Το Συμβούλιο Υπουργών Εσωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης άναψε χθες το πράσινο φως για την άρση από την 1η Ιανουαρίου 2025 των ελέγχων και στα χερσαία σύνορα Βουλγαρίας και Ρουμανίας, στο πλαίσιο της – από τον περασμένο Μάρτιο – ένταξής τους στη Ζώνη Σένγκεν, αν και στα μεταξύ τους σύνορα οι έλεγχοι θα συνεχίσουν να διενεργούνται για ένα εξάμηνο τουλάχιστον.
Όσον αφορά τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην Κομοτηνή, στο συνοριακό σημείο Κομοτηνής (Νυμφαίας) – Μακάζα, οι μπάρες θα σηκωθούν επίσης την πρωτοχρονιά, και η διέλευση θα απελευθερωθεί, αφού πλέον δεν θα γίνεται ταυτοπροσωπία των διερχομένων από αστυνομικό προσωπικό.
Εξάλλου ο εν λόγω μεθοριακός σταθμός δεν είναι τελωνειακή δομή, ενώ οι εγκαταστάσεις του βρίσκονται σε βουλγαρικό έδαφος.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες οι αρχές και των δύο χωρών προσανατολίζονται – τουλάχιστον για το πρώτο χρονικό διάστημα – στην τοποθέτηση αστυνομικών κλιμακίων.
Στη μεν Ελλάδα, αμέσως μετά την είσοδο στο ελληνικό έδαφος, στο μπουθ που είχε χρησιμοποιήσει ο ΕΟΔΥ κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού.
Στη δε Βουλγαρία, σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση μετά την είσοδο στη γείτονα, και συγκεκριμένα μετά από το Κίρκοβο, πλησίον του Κίρτζαλι.
Ακόμη αξίζει να σημειωθεί πως η απαγόρευση εκ μέρος της Βουλγαρίας, της διέλευσης προς την Ελλάδα λεωφορείων και μεγάλων φορτηγών, θα συνεχίσει να υφίσταται, διατηρώντας το θέμα στο τραπέζι ως ζητούμενο της χώρας μας.
Το γεγονός πάντως της ένταξης Βουλγαρίας και Ρουμανίας στη Ζώνη Σένγκεν, χαρακτηρίζεται ως ένα από τα ιστορικά επιτεύγματα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος.
Η είσοδος των δύο χωρών ανεβάζει τον αριθμό των μελών της Ζώνης Σένγκεν σε 29, αφού σε αυτήν συμμετέχουν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. πλην της Κύπρου και της Ιρλανδίας, καθώς και η Ελβετία, η Νορβηγία, η Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Η Ζώνη Σένγκεν ξεκίνησε ως διακρατική συμφωνία μεταξύ Γαλλίας, Γερμανίας, Βελγίου, Λουξεμβούργου και Κάτω Χωρών, το 1985, και υπογράφηκε ως Σύμβαση το 1990, στο χωριό Σένγκεν του Λουξεμβούργου.
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης σχολιάζοντας το γεγονός κάνει λόγο για εξέλιξη που επιφέρει αφ’ ενός προσδοκίες, αφ’ ετέρου προβληματισμό, επαναφέροντας τα αιτήματά της για επαρκή στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών καταπολέμησης του παρεμπορίου αλλά και για την εγκατάσταση σταθμού διοδίων του οποίου τα έσοδα να διοχετεύονται στην τοπική οικονομία.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος