Κομοτηνή – Β. Αλεξόπουλος: Οι γονείς να περνούν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους

Ο Βαγγέλης Αλεξόπουλος είναι παιδαγωγός, σύμβουλος μελέτης στο σπίτι και πατέρας ενός δίχρονου αγοριού. Πρόσφατα πραγματοποίησε με τον συνεργάτη του Βασίλη Καλεντερίδη  από την Robotexnia ένα ακόμη διαδικτυακό σεμινάριο για γονείς μικρών παιδιών. Κλήθηκε να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα, όπως: Πώς καλλιεργούμε την συναισθηματική νοημοσύνη; Πώς τα παιδιά με συναισθηματική ωριμότητα μπορούν να γαλουχηθούν με το σωστό τρόπο; Τι κάνουμε όταν τα όρια ξεπερνιούνται από τα παιδιά;

«Σίγουρα ό,τι διδάσκεται δεν εφαρμόζεται εύκολα και δεν εφαρμόζεται από την μια στιγμή στην άλλη. Θέλει διάρκεια υπομονή και επιμονή» μας είπε μετά το τέλος αυτής της προσπάθειας φανερά ικανοποιημένος. Όχι άδικα, κλήθηκε να απαντήσει σε εξήντα ερωτήσεις γνωρίζοντας ότι τον παρακολουθούν 1053 γονείς από όλη την Ελλάδα.

Κομοτηνή – Β. Αλεξόπουλος: Οι γονείς να περνούν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους
Ο κος Βαγγέλης Αλεξόπουλος, παιδαγωγός

«Τι είναι συναισθηματική νοημοσύνη;» ήταν η πρώτη ερώτηση που δέχτηκε. «Συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να μπορεί να αναγνωρίζει τα συναισθήματα τα δικά του και τα συναισθήματα του άλλου. Και να τα διαχειρίζεται προς όφελός του, να κερδίζει μέσα από αυτό» απάντησε.
«Προσπαθήσαμε να δώσουμε κάποιες στρατηγικές στους γονείς πώς θα μπορέσουν να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά τους ως προς το συναισθηματικό κομμάτι και να τους κάνουμε κάποια μαθήματα ζωής, τελικά γιατί το νήπιο από ενός έτους έως τριών του συμβαίνουν τόσα πολλά πράγματα και ταυτόχρονα αρχίζουν τα σκαμπανεβάσματα τα συναισθηματικά, που ουσιαστικά είναι τα σκαμπανεβάσματα της ζωής που θα ακολουθήσει» απάντησε για να προσθέσει «Αν μπορέσουμε να του διδάξουμε μέσα από αυτές τις ευκαιρίες, αν δούμε τα συναισθήματα αυτά και τις εκρήξεις θυμού και τις εντάσεις ως ευκαιρίες, μπορούμε να του διδάξουμε σημαντικά μαθήματα ζωής» δήλωσε. Παράλληλα, εξήγησε μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (εκπομπή:1-4-2021) ότι: «Αυτό που προσπαθήσαμε να εστιάσουμε είναι να καταλάβουμε τα παιδιά. Τι συμβαίνει στα παιδιά από ενός έως τριών ετών; Γιατί αντιδρούν έτσι; Το θέμα είναι εμείς πώς αντιδρούμε;» Όπως εξήγησε ο κος Αλεξόπουλος, «Υπάρχει ο αποτελεσματικός τρόπος με στόχο να μην παγιωθούν αυτές οι συμπεριφορές, αλλά να μάθουν γιατί το παιδί αντιδρά έτσι, να ξέρει να το διαχειρίζεται , να ξέρει γιατί είναι θυμωμένο, γιατί είναι στεναχωρημένο. Παρατηρούμε σε παιδάκια που είναι πολύ μικρά να είναι λυπημένα, αλλά να τους βγαίνει θυμός.Υπάρχει μια σύγχυση και είναι λογικό να υπάρχει, δεν γεννήθηκαν με το να γνωρίζουν τι συμβαίνει, εμείς πρέπει να τους μάθουμε τι τους συμβαίνει».

Σύμφωνα με τον κο Αλεξόπουλο «Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι είναι μια ξεχωριστή οντότητα από τη μαμά και τον μπαμπά, είναι εκπληκτικό αυτό που τους συμβαίνει. Δύο λέξεις ακούμε από τα νήπια που ξεκινούν να μιλάνε: το όχι και το μόνος μου. Αυτό δείχνει ότι θέλει να αυτονομηθεί κατάλαβε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο γύρω του. «Μπορώ μόνος μου», τρέχουν, θέλουν να σκαρφαλώνουν, πετάνε πράγματα κάτω. Είναι αναπτυξιακά στάδια που τα ζητάμε, τα θέλουμε αυτά».

Όσον αφορά στην αντίδραση των γονιών; «Οι γονείς σήμερα είναι πιο προβληματισμένοι και πιο υποψιασμένοι. Γιατί υπάρχει το internet μπορούν να δουν πολλά πράγματα και να διαβάσουν κι αυτό τους καθιστά ειδικούς, όσο περισσότερο το ψάχνεις, τόσο περισσότερο μαθαίνεις, ανακαλύπτεις ότι η γνώση είναι απεριόριστη, είναι περισσότερο ενημερωμένοι και προβληματισμένοι. Όχι όλοι, αλλά μια μεγαλύτερη μερίδα» απαντά.

Οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχτηκε ήταν σε σχέση με την κοινωνικοποίηση των παιδιών: Τα παιδιά λόγω της Πανδημίας και των μέτρων κλείστηκαν μέσα. «Επηρεάζει την συμπεριφορά των παιδιών η πανδημία;» ρωτήσαμε τον κο Αλεξόπουλο: « Έχει εκρήξεις θυμού, άγχους, αποχωρισμού από τη μητέρα πιο έντονο, είναι φυσιολογικά, αλλά παρατηρούν ότι είναι πιο έντονα» απάντησε προτρέποντας: «Να περνούν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά και να εντάξουν στην οικογένεια νέα πρόσωπα, μια επίσκεψη σταδιακή και συχνή ώστε να μάθει το παιδί να εξοικειώνεται. Μια φορά την ημέρα, πέντε λεπτά, όχι παραπάνω να έχουν μια επικοινωνία εικονική, μια ψηφιακή επαφή και να επιτυγχάνεται έτσι μια αλληλεπίδραση, από το τίποτα είναι κι αυτό κάτι».
Φώτο: Βαγγέλης Αλεξόπουλος συνέντευξη-κείμενο-φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος