Αλεξανδρούπολη: Διαγωνισμός διηγήματος με θέμα “Ιστορίες του σταθμού και του τρένου”

Η κίνηση «Οι Φίλοι του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης», με αφορμή την ανακήρυξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του 2021 ως «Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμων» και τον εορτασμό των 150 χρόνων του Σιδηροδρόμου στην Αλεξανδρούπολη και κατ’ επέκταση και των 150 χρόνων από την ίδρυση της Αλεξανδρούπολης, διοργανώνουν διαγωνισμό διηγήματος με θέμα το τρένο και γενικό τίτλο, «Ιστορίες του σταθμού και του τρένου».
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όσους γράφουν στην Ελληνική γλώσσα, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής και εθνικότητας και χωρίς όριο ηλικίας.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να αναπτύξουν βιωματική, ή μυθοπλαστική αφήγηση.
Απαραίτητη προϋπόθεση, το διήγημα να περιλαμβάνει τη λέξη «τρένο».

Τα διηγήματα θα πρέπει να μην έχουν συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό και να μην έχουν εκδοθεί ή δημοσιευτεί σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, ή διαδίκτυο) και να αποτελούν πρωτότυπα έργα, δηλαδή να μην προσβάλλουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετάσχει με ένα διήγημα.

Τα διηγήματα θα πρέπει να έχουν τίτλο, να μην υπερβαίνουν ΑΥΣΤΗΡΑ τις 1200 λέξεις και να είναι δακτυλογραφημένα σε γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος στοιχείων 12, διάστιχο 1,5.

Η υποβολή θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και μόνο στην παρακάτω διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: filoigallikoustathmou@gmail.com και ως θέμα θα αναγράφουν: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ.

Οι ημερομηνίες υποβολής ορίζονται από 16 Μαρτίου 2021 έως 15 Μαΐου 2021. Καμία συμμετοχή δεν θα γίνει δεκτή μετά τη λήξη της προθεσμίας. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στις 15 Ιουνίου 2021.

Τα διηγήματα που θα ξεχωρίσουν, θα δημοσιευτούν σε ειδική Έκδοση-Αφιέρωμα, υπό τον γενικό τίτλο του διαγωνισμού, στην οποία θα τηρηθεί η ορθογραφία του συγγραφέα. Για την έκδοση, οι συγγραφείς παραχωρούν αυτοδίκαια στους οργανωτές και τον εκδοτικό οίκο τα πνευματικά δικαιώματα.

Η κριτική επιτροπή θα τα αξιολογεί χωρίς να γνωρίζει τους συγγραφείς των κειμένων.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ απαρτίζεται από τους:
Μαριάννα Κορομηλά, συγγραφέα – ιστορικό
Σωτηρία Μαραγκοζάκη, δημοσιογράφο – συγγραφέα
και Θανάση Β. Κούγκουλο, Δρ. Νέας Ελληνικής Φιλολογίας – Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας Δ.Π.Θ.
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ της αφίσας ανήκει στην κ. #Μαρία_Καζβακίδου

Μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής το μέλος της Κίνησης Φίλων του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, Κατερίνα Κάλτσου, στάθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια 2.000 ατόμων και για την διάσωση των κτηρίων και κυρίως τις εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν.

Ένας από τους ιδανικούς στόχους της κίνησης είναι αφού συντηρηθούν είναι να λειτουργήσει Μουσείο Σιδηροδρόμων και να αξιοποιηθούν τα κτίρια με τον καλύτερο τρόπο.
Για αυτό χρειάζεται η σύμπραξη δυνάμεων της κοινωνίας, ειδικά αυτών που οι μνήμες τους είναι ζυμωμένες με ζωντανές εικόνες από τα κτίρια αυτά σε συνδυασμό με τον μαγικό ήχο του τρένου πάνω στις ράγες, το σφύριγμα και το ταξίδι που σημαίνει να βλέπεις (σ.σ. και όχι απλά ταξίδι) που σου προσφέρει το τρένο και όχι απλά μια μετακίνηση!

«Ο διαγωνισμός του διηγήματος ας είναι η αρχή της αφύπνισης μια κοινωνίας που δεν της είναι άγνωστο το τρένο και που έχοντας εικόνες δυνατές μνήμης των κτηρίων του Γαλλικού Σταθμού, δεν θα ήθελαν να καταλήγουν ως σημείο μεταφοράς του ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης», τόνισε η κ. Κάλτσου.

Αντίθετα, με την κατάλληλη στήριξη της τοπικής- α΄και β΄ βαθμού-αυτοδιοίκησης και της πολιτείας τα κτίρια αυτά, όπου υπάρχουν και με την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, μπορούν να συντηρηθούν και να λάμψουν ως τα στολίδια πολιτισμού των πόλεων που τα φιλοξενούν!

Η συνέντευξη της κ. Κάλτσου στην ΕΡΤ Κομοτηνής

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος