Ποντάρουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Επιμένουν στο φυσικό τους χώρο οι καταστηματάρχες της Ροδόπης

Να “γυρίσουν σελίδα” επιχειρούν οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι στο χώρο των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων αφήνοντας πίσω τα δύσκολα χρόνια που προηγήθηκαν. Στο «πέρασμά» τους αυτό πολλοί επιλέγουν να στηριχθούν στην καινοτομία, να αξιοποιήσουν την τεχνολογία και να κάνουν βήματα πιο σίγουρα πια στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ποντάρουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο –  Επιμένουν στο φυσικό τους χώρο οι καταστηματάρχες της Ροδόπης
Εκπrόσωποι του κόσμου του λιανικού εμπορίου της Κομοτηνής στο Future of retail

«Σε σχέση με την όχι και τόσο μακρινή εποχή της έναρξης της μεγάλης υγειονομικής περιπέτειας του κορονοϊού, πριν 2,5 μόλις χρόνια δηλαδή, τότε, που ήταν ελάχιστοι αυτοί που είχαν αξιοποιήσει τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου, τώρα είναι σαφώς καλύτερα, είναι πολλοί περισσότεροι» δηλώνουν οι γνώστες της τοπικής οικονομίας της Ροδόπης. Όπως λένε σε σύντομο χρονικό διάστημα και λόγω της «πίεσης» που άσκησαν οι «παρενέργειες» της πανδημίας (lock down και click away) βρέθηκαν πολλοί, εκτός από τα ράφια στο φυσικό τους κατάστημα, να φροντίζουν και για τα αντίστοιχα διαδικτυακά.

Ποντάρουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο –  Επιμένουν στο φυσικό τους χώρο οι καταστηματάρχες της Ροδόπης
Πανευρωπαϊκή έρευνα κατέδειξε ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης, οι εδαφικοί περιορισμοί και οι διαφοροποιήσεις των τιμών αποτελούν σημαντικά εμπόδια στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, πηγή ΕΡΤ

«Γνώρισαν, έστω αναγκαστικά τις δυνατότητες που το ηλεκτρονικό εμπόριο παρέχει, ωστόσο, απέφυγαν στην πλειοψηφία τους σχεδόν το μεγάλο λάθος: δεν παραγκώνισαν την αξία του φυσικού χώρου» λένε έμπειροι παρατηρητές με την πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, την κα Κική Κωνσταντινίδου να τους επιβεβαιώνει «είναι πολύ βασικό να γνωρίζουν ότι όσα βήματα κι αν κάνουν στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου η αξία του φυσικού καταστήματος δεν μειώνεται». Κανόνας που από τους επαγγελματίες της Κομοτηνής τηρείται,ίσως, και λόγω της καθυστερημένης σε σχέση με άλλες περιοχές «ανακάλυψης» των δυνατοτήτων της ηλεκτρονικής αγοράς.

Κοινός «βηματοδότης», ωστόσο, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. «Περιορισμένη» παρατηρούν οι ασχολούμενοι με το λιανικό εμπόριο και σημειώνουν «όταν οι καταναλωτές είναι έτοιμοι και αποφασισμένοι να ξοδέψουν, τότε είτε στην ηλεκτρονική του απεικόνιση, είτε στην φυσική του μορφή το κατάστημα το βρίσκουν».

Χωρίς μέχρι τώρα να παρατηρείται ιδιαίτερη αρνητική επίδραση της τεχνολογίας στην εργασία και στις επιχειρήσεις της περιοχής. Ίσα – ίσα, που όπως επισημαίνει η κα Κωνσταντινίδου το πρόγραμμα e-λιανικό,η επιχορήγηση δηλαδή των υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/ αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος, που υλοποιήθηκε έδωσε ουσιαστική βοήθεια και ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος