Α. Πλέσιας: Αναγκαίες οι περιφερειακές ομάδες ελέγχου των υποδομών

Στην αναγκαιότητα ύπαρξης μηχανισμού για τον έλεγχο των υποδομών αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου μελετητών Ελλάδας,  Αργύρης Πλέσιας, μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες». «Στην Ελλάδα έχουμε ένα πρόβλημα σημαντικό το ότι δεν έχουμε ισχυρούς μηχανισμούς συντήρησης και όσο κάνουμε πιο σύνθετα έργα, τόσο και αυτοί οι μηχανισμοί παρακολούθησης και συντήρησης πιο σύγχρονων έργων πρέπει να είναι πιο εξειδικευμένοι», είπε.

Ανέφερε ως παράδειγμα: «Όταν κάναμε γεφυράκια των έξι μέτρων τα έβλεπε οποιοσδήποτε μηχανικός και έλεγε «αντέχει δεν αντέχει» και προχωρούσε. Τώρα, όμως, που κάνουμε γεφύρια των 600 μέτρων αλλάζει και ο τρόπος ελέγχου. Καταλαβαίνετε ότι όσο πιο πολύπλοκα ή πιο μεγαλυτέρων απαιτήσεων τεχνικά έργα υλοποιούμε, τόσο πιο μεγαλύτερες απαιτήσεις έχουν και για τη λειτουργία και για τη συντήρησή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κάνοντας μια αποτίμηση της προσπάθειας που μέχρι τώρα έχει γίνει σημείωσε: «Δυστυχώς εμείς στο κομμάτι της λειτουργίας και της συντήρησης έχουμε μείνει αρκετά πίσω. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η δημιουργία ενός μητρώου υποδομών, για το οποίο μάλιστα υπήρξε εξαγγελία κυβερνητική ότι θα το αναλάβει το Τεχνικό Επιμελητήριο. Καταρχήν θα ήθελα, παρά το γεγονός ότι προέρχομαι από τα σπλάχνα του ΤΕΕ, αυτή η αντίληψη που έχει τα τελευταία χρόνια η πολιτεία να αναθέτουν στο ΤΕΕ πράγματα εκτός αντικειμένου του δεν με βρίσκει σύμφωνο».

Ο κος Πλέσιας υπενθύμισε ότι πριν από χρόνια, μετά τις πτώσεις των γεφυρών, η αντίληψη του Υπουργείου ήταν ότι για την αντιμετώπιση του θέματος των γεφυρών απαιτείται μια πανελλαδική διοικητική αρχή γεφυρών κατά το πρότυπο της Διοικητικής Αρχής για τα Φράγματα. «Μια διοικητική αρχή – τόνισε – μπορεί να έχει την εποπτεία των Φραγμάτων που έχουμε στη χώρα (δεκάδες) όχι όμως τα εκατοντάδες γεφύρια, είναι θέμα μεγέθους. Διατύπωσα την άποψη ότι πρέπει να υπάρχουν περιφερειακοί μηχανισμοί, περιφερειακές ομάδες ελέγχου και συντήρησης. Οι γέφυρες είναι αρκετά εξειδικευμένα τεχνικά έργα και είχα διατυπώσει την άποψη ότι αυτές οι επιτροπές ελέγχου πρέπει να πάρουν ουσιαστικά μια εκπαίδευση. Να ενημερωθούν πώς κάνουμε έλεγχο, πώς κάνουμε επιθεώρηση γεφυρών, πού βλέπουμε τα προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί».
Ο κος Πλέσιας μίλησε για έλλειψη κατάρτισης στις τάξεις των μηχανικών, «είμαστε ακόμη στη λογική του γενικού μηχανικού», είπε χαρακτηριστικά αναφέροντας ότι, «στους γιατρούς έχουμε δεκάδες ειδικότητες με την ίδια λογική δεν πρέπει να έχουμε ειδικό γιατρό; Είναι αυτονόητα πράγματα».
Σημείωσε ακόμη ότι «οι γέφυρες είναι εξειδικευμένο πρόβλημα. Θεσμότημένο όχι συγκροτημένο. Δόθηκε απευθείας ανάθεση από το Υπουργείο για να συνταχθεί η συγκρότηση του Μητρώου γεφυρών. Τρία παραδοτέα από τον ανάδοχο που ανέλαβε την υπόθεση. Έγινε διαβούλευση αυτών των παραδοτέων, αλλά δεν έχουν θεσμοθετηθεί ακόμη».
Και κατέληξε με τη σημείωση: «Το μητρώο είναι το πρώτο βήμα. Μέχρι, όμως, να έχουμε εικόνα για το ποιες γέφυρες είναι οι πιο επικίνδυνες, άρα απαραίτητα τα υποστηρικτικά έργα, έχουμε μακρύ δρόμο μπροστά μας».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος