Κομοτηνή – Ε. Λαμπρίδης: Συμπερίληψη και κοινωνική αλληλεγγύη στην πράξη

Για τις δράσεις που υλοποιήθηκαν την σχολική χρονιά 2020-2021 και αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής- εγκατάλειψης των μαθητών Ρομά στην περιοχή της Θράκης μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο υπεύθυνος του προγράμματος, ο κος Ευθύμιος Λαμπρίδης, αναπληρωτής καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ιστορίας κι Εθνολογίας του ΔΠΘ. «Το έργο αυτό ξεκίνησε επισήμως πέρσι τέτοιο καιρό, αρχίσαμε τις δράσεις μας το Φθινόπωρο του 2020 και είναι ένα έργο το οποίο θα το χαρακτηρίζαμε υψηλής κοινωνικής ευθύνης». δήλωσε ο κος Λαμπρίδης μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (7-7-2021) χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερη ομάδα της κοινωνίας τους Ρομά.

«Έχουν επιλεγεί περιοχές παρέμβασης όπου δραστηριοποιούνται διεπιστημονικές ομάδες με δασκάλους, νηπιαγωγούς, επιμορφωτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς για να στηρίξουν παιδιά και γονείς. Στόχος οι γονείς να μπορέσουν να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να μορφωθούν τα παιδιά τους» δήλωσε ο κος Λαμπρίδης. Όπως είπε, τα έργα ένταξης των Ρομά στο σχολείο μετράνε δύο δεκαετίες «δεν είναι κάτι καινούργιο» ξεκίνησαν πριν είκοσι χρόνια από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. «Η εμπειρία μου είναι ότι θέλει χρόνο, επένδυση, να δώσεις όχι μόνο επιστημονική γνώση αλλά και ένα κομμάτι της ψυχής σου σε ανθρώπους που έχουν μια διαφορετική κουλτούρα που βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά» είπε ο κος Λαμπρίδης τονίζοντας ότι: «Χρειάζεται ειδικά για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ένα πιο μεγάλο, πιο γενικό ολοκληρωμένο πλαίσιο στήριξης».

Η φετινή χρονιά λόγω του κορονοϊού ήταν πολύ δύσκολη, ωστόσο, υλοποιήθηκαν δράσεις σε μια χρονιά με δύο μεγάλα λοκ ντάουν στη λειτουργία των σχολείων, με δυσκολίες υλοποίησης των self test «Ήμασταν στους οικισμούς και κάναμε self test στα παιδιά για να μπορούν να πάνε στο σχολείο» είπε.
Παράλληλα, σε Σχολεία που παραχώρησαν οι Δήμοι Ξάνθης, Κομοτηνής κι Αλεξανδρούπολης τα παιδιά δέχτηκαν βοήθεια από δασκάλους για γραμματισμό και ενισχυτική διδασκαλία, αλλά και από νηπιαγωγούς που λειτουργούν ως εμψυχωτές. «Τα παιδιά έμαθαν ότι το σχολείο είναι και ένας χώρος να παίξεις, να διασκεδάσεις, να αναπτύξεις τις δεξιότητές σου» σημείωσε ο αναπληρωτής καθηγητής προσθέτοντας πως «ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί μπήκαν μέσα σε οικογένειες από πόρτα σε πόρτα, άκουσαν τους γονείς, τους ενημέρωσαν, «διασύνδεσαν» τις οικογένειες με την τοπική κοινωνία».

Φέτος το καλοκαίρι λόγω της πανδημίας, αλλά και της μετακίνησης των Ρομά για τις εποχικές δουλειές δεν γίνονται θερινά τμήματα με τα παιδιά, αλλά συνεργάτες της δράσης θα συνεχίσουν να στηρίζουν τους γονείς στους οικισμούς.
« Ακούμε στο δημόσιο διάλογο για συμπερίληψη και κοινωνική αλληλεγγύη αλλά θα πρέπει να τα κάνουμε πράξη όχι μόνο ωραία λόγια εμείς προσπαθούμε με τη στήριξη του ΔΠΘ» κατέληξε ο κος Λαμπρίδης.
Συνέντευξη –κείμενο:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος