Α. Μπένος: Όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα στις κατοικημένες περιοχές

Το αίτημα «το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές να κατέβει στα 30χλμ/ώρα» επανέφερε ο κος Αλέξης Μπένος, καθηγητής Κοινωνικής Ιατρικής, μέλος του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα μιλώντας σήμερα Δευτέρα στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (7-2-2022). Ο κος Μπένος σημείωσε επίσης την ανάγκη υλοποίησης των κυβερνητικών εξαγγελιών για την υλοποίηση του Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, εξαγγελίες που είχαν πραγματοποιηθεί πριν ένα χρόνο.

Σύμφωνα με τον Μπένο ήταν πέρσι στις 3 Φεβρουαρίου του 2021, όταν έγινε η εξαγγελία του Εθνικού Σχεδίου Εθνικής Ασφάλειας από την Κυβέρνηση, «χαρήκαμε γιατί υιοθετούσε ένα παγκόσμιο Σχέδιο, το Εθνικό Σχέδιο Εθνικής Ασφάλειας» είπε και σημείωσε πως «Σκοπός ήταν να μπει το θέμα της Οδικής Ασφάλειας σε μια στρατηγική που λέγεται η στρατηγική της μηδενικής ανοχής, δηλαδή: Δεν δεχόμαστε κανένα τροχαίο».
Το τροχαίο ατύχημα όπως υποστήριξε ο κος Μπένος δεν είναι θέμα τύχης. Δεν σημαίνει ότι: «Περνούσε ένας πεζός από τη διάβαση και πέρασε ένα αυτοκίνητο με 100 χλμ στο κέντρο της Κομοτηνής και τον σκότωσε. Αυτό δεν είναι θέμα τύχης είναι θέμα εγκλήματος. Είναι ένας φόνος, πραγματικά ένα έγκλημα» είπε και πρόσθεσε « Ασχέτως που δεν είχε πρόθεση ο οδηγός είναι έγκλημα να τρέχεις με 100 στο Κέντρο της Κομοτηνής».

Το Όραμα μηδενικών απωλειών είναι στόχος του Συλλόγου, καθώς αποτελείται από μέλη που οι ίδιοι έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους στο δρόμο. «Είναι μια ξαφνική βία, που δεν μπορεί να γίνει κατανοητή» είπε προσθέτοντας με νόημα ότι: «Τα τροχαία εφόσον γίνονται με το αυτοκίνητο δεν έρχονται από Θεού. Υπάρχει ένα αυτοκίνητο με τις προδιαγραφές του για παράδειγμα τρέχει τόσο, υπάρχει ο δρόμος, τα φανάρια, ο φωτισμός, ο σχεδιασμός των δρόμων, ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα να τρέχει πολύ. Όλες οι συνθήκες που οδηγούν στην απώλεια μιας ζωής από τροχαία, μπορούν να προληφθούν 100%».

Σύμφωνα με τον κο Μπένο δεν είναι κάτι που συμβαίνει, που τυχαίνει, αντιθέτως το όριο των 30 χλμ στις πυκνοκατοικημένες περιοχές, στις περιοχές που είναι τα σχολεία να προστατέψει ζωές. «Αυτό δεν είναι δική μας ιδέα, αλλά εντάσσεται στο παγκόσμιο στρατηγικό σχέδιο και στο σχέδιο οδικής ασφάλειας» σημείωσε προσθέτοντας με πόνο πως ενώ πέρσι το εξήγγειλε η Κυβέρνηση ως μέτρο «δυστυχώς», όπως είπε, η Κυβέρνηση μετά από μήνες νομοθέτησε ξανά τα 50 χλμ.

Στο ερώτημα δε πώς εξηγείται αυτή η επιμονή των 50 και όχι η θέσπιση του ορίου των 30% ο κος Μπένος απάντησε χαρακτηριστικά «Καμία απάντηση» σημειώνοντας «είναι εντυπωσιακό, το θέμα των θυμάτων τροχαίων είναι κάτι που το βάζουμε σαν κοινωνία κάτω από το χαλί, είναι να μην σου τύχει σε όσους συμβαίνει, τότε γίνεται αναφορά για την εκατόμβη θυμάτων». Μάλιστα στάθηκε και στη στάση της κοινωνίας, η οποία επειδή χρησιμοποιεί αυτοκίνητο και το αυτοκίνητο κυριαρχεί στη ζωή δεν θέλει να βάλει όρια, «μόνο 30 μέσα στην πόλη;» αναρωτιούνται κάποιοι με τον κο Μπένο να απαντά « Γιατί τι είναι η πόλη; Αγωνιστικός δρόμος για αγώνες;»

Από το 2000, όπως είπε, σημειώνεται μείωση των θανάτων λόγω των μεγάλων εθνικών οδών. «Παλιά γινόταν εκεί πολλές συγκρούσεις. Σήμερα τα πιο πολλά θύματα είναι μέσα στην πόλη και στις αγροτικές περιοχές. Κυρίως οι ευάλωτοι χρήστες των δομών, των υποδομών, της συγκοινωνίας, δηλαδή τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι, οι ποδηλάτες οι οποίοι είναι ευάλωτοι, γιατί είναι μπροστά σε ένα αυτοκίνητο με τη σύγκρουση να είναι ανελέητη» ανέφερε.

Όσον αφορά στην επιλογή του «30» ο κος Μπένος εξήγησε: «Γιατί λέμε 30 και όχι 50; Γιατί η διαφορά από 50 σε 30 είναι γεωμετρικής σημασίας, δηλαδή εάν ένα παιδί χτυπηθεί από ένα αυτοκίνητο που πάει με 30 έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες, κάτι θα πάθει, αλλά έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να ζήσει και να μην έχει μια μόνιμη βλάβη στη ζωή του, αλλά με 50 έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθεί κιόλας» σημειώνοντας πως «Έχει τεράστια σημασία αυτό να το καταλάβουμε».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος