Κομοτηνή:Τα εναλλακτικά σενάρια κινητικότητας

Σε δύο σενάρια καλούνται να απαντήσουν οι δημότες της Κομοτηνής παίρνοντας μέρος στη δημόσια συζήτηση που άνοιξε το Σχέδιο Διαχείρισης Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), αξιολογώντας τα εναλλακτικά σενάρια κινητικότητας. Το πρώτο σενάριο προβλέπει την βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους με ήπιες παρεμβάσεις για την προώθηση των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης.

Στόχος είναι να μπορεί ο πολίτης να μετακινηθεί μέσω κάποιων βασικών διαδρομών
Το εν λόγω σενάριο προσβλέπει στη μείωση του ΙΧ αυτοκινήτου στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων με ήπιες παρεμβάσεις. Στόχος είναι να μπορεί ο πολίτης να μετακινηθεί μέσω κάποιων βασικών διαδρομών από οποιοδήποτε σημείο της πόλης προς τους βασικούς πόλους έλξης μετακινήσεων με ήπιες μορφές μετακίνησης ή τα ΜΜΜ χωρίς να έχει απαραίτητα την ανάγκη κάποιου ιδιωτικού μηχανοκίνητου μέσου, αλλά και να βελτιωθούν οι συνθήκες σε περιοχές που εμφανίζουν φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς και έντονα προβλήματα στάθμευσης. Έτσι, ενώ δίδεται απόλυτη προτεραιότητα στις ανάγκες μετακίνησης των ευάλωτων χρηστών της οδού και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής εν γένει, το ΙΧ αυτοκίνητο δεν εξοβελίζεται τελείως από ήδη επιβαρυμένες περιοχές, ήτοι ιστορικό κέντρο. Ως εκ τούτου σε αυτό εντάσσονται έργα που έχουν σαν στόχο τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας όπως η ρύπανση, ο θόρυβος, η οπτική όχληση, χωρίς όμως να περιορίζεται η κάθε αυτή κυκλοφορία των οχημάτων.

Το 2ο σενάριο προβλέπει ριζοσπαστικές παρεμβάσεις
Το 2ο Σενάριο προβλέπει την βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους με ριζοσπαστικές παρεμβάσεις για την προστασία του ιστορικού κέντρου και τη δημιουργία θυλάκων-ενοτήτων στις γειτονιές
Το εν λόγω σενάριο προσβλέπει στην έντονη μείωση του ΙΧ αυτοκινήτου στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών μέσω του αποκλεισμού του ΙΧ αυτοκινήτου από το ιστορικό κέντρο και τη ριζοσπαστική μείωση των διαμπερών κινήσεων στις γειτονιές μέσα από την ιεράρχηση του οδικού δικτύου και τη δημιουργία εκτεταμένων θυλάκων ήπιας κυκλοφορίας. Απώτερος σκοπός η δραστική αλλαγή της συμπεριφοράς των μετακινούμενων με τη γενίκευση των μετακινήσεων με μη- μηχανοκίνητα μέσα και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από/ προς το σύνολο των δυνητικών ζευγών προέλευσης – προορισμού μέσω της ανακατανομής της περιορισμένης οδικής υποδομής, της δημιουργίας ενός εκτεταμένου δικτύου περιπάτου και ποδηλασίας και της βελτιστοποίησης του συστήματος δημοσίων συγκοινωνιών. Ειδικότερα με σκοπό την ενίσχυση της ζωτικότητας και ελκυστικότητας του ιστορικού κέντρου και την ενοποίηση των πολιτιστικών πόλων αυτού το εν λόγω σενάριο εστιάζει στον εν δυνάμει αποκλεισμό της κίνησης των ΙΧ προς/ από το ιστορικό κέντρο και θέτει ως προτεραιότητα τη βελτιστοποίηση της πρόσβασης με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα.

Συμφωνούν ή Διαφωνούν: Απαντήσεις σε ερωτήσεις που σχεδιάζουν το αύριο
Εκφράζοντας αρχικά τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους σε μια σειρά από ερωτήματα για τα σχέδια βελτίωσης της προσβασιμότητας, τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, την ενίσχυση των ποδηλατικών υποδομών, την βελτίωση των υποδομών πεζής μετακίνησης, την αναβάθμιση υφιστάμενων οδικών υποδομών (συντήρηση οδικού δικτύου, οριζόντια σήμανση κλπ.), την διαχείριση της στάθμευσης/ Αστυνόμευσης και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην κεντρική περιοχή/ Εναλλακτικές διαδρομές. Επίσης για την ανάγκη δράσεων που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση & ενημέρωση των πολιτών ( σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά και την ανάγκη στροφής σε ήπιους τρόπους μετακίνησης). Αλλά και την βελτιστοποίηση λειτουργίας συστήματος Δημοσίων Συγκοινωνιών. Τις νέες τεχνολογίες/ ηλεκτροκίνησης.

Τέλος, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους για το ποιές κατευθύνσεις και τι είδους μέτρα θα πρέπει να ληφθούν έτσι ώστε να υλοποιηθεί το σενάριο της προτίμησής τους.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος