδέσματος στη Μαρώνεια, του παραδοσιακού χαλβά που γίνεται με νισεστέ και κατόπιν περιήγηση και φαγητό στην παραλία της Αλεξανδρούπολης.
Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε από τον κ. Αντ. Λιάπη στο Μουσείο Καλαθοπλεκτικής των Ρομά στο Θρυλόριο. Ακούσαμε πολλές ιστορίες από αυτές που κρύβουν μέσα τους τα καλάθια και ολοκληρώσαμε τη μέρα μας με μαθήματα Ποντιακής γαστρονομίας. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ποντίων «Η Κερασούντα και το Γαρς» και την Πρόεδρό του κ. Χρ. Μαυρίδου, για την εγκάρδια υποδοχή και τη γευσιγνωσία που μας παρείχαν. Οι μαθητές μας, έφτιαξαν και δοκίμασαν ποντιακά πιροσκί με τυρί και «ωτία» με την καθοδήγηση των γυναικών του Συλλόγου. Άκουσαν πληροφορίες για τον ποντιακό ελληνισμό και ιδιαίτερα για το Θρυλόριο και δέχτηκαν πολλά αναμνηστικά δώρα. Μαθητές και καθηγητές δήλωσαν ενθουσιασμένοι και μαζί συγκινημένοι.
Την Πέμπτη 8/11 επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, ξεναγηθήκαμε στο θέατρο, τους παλαιοχριστιανικούς ναούς και στα λουτρά και μάθαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ιστορική διαδρομή και τη σπουδαιότητα του μακραίωνου οικισμού και των κατοίκων του. Στη συνέχεια , στην Καβάλα, οι φιλοξενούμενοί μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το φρούριο και την παλιά πόλη της με την ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική, καθώς συνδυάζει πολλούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς, που είναι και το αντικείμενο του προγράμματός μας. Απόλαυσαν τον ήλιο, τη θάλασσα, την ελληνική κουζίνα και φυσικά τα ολόφρεσκα ψάρια της περιοχής μας.
Την Παρασκευή τελευταία μέρα του προγράμματος, την αφιερώσαμε στην αξιολόγησή του, με συμπλήρωση online ερωτηματολογίων από όλους τους εμπλεκόμενους, μαθητές και καθηγητές. Έγινε η συνάντηση καθηγητών για αποτίμηση της έως τώρα πορείας, η επισήμανση τυχόν εκκρεμοτήτων και ο προγραμματισμός των επόμενων δράσεων, καθώς και των υποχρεώσεων της κάθε χώρας για την επόμενη συνάντηση που θα γίνει στη Βουλγαρία. Παράλληλα με την αξιολόγηση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν δύο εργαστήρια για τους συμμετέχοντες καθηγητές, ένα για μεθόδους αξιολόγησης μέσω εφαρμογών και ένα για τις μαθησιακές δυσκολίες και τον τρόπο αντιμετώπισής τους στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Το βράδυ της ίδιας μέρας έγινε το αποχαιρετιστήριο πάρτι στη ΛΑΦΚ με μεγάλη επιτυχία, κέφι, χορό και υποσχέσεις να μην αφήσουμε τις φιλίες που δημιουργήσαμε όλες αυτές τις μέρες να φθαρούν λόγω της απόστασης. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη ΛΑΦΚ για την παραχώρηση του χώρου, καθώς και τους γονείς που προετοίμασαν τα εδέσματα για την εκδήλωση.
Για την τόσο πετυχημένη ελληνική φιλοξενία οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συμμετέχοντες καθηγητές, μαθητές αλλά και γονείς που δέχθηκαν με μια ζεστή αγκαλιά τους ξένους μαθητές. Όλοι οι συμμετέχοντες έφυγαν ενθουσιασμένοι από την ελληνική φιλοξενία και δήλωσαν χαρούμενοι που επέλεξαν την Ελλάδα για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Exit mobile version