Επίκαιρο και διαχρονικό χαρακτηρίζουν το «Όχι» του ‘ 40 εννέα στους δέκα φοιτητές και φοιτήτριες του Δ.Π.Θ. Μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής σημειώνουν ότι εξακολουθεί το «ΟΧΙ» του Ελληνικού Λαού στην εποποιία του ΄40 να εμπνέει.
«Στο ερώτημα εάν έχουν νόημα οι παρελάσεις σήμερα;», έξι στις επτά φοιτήτριες και τρείς στους τέσσερις φοιτητές, συνολικά εννέα στους δέκα αποφαίνονται καταφατικά.
Ειδικότερα, τριάντα τρεις σε σύνολο τριάντα εννέα φοιτητριών απάντησαν «ΝΑΙ». Έξι (6) απάντησαν «Όχι». Ενώ δώδεκα (12) σε σύνολο δεκατεσσάρων (14) φοιτητών απάντησαν «Ναι». Ερωτώμενοι-ες για το: «Εάν σήμερα τιμώνται όσο πρέπει οι αγώνες εκείνης της Γενιάς ;» Οκτώ στους δέκα συνολικά ερωτώμενους-ες θεωρούν πως «Όχι». Επιπλέον τριάντα τέσσερις (34) στις σαράντα (40) συνολικά φοιτήτριες και εννέα (9) στους δεκατέσσερις (14) συνολικά φοιτητές βρίσκουν την τιμή που τους γίνεται περιορισμένη. Δηλαδή δύο στους τρεις νέους και έξι στις επτά νέες εμφανίζονται επικριτικοί με τον τρόπο εορτασμού και απόδοσης τιμής στους αγώνες του ’40.
Τέλος, στο ερώτημα εάν έχουν επουλωθεί οι πληγές που άνοιξε ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος και έχουν αντιμετωπιστεί τα ζητήματα που οδήγησαν σε αυτόν τα δισέγγονα εκείνων των παιδιών που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του Πολέμου απαντούν εννέα (9) στους δέκα (10) «Όχι». Αναλυτικότερα, τριάντα έξι (36) νέες και δέκα (10) νέοι. Μόλις οκτώ άτομα απάντησαν «Ναι», πιστεύουν δηλαδή ότι οι όποιες διαφωνίες και τα όποια ζητήματα οδήγησαν στον Πόλεμο έχουν αντιμετωπιστεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις απαντήσεις τους δεν έλειψαν αναφορές όπως: «Εξαρτώνται οι εορτασμοί από τόπο σε τόπο», «Στην περιφέρεια σε αντίθεση με τις μεγάλες πόλεις τιμώνται καλύτερα», «ο κόσμος δεν γνωρίζει με ακρίβεια τα ιστορικά γεγονότα», «οι εορτασμοί ατονούν», «φαίνονται ακόμη και σήμερα τα σημάδια του Πολέμου».
Μαρία Νικολάου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος