“Στροφή” σε παραδοσιακά προϊόντα και συνήθειες, που θυμίζουν τα χρόνια του παππού και της γιαγιάς, σημειώνεται μέσω πολλών επιλογών στην καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής, ωστόσο, αυτή η αλλαγή πραγματοποιείται διστακτικά, βήμα-βήμα με το φθηνό εισαγόμενο να κερδίζει ακόμη τη μάχη, αλλά… κάποιες συνήθειες σίγουρα να αλλάζουν.
Η τιμή εξακολουθεί να είναι κίνητρο στην αγορά
Παρατηρώντας τις καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου διαπιστώνει πως εμπιστοσύνη στα τοπικά προϊόντα δεν δείχνουν όλοι. Δεν τους απασχολεί όλους η προέλευση των προϊόντων, κάποιους δεν τους απασχολεί ούτε η χώρα, ούτε ο τόπος, ούτε η ποιότητα. Η τιμή, εξακολουθεί γι αυτούς, να είναι το βασικό και είναι το πρώτο, όχι για όλους, αλλά για τους περισσότερους.»
Αντί για πλαστική… πάνινη η σακούλα στις αγορές
Όσον αφορά στο μέτρο για τη μείωση των πλαστικών σακουλιών η νεαρή καταστηματάρχης σχολιάζει: «Πάντα πίστευα ότι το πλαστικό δεν είναι καλό στη ζωή μας γι αυτό στο κατάστημά μας έχουμε χάρτινες σακούλες. Αυτό που σκεφτόμαστε ότι θα βοηθήσει περισσότερο τον κόσμο να απαλλαγεί από την πλαστική σακούλα είναι οι πάνινες τσάντες, οι οποίες επανα-χρησιμοποιούνται. Είναι κάτι που συνηθίζεται στο εξωτερικό. Θέλουμε κι εμείς να το κάνουμε, ως δωράκι στους πελάτες μας για να έχουν τον τρόπο τους να μην εξαρτώνται από την πλαστική σακούλα.» Βέβαια, με ικανοποίηση παρατηρεί κι εκείνη πελάτες να έρχονται ήδη έτοιμοι με τις τσάντες τους. «Κάποιοι άλλοι όχι, και δυσαρεστούνται μάλιστα με την επιχειρούμενη αλλαγή.»
Φώτο:Ηρώ Γεωργακοπούλου Ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου