Αντιμέτωποι με το υψηλό κόστος καλλιέργειας, τις περιορισμένες δυνατότητες πώλησης των προϊόντων τους σε υψηλές τιμές κατά μόνας και την αγωνία της εύρεσης αγοραστών βρίσκονται αρκετά συχνά οι παραγωγοί της Ροδόπης.
Λόγω έλλειψης κραταιών Ενώσεων, Συνεταιρισμών ή ακόμη και Ομάδων Παραγωγών δεν είναι λίγες οι φορές που τόσο οι αγρότες, όσο και οι κτηνοτρόφοι, είτε βρίσκονται στο έλεος των εμπόρων και των μεσαζόντων, είτε είναι αναγκασμένοι να προωθούν οι ίδιοι τα προϊόντα τους.
Ενδεικτικό του κενού που υπάρχει σε αυτόν τον τομέα στη Ροδόπη είναι το γεγονός ότι σε μια ΠΕ που η οικονομία της στηρίζεται στον Πρωτογενή Τομέα και χιλιάδες οικογένειες εξασφαλίζουν τα προς το ζην με την καλλιέργεια της γης και τη φροντίδα κοπαδιών λειτουργούν και δραστηριοποιούνται μόνο 17 αναγνωρισμένες ομάδες παραγωγών (με αριθμό ατόμων πέντε και πάνω η προϋπόθεση δημιουργίας τους) και δύο να είναι υπό αναγνώριση, καθώς δεν έχουν εξεταστεί ακόμη οι αιτήσεις.
Πρόκειται για ομάδες καπνοπαραγωγών, βαμβακοπαραγωγών, γάλακτο-παραγωγών, οπωροκηπευτικών, Αποξηραμένων Φυτών, Σιτηρών κ.α. Παράλληλα, δραστηριοποιούνται τέσσερις (4) συνεταιρισμοί: Ελαιοπαραγωγών, Αλιέων, Καπνοπαραγωγών και Σκόρδο-παραγωγών. Ενώ απουσιάζουν πλήρως οι Οργανώσεις.
«Σίγουρα με την παρουσία μιας κραταιάς Ένωσης, όπως στο παρελθόν, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα για όλους μας» αναφέρουν ασχολούμενοι στον Πρωτογενή Τομέα προσθέτοντας, όμως, πως η όποια τέτοια προσπάθεια ξεκινά θα πρέπει να στηρίζεται σε υγιείς βάσεις λειτουργίας από την αρχή της σύστασής τους και για όσο καιρό λειτουργούν.
Ενθυμούμενοι ακόμη τις ημέρες δόξης της ΕΑΣ, αλλά και το «ναυάγιο» που ακολούθησε δεν είναι λίγοι εκείνοι που στέκονται «κουμπωμένοι», ακόμη κι έτσι, όμως, δεν παραβλέπουν τα οφέλη που προκύπτουν για τους οργανωμένους παραγωγούς έναντι των υπολοίπων.
Όπως τονίζουν και το κόστος θα ήταν μειωμένο στην προμήθεια των αγρο-εφοδίων τους και οι τιμές πώλησης των προϊόντων που παράγουν καλύτερες και περισσότερα βήματα θα μπορούσαν να γίνουν στο χώρο της μεταποίησης και της συσκευασίας τους για την καλύτερη προώθηση των προϊόντων τους. «Ίσως και με μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας να λάμβαναν υπ όψιν τα αιτήματά μας» τονίζουν πάλι οι ίδιοι.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος