Ι.Βαρδακαστάνης: Οι διακρίσεις και ο αποκλεισμός της σχολικής ηλικίας δεν εξαλείφονται εύκολα στην ενήλικη ζωή

«Το ζήτημα της εκπαίδευσης είναι ένα πολυσύνθετο πολυ-παραγοντικό ζήτημα» δήλωσε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας ΑμεΑ, ο κος Ιωάννης Βαρδακαστάνης. Μιλώντας στις «Καθημερινές Ιστορίες» (14-9-2021) για την πρόσβαση των ΑμεΑ στη Δημόσια Εκπαίδευση με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σημείωσε ότι: « Θα πρέπει να την ερμηνεύσουμε και να την κατανοήσουμε όχι μόνο ως πρόσβαση στο κτίριο που στεγάζεται το σχολείο , ούτε καν ως πρόσβαση μόνο στην ψηφιακή διάσταση σήμερα, στον ψηφιακό περιβάλλον, πρέπει να την κατανοήσουμε ως πρόσβαση στο ίδιο το βαθύ περιεχόμενο της εκπαίδευσης που είναι η γνώση.”

Εστίασε μάλιστα στην προσαρμογή αυτής της διαδικασίας στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής, όπως αυτές εξελίσσονται για να μπορούν αυτοί που μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία να λαμβάνουν μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο επί ίσοις όροις αύριο στην εργασία, σε όλες τις διαδικασίες της ζωής. Όπως ισχύει για το κάθε παιδί.

Όπως ανέφερε ο κος Βαρδακαστάνης οι διακρίσεις και ο αποκλεισμός που δημιουργείται κατά τη διάρκεια είτε της προσχολικής ηλικίας, είτε της σχολικής ηλικίας κ.α. δεν εξαλείφονται εύκολα ή σχεδόν καθόλου στην ενήλικη ζωή.

«Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ για το διορισμό των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Αλλά δεν έχουμε δει μια συνολική μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης να γίνει πιο συμπεριληπτική η εκπαίδευση και να αντιμετωπιστούν όλα τα εμπόδια σε όλες τις φάσεις» ανέφερε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας ΑμεΑ. Και σημείωσε ότι « δεν είναι μόνο η Εκπαίδευση το να πηγαίνει κάποιος στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι και ο τομέας της επαγγελματικής εκπαίδευσης της κατάρτισης , της δια βίου μάθησης. Όπου εκεί στερούμεθα μιας οργανωμένης παρέμβασης από το κράτος».
Αναφερόμενος στα ΕΕΕΚ σημείωσε πως δεν είναι επαγγελματική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, είναι προ-επαγγελματική και είναι αδιαβάθμητη. «Για να είναι επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση θα πρέπει το σύστημα να υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Δια Βιού Μάθησης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας και να αντιστοιχείται η Εκπαίδευση με συγκεκριμένο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο. Για να μπορεί ο άλλος όταν τελειώσει την εκπαίδευσή του , την κατάρτιση να βρει δουλειά έξω όπως όλοι , ή αντίστοιχα στα ΙΕΚ , δημόσια και ιδιωτικά» εξήγησε επισημαίνοντας ότι: « Χρειάζεται μια άλλη προσέγγιση και μια βαθιά μεταρρύθμιση για να έρθει η εκπαίδευση των ΑμεΑ σε όλες τις διαστάσεις της στη σύγχρονη εποχή».
Σύμφωνα με τον κο Βαρδακαστάνη «Η εκπαίδευση έχει δύο σοβαρές διαστάσεις: Το Εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δημιουργεί πραγματικές συνθήκες ίσης μεταχείρισης για τα ΑμεΑ. Για τους μαθητές και τους φοιτητές». Μάλιστα εξήγησε ότι θα «Πρέπει να διαμορφώνει πολίτες του αύριο οι οποίοι να είναι αυτοί οι ίδιοι μαχητές κι αγωνιστές κατά των διακρίσεων και του αποκλεισμού των συμπολιτών τους». Για να καταλήξει λέγοντας: « Νομίζω ότι χρειάζεται πολύ δουλειά γιατί η εκπαίδευση στη χώρα μας είναι πολύ ατομο-κεντρική, ανταγωνιστική, εστιάζει πού θα πάει το παιδί αύριο, αλλά δεν εστιάζει στο τι πολίτη θα έχει αυτή η χώρα».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος