Διατροφικός γραμματισμός και γευσιγνωσία ελληνικών βοτάνων σε ημερίδα του ΔΠΘ

Ο διατροφικός γραμματισμός, η εκπαίδευση στη βιωσιμότητα, και οι επαγγελματικές προοπτικές στον αγροδιατροφικό τομέα, αποτέλεσαν τη θεματολογία της ημερίδας που διοργάνωσε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ), ως «Κόμβος Food Educators», στο κεντρικό αμφιθέατρο της πανεπιστημιούπολης Κομοτηνής.

Το «Food Educators» είναι πρόγραμμα του «EIT Food», της μεγαλύτερης παγκόσμιας κοινότητας καινοτομίας στον τομέα των τροφίμων, που υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας & Τεχνολογίας (EIT) και στοχεύει στη βελτίωση της βιωσιμότητας και της αξιοπιστίας του συστήματος τροφίμων.

Το πρόγραμμα αναπτύσσει και προσφέρει δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την έναρξη των εργασιών της ημερίδας, χαιρέτισαν, η Καθηγήτρια, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΔΠΘ και Επιστημονικά Υπεύθυνη των «Κόμβων EIT Food», «Food Educators» και «Food Unfolded» στην Ελλάδα, Μαρία Μιχαλοπούλου, και ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Συντονιστής των Κόμβων «Food Educators» και «Food Unfolded» στην Ελλάδα, Αθανάσιος Μόγιας.

Χαιρετισμούς, απηύθυναν, η Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Μαριγούλα Κοσμίδου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Ιωάννης Παπαδομαρκάκης, που υπογράμμισαν τη σημασία της διατροφικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον.

Ακολούθως:

  • ο Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του ΔΠΘ, Παντελής Μπότσαρης, παρουσίασε το Πολυθεματικό Ενεργειακό Πάρκο «Ήρων».
  • η Προϊσταμένη του Κέντρου Καινοτομίας & Τεχνολογίας Αιχμής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Ρούλα Λεύκελη, ανέδειξε τον ρόλο και τις δράσεις των Κέντρων Καινοτομίας.
  • η Συντονίστρια του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης «Europe Direct» Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δήμητρα Δορουγιδένη, παρουσίασε τις δυνατότητες ενημέρωσης και ενεργού συμμετοχής των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι εισηγήσεις:

  • του Διαιτολόγου – Διατροφολόγου, Θεόδωρου Σταμπουλή, για τη διατροφική αγωγή στο σχολικό περιβάλλον και για την Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, και
  • του Διευθυντή Ερευνών στο Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού «ΔΗΜΗΤΡΑ», Νικόλαου Σταμάτη, που ανέδειξε τη συμβολή της επιστημονικής έρευνας στην προώθηση της διατροφικής αξίας τοπικών και παραδοσιακά μεταποιημένων αλιευτικών προϊόντων.

Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα από κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, και συγκεκριμένα:

  • το πρόγραμμα «Μπορούμε στο Σχολείο», από την Οργάνωση «Μπορούμε», με εισηγήτρια την Υπεύθυνη του Προγράμματος, Σοφία Παπαλουκά.
  • οι εκπαιδευτικές δράσεις της «incommon» από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Τάνια Γκουζούμα, και
  • οι προοπτικές σπουδών και σταδιοδρομίας στον τομέα της πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας, Στεφανία Ζαμβρακίδου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις δράσεις του προγράμματος «Food Educators», με παρουσιάσεις από πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς του προγράμματος, οι οποίοι μοιράστηκαν εμπειρίες εφαρμογής στην εκπαιδευτική πράξη.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με βιωματικό workshop και γευσιγνωσία με θέμα «Ο κόσμος των ελληνικών βοτάνων», το οποίο υλοποιήθηκε από την Αγγελική Δράκου και τον Κώστα Παπάζογλου, συνιδρυτές της «Grizo & Prasino», προσφέροντας στους συμμετέχοντες μια μοναδική εμπειρία σύνδεσης της επιστημονικής γνώσης με την ελληνική βοτανική παράδοση και την τοπική παραγωγή.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος