Κομοτηνή: Καθηγητής του ΔΠΘ στη συγγραφή του νέου προγράμματος εκμάθησης της Λατινικής Γλώσσας

«Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε έναν στόχο, να μάθουμε γράμματα με νέες παιδαγωγικές μεθόδους στα παιδιά μας ακριβώς σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης -εμείς θα περιοριστούμε στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο» δήλωσε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο Χάρης Μιχαλόπουλος με αφορμή τη συμμετοχή του σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προκήρυξε το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Όπως εξήγησε μιλώντας στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (20-12-2021), εδώ και έναν χρόνο έχουν προκηρυχθεί επιτροπές για να εκπονήσουν τα 166 νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Οι επιτροπές αυτές συγκροτήθηκαν κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης υποβολής προσόντων, φακέλου και κρίσης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτική Πολιτικής για να εκπονήσουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Συνεργάστηκαν για έναν ολόκληρο χρόνο εκτός ωραρίου οι: Βάιος Βαϊόπουλος, καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, καθηγητής επίσης στο ΕΚΠΑ, Δημήτρης Σαλονικίδης, διδάκτορας Λατινικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, και Γιώργος Κουγιουμτζής, διδάκτορας Παιδαγωγικής και Συμβουλευτικής Καθοδήγησης στο ΕΚΠΑ. Από την αν.Μ.Θ. συμμετέχει ο Χάρης Μιχαλόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Λατινικής Γλώσσας του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας. «Το βιβλίο το οποίο χρησιμοποιούμε στα σχολεία είναι από το 1983 έχει κλείσει σχεδόν 40 χρόνια, το πρόγραμμα σπουδών στα Λατινικά έχει ανανεωθεί εδώ και 20 έτη, οπότε αυτό που κληθήκαμε να κάνουμε και προσπαθήσαμε να το κάνουμε ήταν να δώσουμε ένα μάθημα το οποίο αφενός θα εξυπηρετεί τη διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας στη Β’ και Γ’ Λυκείου».

Σύμφωνα με τον κο Μιχαλόπουλο, δόθηκε από την πλευρά τους έμφαση ώστε το μάθημα των Λατινικών να είναι και το μόνο μάθημα που έχει το ελληνικό σχολείο με έναν αμιγώς ευρωπαϊκό χαρακτήρα, μια στόχευση που ξεκινά από την Ελλάδα αλλά κυρίως απευθύνεται στην Ευρώπη. Γι΄ αυτό θα κινηθεί σε δύο πεδία -η γλώσσα και ο ρωμαϊκός κόσμος με πληροφορίες για τον πολιτισμό της Ρώμης και τη σχέση της Ρώμης με την Ελλάδα. «Θα κληθούν οι μαθητές σε αυτή την ενότητα μέσα από παράλληλα κείμενα πρότζεκτ και εργασίες να μελετήσουν τα θεάματα της Ρώμης, την καθημερινή ζωή, τις γυναίκες αλλά και να δούνε θέματα όπως Ρώμη και Ελληνισμός, να συνειδητοποιήσουν τη θέση της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, τη σχέση που έχουμε με την ευρωπαϊκή κληρονομιά της Δύσης, και να φύγουμε από εμμονές ανησυχητικές μιας ελληνοκεντρικότητας η οποία πέρα από τον εαυτό της και τη σαφώς μεγάλη προσφορά των Ελλήνων στον πολιτισμό δεν βλέπει συνέχειες, συνάφειες και συνεργασίες με τη Δύση», είπε χαρακτηριστικά σημειώνοντας: «Ας μην ξεχνάμε ότι και το Βυζάντιο, το ανατολικό κομμάτι της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας σε έναν πολύ μεγάλο του βαθμό και εμείς κληρονόμοι αυτής της κληρονομιάς υιοθέτησε πάρα πολλά στοιχεία του Ρωμαϊκού Πολιτισμού, που αν λίγο σκαλίσουμε την επιφάνεια μπορούμε να τη δούμε ακόμη και σήμερα».

Τα νέα αναλυτικά προγράμματα φέτος και του χρόνου θα δοκιμαστούν στα πρότυπα σχολεία και οι δημιουργοί τους περιμένουν με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς την πρόσκληση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τη συγγραφή των νέων εγχειριδίων τα οποία θα κληθούν να υποστηρίξουν αυτά τα νέα προγράμματα σπουδών. «Αν όλα πάνε καλά -και είναι κρίσιμο αυτό το διάστημα των δύο ετών γιατί περιμένουμε παρατηρήσεις και κρίσεις γιατί στην πράξη δοκιμάζονται τα πράγματα- από τον Σεπτέμβριο του 2023 τα νέα βιβλία και τα νέα προγράμματα σπουδών θα είναι σε καθολική εφαρμογή σε όλα τα σχολεία της χώρας» είπε ο κ. Μιχαλόπουλος.

Όπως σημείωσε ο έμπειρος εκπαιδευτικός: «Πάνω και πίσω από την τεχνολογία βρίσκονται οι άνθρωποι. Αν η συνεργασία σε συναδελφικό επίπεδο δεν ήταν καλή δε θα μας έφταιγε ούτε το διαδίκτυο, ούτε ότι δε βρισκόμαστε από κοντά. Ωστόσο, να δούμε και τα οφέλη της τεχνολογίας, μπορέσαμε άνθρωποι που βρισκόμασταν σε διαφορετικά μήκη και πλάτη να είμαστε πολύ πιο αποτελεσματικοί σε σχέση με το αν δουλεύαμε παραδοσιακά». Όσον αφορά στην ίδια τη συνεργασία του τελευταίου έτους, όπως είπε: «Μέσα σε έναν χρόνο πάρα πολλά πράγματα αλλάζουν. Σκέφτεσαι ξανά δεδομένα, ακούς τους συναδέλφους σου ακούνε τις προτάσεις σου, είναι μια εξόχως παραγωγική διαδικασία. Και η τεχνολογία σε αυτή την περίπτωση ήταν μαζί μας. Η πράξη θα δείξει τι καταφέραμε, οι προθέσεις μας ήταν οι καλύτερες γιατί ξεκινούν από την αγωνία μας και την έγνοια μας για το μάθημα των Λατινικών και το τι μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα σύγχρονο και με νέες παιδαγωγικές μεθόδους και νέα παιδαγωγικά εργαλεία στους μαθητές».

Μάλιστα, όπως σημείωσε «ως ομάδα εκπόνησης του νέου προγράμματος έχουν καταθέσει και το πρόγραμμα επιμόρφωσης, ήδη στον ορίζοντα αυτών των δύο χρόνων όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν γύρω από το νέο πρόγραμμα» προσθέτοντας: «Έχει παραχθεί ένα καλά οργανωμένο εκπαιδευτικό υλικό που θα βοηθήσει πολύ στην προσπάθεια εφαρμογής του νέου αυτού εκπαιδευτικού προγράμματος».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος