Κομοτηνή- Α. Αρβανιτίδου: Αν φερθείς αληθινά και με αγάπη στα παιδιά Ρομά το καταλαβαίνουν και έχει αποτέλεσμα (ηχητικό)

Η Άννα Αρβανιτίδου είναι κοινωνική λειτουργός στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, σχολείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένα παιδιά Ρομά από τον οικισμό στην Οδό Τέρμα Αδριανουπόλεως. Έχοντας ήδη ένα χρόνο κοντά στα παιδιά επισημαίνει πως το βασικό πρόβλημα που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει ήταν η σχολική διαρροή. “Είναι πολύ συνηθισμένο στο σχολείο να βλέπεις κάποια παιδιά τη Δευτέρα, κάποια άλλα την Τρίτη και κάποια άλλα την Τετάρτη να εναλλάσσονται κι αυτό συνέβαινε σε όλες τις τάξεις. Αυτή τη δυσκολία προσπαθήσαμε να την αντιμετωπίσουμε” δήλωσε  στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή “Καθημερινές Ιστορίες” (17-6-2021).

Κομοτηνή- Α. Αρβανιτίδου: Αν φερθείς αληθινά και με αγάπη στα παιδιά Ρομά το καταλαβαίνουν και έχει αποτέλεσμα (ηχητικό)
Το 12ο Δημοτικό Σχολείο

Όπως είπε η προσπάθεια υλοποιήθηκε σε δύο κομμάτια: Καταρχήν με επισκέψεις στους οικισμούς και ενθάρρυνση των γονιών και στη συνέχεια: “Αφού καταφέραμε να φέρουμε τα παιδιά στο σχολείο προσπαθήσαμε όσα παιδιά ερχόταν για πρώτη φορά και είχαν δυσκολίες προσαρμογής, δυσκολία σε βασικούς κανόνες, αφού έμεναν στο σχολείο μέσα από το παιχνίδι, μέσα από πολλούς τρόπους να “γλυκάνουν” λίγο την αίσθηση που έπαιρναν από το σχολείο. Να δώσουμε μια άλλη εικόνα στα παιδιά. Έτσι, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε τα εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης. Μας προβλημάτισε η Πανδημία. Το πώς θα πραγματοποιηθεί αυτό με τα παιδιά μέσα στην τάξη αλλά εκεί ήταν καθοριστική η συνδρομή της κα Δάφνης Παπαβασιλείου, η οποία ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός και γνωρίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία μας κατεύθυνε και σκεφτήκαμε το πλέξιμο με τα δάκτυλα”.

Κομοτηνή- Α. Αρβανιτίδου: Αν φερθείς αληθινά και με αγάπη στα παιδιά Ρομά το καταλαβαίνουν και έχει αποτέλεσμα (ηχητικό)
Η κοινωνική λειτουργός Άννα Αρβανιτίδου

Η προσπάθεια ξεκίνησε και υλοποιήθηκε σε τέσσερις κύκλους πλεξίματος. “Στον πρώτο κύκλο προσπαθήσαμε με τα δύο δάκτυλα, στο δεύτερο μάθαμε να πλέκουμε στα τέσσερα δάκτυλα, στον τρίτο κύκλο κάναμε με τα τέσσερα δάκτυλα και λίγο παραπάνω εξάσκηση και στον τέταρτο κύκλο δημιουργήσαμε το κάθε παιδί μόνο του είχε το δικό του κουβαράκι κι έκανε το δικό του βραχιολάκι και έκανε ένα αναμνηστικό. Έτσι, τα παιδιά είχαν ένα κίνητρο ότι θα έρθουν στο σχολείο και θα κάνουν κάτι διαφορετικό. Κάτι άλλο από την μάθηση. Τους άρεσε. Ήταν ενθουσιασμένα. Σε εβδομαδιαία βάση, δουλέψαμε με τα πιο μεγάλα παιδιά, την 5η και την 6η και κάθε μέρα ρωτούσαν «ποια μέρα έχουμε πλέξιμο;» «πότε θα έρθει η κα Δάφνη;» «πότε θα έρθει να πλέξουμε;»”.

Σύμφωνα με την κα Αρβανιτίδου το κέρδος ήταν ότι είδαν λίγο διαφορετικά το σχολείο. “Λίγο παίξαμε. Λίγο διασκεδάσαμε. Και καταφέραμε να έχουμε τα παιδιά στο σχολείο. Στόχος ήταν με το “παιχνιδάκι” αυτό που χρησιμοποιήσαμε να φέρουμε περισσότερα παιδιά στο σχολείο. Κι αυτό το καταφέραμε. Ευχαριστώ πολύ την κα Δάφνη, ήταν καθοριστική η συμβολή της. Καταφέραμε και τα προσεγγίσαμε παραπάνω”.

Το συμπέρασμα της όπως λέει: “Είναι παιδιά. Αν τα προσεγγίσεις με αγάπη το καταλαβαίνουν. Ανταποκρίνονται και αυτό έχει αποτέλεσμα. Έτσι, αν τους φερθείς αληθινά το καταλαβαίνουν και τα παιδιά και έτσι έχεις αποτέλεσμα”.

Φώτο: Άννα Αρβανιτίδου, Κοινωνική Λειτουργός

ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Ακούστε εδώ:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος