Κομοτηνή: Προβληματισμός στους μελετητές για την επιλογή ΣΔΙΤ

Προβληματισμένος με την επιλογή των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την απορρόφηση του χρηματοδοτικού πακέτου των 100 δις ευρώ με στόχο την υλοποίηση έργων εμφανίστηκε με δηλώσεις του στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (14-1-2022) ο πρόεδρος του Συμβουλίου Μελετητών Ελλάδας, κος Αργύρης Πλέσιας.

Υπενθυμίζοντας αρχικά ότι το Ελεγκτικό Συμβούλιο της Ευρώπης το 2018 έκανε μια αποτίμηση του τρόπου υλοποίησης των ΣΔΙΤ της προηγούμενης δεκαετίας, δηλαδή του διαστήματος που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα αυτοκινητόδρομοι όπως η Ιονία Οδός. «Εκείνοι ήταν πιο ΣΔΙΤ γιατί υπήρχε αντάλλαγμα από την πλευρά του ιδιώτη» ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως εκείνη η έκθεση του Συμβουλίου τότε ήταν αρκετά απογοητευτική υπενθυμίζοντας μάλιστα τον τίτλο της: «Λίγα τα οφέλη, πολλή αναποτελεσματικότητα».

Κομοτηνή: Προβληματισμός στους μελετητές για την επιλογή ΣΔΙΤ
Ο κος Α.Πλέσιας, φώτο ΤΕΕ Θράκης

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Μελετητών Ελλάδας, «το «καμπανάκι» από το 2018 είχε «χτυπήσει»» σημειώνοντας ότι: «Και τώρα η διαχείριση μεγάλων χρηματοδοτικών πακέτων θα γίνει με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ».
Μάλιστα σε αυτό το σημείο στάθηκε στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος αντιλαμβάνεται αυτού του είδους τις συνεργασίες. «Αυτό έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου ως μια μορφή χρηματοδότησης, ότι δηλαδή θα έρθουν ιδιώτες και θα τα υλοποιήσουν. Χωρίς, όμως, να είναι έτσι» είπε χαρακτηριστικά.
Και εξήγησε πως «πρόκειται για δημόσια έργα, χωρίς ανταποδοτικότητα» επισημαίνοντας ότι: « Δεν προσδοκά να εισπράξει ο ιδιώτης ούτε τα διόδια, ούτε τη λειτουργία των σταθμών εξυπηρέτησης κ.α. απλά το δημόσιο θα του τα πληρώνει με δόσεις για 25 χρόνια».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συμβουλίου Μελετητών, για τον ιδιώτη που συμπράττει «είναι μια καλή ενοικίαση». Όπως εξήγησε: «Η επιτροπή ανταγωνισμού «χτύπησε το καμπανάκι» λέγοντας ότι “η επιλογή που έγινε να ασχοληθούν με τα αντικείμενα 4-5 οικονομικοί φορείς, θα δημιουργήσει από μόνη της άπειρες στρεβλώσεις γιατί ουσιαστικά αυτό το οποίο προσδοκάται, ο ανταγωνισμός δεν θα υπάρξει κι αυτό για το δημόσιο δεν είναι ό,τι καλύτερο».

Όσον αφορά στα οφέλη που θα προκύψουν από τα ΣΔΙΤ για τον πολίτη κατέληξε ο κος Πλέσιας με τη σημείωση, «ταχύτητα ενδεχομένως να δει ο πολίτης, αν και έχουμε έλλειψη δυναμικού αυτή τη στιγμή. Όσον αφορά στην ποιότητα υπάρχει προβληματισμός, καθώς αλλάζει το μοντέλο παραγωγής δημοσίων έργων».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος